back to top
2024. október 15. 14:09
KezdőlapMotoGPDefektesnek érezte a gumiját az új szabály miatt Aleix Espargaró Ausztriában

Defektesnek érezte a gumiját az új szabály miatt Aleix Espargaró Ausztriában

Aleix Espargaró elárulta, annyira alacsony guminyomáson kezdte meg az Osztrák Nagydíjat, hogy úgy érezte, mintha defektes lenne az abroncsa. Maverick Viñales tisztában van vele, hogy a rajtokban fejlődniük kell, de úgy véli, összességében elégedettnek kell lenniük.

A Brit Nagydíjtól kezdve éles körülmények között is alkalmazzák azt a szabályt, miszerint száraz körülmények esetén a pilóták a sprintfutamon a táv 30, míg a főversenyen 50 százalékát a Michelin által előírt minimális guminyomáson vagy afelett kell teljesíteniük. Ausztriában ez elöl 1,88, hátul 1,7 bar volt, amivel nem mindenkinek volt könnyű megbirkóznia.

Bár mindez papíron biztonsági intézkedés, többen is felvetették, hogy 2 bar felett elveszik a tapadás és a fékezési stabilitás. Mindez általában akkor történik meg, ha valaki bolyban motorozik, és az Osztrák Nagydíj különösen nagy kihívás volt ebből a szempontból a kemény féktávok miatt. Többek között az Aprilia számára is, Aleix Espargaró ugyanis elárulta, hogy a sprintfutamon tapasztalt szenvedés után extrém alacsony nyomással kezdte meg a vasárnapi viadalt.

„A sprinten megdőlt a rekordunk, az egyik legmagasabb volt a nyomásunk – nyilatkozta a spanyol versenyző. – [A főfutamon] pedig nagyon alacsony [értéken] kezdtünk, mintha defektes lett volna a gumi. Hihetetlen volt. El sem tudja képzelni, milyen alacsonyon indultunk, és az Apriliával kapcsolatban is gondjaink vannak, mert a miénk az egyik olyan motor, amely magasabb hőmérséklettel rendelkezik az elején. A négy Apriliával nagy számokat értünk el, ami az első hőmérsékletet illeti, mint a rekordunk. Szóval ezen a területen még dolgoznunk kell.”

Aleix Espargaró elmondta, miért nyerhetett Bagnaia akkora fölénnyel Spielbergben

A gyári pilóták közül ezúttal nem ő, hanem Maverick Viñales nyújtotta a jobb teljesítményt, aki a második helyet szerezte meg az időmérőn. Igaz, mindezt szombaton csak nyolcadik, míg vasárnap hatodik pozícióra tudta váltani mindezt, miután mindkét rajt rosszul sikerült neki, és a mezőny közepéről vagy végéről kellett visszazárkóznia. A 28 éves motoros tisztában van vele, hogy ebben fejlődniük kell.

„Nagyon hajtom a srácokat, mert ezen javítanunk kell – fogalmazott. – Ebben a ritmusban az élről indulva [jó rajttal] dobogóra állhattunk volna. Kötelező javítanunk, nincs más lehetőség. Versenyzőként azonban nem tehetek mást. Mindent megteszek, amit tudok, mindent, amit kérnek tőlem. Ezen a műszaki szakembereknek kell javítaniuk.”

A spielbergi hétvégén az Aprilia hátránya 35 pontra nőtt a gyártók közötti pontverseny második helyén álló KTM-mel szemben, míg a gyári istálló immáron 53 egységgel marad el az osztrák alakulattól a csapatok közötti tabella ötödik pozíciójában. Bár Viñales a legmagasabb pozíciókért szeretne harcolni, összességében nem elégedetlen, és optimistán várja a következő fordulókat.

„Végső soron úgy gondolom, hogy a maximumot hozzuk ki a motorból, elégedettnek kell lennünk – jelentette ki. – Győzni akarunk, ez egyértelmű, és úgy vélem, megvan bennem a potenciál, hogy ezt meg is tegyem. Amikor viszont az ember a maximumot nyújtja, el kell fogadnia az eredményt, és javulnia kell. Papíron ez a pálya nem volt jó [számunkra], más gyártóknak meg igen. Most Montmelo és Misano [következnek], amelyek jobbnak tűnnek nekünk. Szóval majd meglátjuk. Készen kell állnunk a lehetőségre, erre építkezünk. A magabiztosság megvan, amikor elöl lehetek, ott vagyok.”