back to top
2024. november 22. 00:22
KezdőlapMotoGPUnalmasabbá vált a MotoGP az új szabály miatt?

Unalmasabbá vált a MotoGP az új szabály miatt?

Francesco Bagnaia szerint a guminyomásra vonatkozó szabályok miatt kevésbé intenzív a versenyzés a MotoGP-ben, mert a hátul haladónak nehezebb előznie. A címvédő arra is kitért, hogy a Ducati immáron abban is utolérte a KTM-et, amiben a motorja eddig gyengébb volt az osztrák gyártóénál.

A Brit Nagydíj óta szigorúbb szabályokat kell betartaniuk a MotoGP gyártóinak, hiszen a sprint- és a főfutam bizonyos százalékában az első és a hátsó guminyomás értékének egyaránt el kell érnie a Michelin által meghatározott minimális értéket. Sokan paradox módon biztonsági aggályokat fogalmaztak meg ezzel kapcsolatban, de úgy tűnik, nem ez az egyetlen probléma az új előírással.

Francesco Bagnaia a szezon eddigi legnagyobb különbségű győzelmét aratta vasárnap, mindezt annak ellenére, hogy Brad Binder közvetlenül mögötte motorozott a futam elején. A dél-afrikai versenyző azonban nem tudott érdemi támadást intézni riválisa ellen, majd miután elfogyott a tapadása, nem is erőltette, hogy közel maradjon. Ennek egyik oka pedig alighanem a guminyomásra vonatkozó szabály, amelyről Bagnaia is úgy véli, hogy ezáltal csökkennek az izgalmak.

„Az biztos, hogy a nyomásra [vonatkozó szabályozás] kicsit kevésbé intenzívvé teszi a versenyt, mert ha az ember előz, amint megérkezik az előtte lévő srácokra, akkor rendben van – nyilatkozta Bagnaia. – Ha viszont már két-három kört mögöttük tölt, akkor elkezd nagyon küszködni, és kicsit újra meg kell közelítenie. Ez olyasmi, amit Jerezben Jack [Millerrel] és Brad [Binderrel] is csináltam. Ezen a pályán a tapadás, az első kerék elemelkedése, a kigyorsítás és a fékezés nagy különbséget jelent más pályákhoz képest, ahol a bejárat és a kanyarsebesség dönthet. Úgy gondolom, hogy a Ducati és a KTM motorjai jobbak a fékezésben és a megállásban. Talán ezért is voltak ekkorák a különbségek.”

Defektesnek érezte a gumiját az új szabály miatt Aleix Espargaró Ausztriában

A differencia valóban jelentős volt, és nem csak az első és a második helyezett között, hiszen Binder második helyét sem fenyegette senki. Utána ismét három Ducati következett, így a szezon során harmadszor fordult elő, hogy az első ötben legfeljebb csak Ducati és KTM volt. Mindez pedig aligha jelent jót a többi gyártó számára.

Ami az olaszok és az osztrákok közötti összevetést illeti, nyilvánvalóan a Ducatié a legjobb versenygép, de eddig egyvalamiben egyértelműen elmaradtak riválisuktól. Ez pedig a rajt, ám Bagnaiának mindkét alkalommal sikerült megtartania a vezetést Ausztriában, így ez alapján úgy tűnik, hogy sikerült előrelépniük ezen a fronton. Ezt a 26 éves motoros is megerősítette.

„Kicsit javultunk a kigyorsítás első szakaszát tekintve – jelentette ki. – Úgy vélem, a rajtnál nagyobb potenciál lehet bennünk, a KTM pedig elképesztő munkát végzett. Minden alkalommal közel voltunk ahhoz, hogy olyanok legyünk, mint ők, de a kigyorsításnál hiányzott valami. Azt hiszem, sikerült behoznunk ezt a lemaradást, szóval nagyon boldog vagyok.”