Augusto Fernández, Pol Espargaró és Jack Miller is magabiztosan nyilatkozott a jövő évi maradását illetően. Azonban hiába az érvényes szerződések, egyikük szinte biztosan nem lesz a KTM állandó pilótája a 2024-es idényben.
Érdekes helyzetbe került a KTM, miután a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna nem engedélyezte, hogy új szatellitcsapattal bővítsék a mezőnyt, az LCR pedig nem bontotta fel a Hondával kötött, jövőre is érvényes megállapodását. Ennek következtében ugyanis az a szituáció áll fent, hogy öt versenyző pályázik négy helyre, és elméletileg mindegyiküknek érvényes szerződése van a 2024-es szezonra.
Ebből kikövetkeztethető, hogy valamelyikük alighanem pórul fog járni. Ami biztos, hogy ez a pilóta nem Brad Binder lesz, hiszen vele most hosszabbított szerződést 2026-ig az osztrák gyártó. Rajta kívül a Moto2-es világbajnokság listavezetőjének, Pedro Acostának az érkezése is biztosra vehető, még úgy is, hogy ezt egyelőre csak informálisan jelentették be, és azt sem lehet tudni biztosan, hogy a gyári alakulatnál vagy a Tech3 GasGasnál fog bemutatkozni.
Így köszönte meg Brad Binder a belé vetett bizalmat a KTM-nek
A másik három jelenlegi versenyzőnek viszont csak 2024-ig van szerződése, aminek papíron garanciát kellene jelentenie, de most nem ez a helyzet. Ennek ellenére mindannyian magabiztosan nyilatkoztak. Így tett az újonc Augusto Fernández is, akivel eredetileg csak az idei évre írtak alá, de nemrég bejelentették, hogy egy évvel meghosszabbították a megállapodást. „Most kaptuk az információt, hogy jövőre is ugyanannál a csapatnál, a GasGasnál maradok – nyilatkozta az Osztrák Nagydíj után. – A többiek? Nem tudom. Ami biztos, hogy én ugyanannál a csapatnál folytatom a MotoGP-ben.”
Pol Espargaró két évre írt alá a GasGashoz, amikor tavaly év végén elhagyta a gyári Hondát. A spanyol versenyző azonban a szezonnyitó hétvégén súlyos sérülést szenvedett, így felmerült, hogy a visszatérés után nem lesz már elég gyors, vagy esetleg magától int búcsút a királykategóriának. Előbbiről egyelőre nincs szó, hiszen a Spielbergben csupán azért nem győzte le Fernándezt és Millert, mert pályaelhagyásért megbüntették. Csapattársához hasonlóan ő is biztos a maradásban.
„Nem – válaszolta arra a kérdésre, hogy informálták-e már. – Velem kapcsolatban [egyértelmű a helyzet]. Szerződésem van a GasGasszal az idei és a következő évre. Emiatt egyáltalán nem aggódom, csak az eredményeim miatt. Nem az eredményekről van szó, hanem a szerződésekről, ez egyértelmű. Én nem [mehetek el], sajnálom. Van szerződésem, és nagyon jó a kapcsolatom Mr. [Pit] Beirer [motorsport-igazgatóval. Nincs miért aggódnom. Az eredmények azt mutatják, hogy [jól] teljesítek, a csapattársam és néha Jack előtt is voltam. Azonban nem az eredményekről, hanem a szerződésekről van szó. A Pierer Group Mobilitynek van egy megoldása, talán önök nem tudják, talán én sem, talán ez egy titok, amely néhány futamon belül ki fog derülni. Jelenleg semmi olyasmi nincs, ami aggasztana.”
Miller: Vannak versenyzők, akiknek többet kell bizonyítaniuk, mint másoknak
A Bindernél jóval gyengébben teljesítő Miller adott esetben szintén aggódhat, de a két spanyol motoroshoz hasonlóan ő is magabiztos. „Engem megerősítettek, nincs kérdés” – szögezte le. Ami megoldást jelenthet erre a gordiuszi csomóra, hogy a KTM egyiküktől sem válik meg, csupán valamelyiküket tesztpilótaként alkalmazzák jövőre. Így mind az öt versenyzőt megtarthatják, és amennyiben 2025-ben már hat motorral rendelkeznek, már mindegyiküknek biztosíthatnak állandó ülést.