back to top
2024. május 04. 09:57
KezdőlapMotoGPBautista szerint a Superbike-ban több az izgalom, mint a MotoGP-ben

Bautista szerint a Superbike-ban több az izgalom, mint a MotoGP-ben

Álvaro Bautista 16 év GP-versenyzés után 2019-ben érkezett a Superbike-világbajnokságra; ez volt az első szezon, amelyben a két főfutam mellett először rendezték meg a vasárnap 11 órakor kezdődő sprintfutamot, azóta ez állandó jelleggel szerepel a programban, míg a MotoGP-ben csak idén került bevezetésre szombatonként.

A Superbike-világbajnokság 1988-as megalakulása óta két fő futamot rendeznek. Korábban mindkét futamot vasárnap tartották, de 2016 óta az egyiket szombaton, a másikat vasárnap rendezik.

A spanyol Álvaro Bautista tehát mindkét rendszert ismeri: A klasszikusat a GP-versenyzésben egy hétvégi futammal, és a modernet a Superbike-ban három futammal.

„Szerintem jó ötlet volt bevezetni a sprintfutamokat a MotoGP-ben” ─ mondta Bautista a SPEEDWEEK.com-nak.

„Sok versenyző panaszkodik, de a nézők számára sokkal jobb. Amikor ma megnézem a kvalifikáció első és második szakaszát felvételről, mindig az utolsó két percre vagyok kíváncsi, amikor a döntő dolgok történnek. Ebből már gondolom, hogy a szombati futam érdekes lesz.”

A gyorsaságimotoros-világbajnokság 1949-es fennállása óta adódik a kérdés, hogy érdemes-e változtatni a bevált programon és hagyományokon. Ugyan voltak már kivételek: Assenben korábban mindig szombaton voltak a futamok, Svédországban például a 250 köbcentisek versenyét is szombaton rendezték.

Eldőlt: Álvaro Bautista ott lesz a MotoGP rajtrácsán Sepangban szabadkártyásként

„Minden változik a világban, alkalmazkodni kell. Új dolgokat kell kipróbálni, hogy minél több embert érjünk el. Például a Superbike-világbajnokság rendszere nagyon érdekes a rajongók számára, hiszen szombaton az időmérő és az első főfutam, vasárnap pedig a Superpole és a második főfutam kerül megrendezésre. Vannak olyan versenyzők, akiknek sikerül óvatosabban bánni a gumikkal a hosszú futamokon, míg a sprintversenyen minden a tiszta sebességről szól.”

„Első ránézésre nincsenek nagy különbségek a MotoGP-ben versenyzők között. Az idők nagyon közel vannak egymáshoz, és a futamokon egymás után mennek. Előzés alig van, mert mindenki elérte a határt. Lehetetlen jelentősen gyorsabban menni, mint az ellenfél, minden pár tizeden belül történik. A motorok ma már annyira hasonlóak, hogy minden versenyző egy szinten van. Számomra ez furcsa. A Superbike-ban nagyobbak a különbségek, így több a küzdelem a versenyeken. A Ducati, a Yamaha és a Kawasaki nagyon különböző motorok, és más-más íveken lehet velük motorozni. Mindegyik motornak vannak előnyei bizonyos területeken, ami izgalmas csatákhoz vezet. Ez jó dolog a nézők számára.”