back to top
2024. november 21. 20:07
KezdőlapMotoGPMarc Márquez szándékosan engedte el öccsét a sprintfutamon, azt is elmondta, hogy...

Marc Márquez szándékosan engedte el öccsét a sprintfutamon, azt is elmondta, hogy miért

Marc Márquez elárulta, taktikusan kellett versenyeznie a San Marinó-i Nagydíj sprintfutamán, ezért engedte el öccsét, Álexet. A spanyol pilóta arról is beszámolt, hogy egyelőre nem vethetik össze saját adataikat a szabadkártyával versenyző Stefan Bradléval, de így is tett néhány megfigyelést.

Marc Márquez a tizedik helyen végzett a San Marinó-i Nagydíj sprintfutamán, amiért pontot nem kapott, de így is elégedett lehet saját teljesítményével, hiszen így is messze ő volt a Honda legjobbja, tekintve, hogy márkatársai az utolsó három pozícióban zártak. A nyolcszoros világbajnok elárulta, ezúttal vállalt némi pluszt, de így is taktikusan kellett versenyeznie.

Most megtettem ezt az extra [erőfeszítést], de ez fizikailag nagyon megterhelő, és versenytávon nagyon nehéz – nyilatkozta a leintés után. – Egy körön rendben volt, de a sprintfutamon az első körökben nem volt meg a tempóm ahhoz, hogy kövessem az élmezőnyt. Aztán az öcsém [Álex Márquez] utolért. Láttam, hogy több pilótával együtt jön. Az edzés alapján tudtam, hogy jobb a tempója. Én pedig hagytam elmenni, hogy őt használva növeljem a különbséget a többiekkel szemben. Megtettem három-négy kört, mint az időmérőn, 32 elejét mentem, mindent kihasználva. A féktávokon nagyon nyomtam. Azonban nem tudok sokáig így motorozni, és a valós tempóm 32,4, 32,6.”

Márquez a szezon előtt azt nyilatkozta, hogy fizikailag teljesen rendben van, így felmerülhet a kérdés, hogy miért nem bírja a terhelést. Akár az a válasz is felmerülhet, hogy az idény során elszenvedett sérülései visszavetették őt ebben a tekintetben, de leszögezte, hogy ilyesmiről szó sincs, pusztán az extra erőfeszítések egy idő után bekérik az árukat, ami teljesen normális.

Nagyon jó formában vagyok, az edzőteremben nagyon fittnek érzem magam – hangsúlyozta. – Ha viszont az ember beleteszi ezt a pluszt, akkor azt a féktávokon kell megtennie. A gyorsulás terén és az egyenesekben az összes Honda többé-kevésbé ugyanolyan. A kanyar bejáratánál és az irányváltásnál kell ezt megtenni, és ehhez jobban kell nyomni, jobban kell erőltetni. Ez még nagyobb igénybevételnek teszi ki a kart, és különösen a sprintfutamon nagyon sokat küzdöttem az egykerekezéssel. Ha több körön keresztül úgy vezetek, ahogyan az öcsém mögött tettem, akkor bedurran a karom. Ez azonban normális, mert ha az ember öt-hat körön át úgy motorozik, mint az időmérőn, akkor úgy érzi, hogy tönkrement.”

Idei harmadik sprintgyőzelmét szerezte Jorge Martín, Pedrosa épp csak lemaradt a dobogóról

Annak ellenére, hogy most beletett némi pluszt, Márquez az elmúlt hétvégékhez hasonlóan kerülte a kockázatot. Nem ment bele kanyarokon át tartó test test elleni csatába, és amikor a közvetlenül előtte motorozó ellenfelei vívtak egymással, ő akkor sem szállt be. Ehelyett inkább igyekezett a saját maga hasznára fordítani az ő gyorsaságukat.

Okosnak kellett lennem, megpróbálni kihasználni a nálam gyorsabb versenyzőktől kapott szélárnyékot, hogy növeljem a különbséget a többiekkel szemben – magyarázta. – Most például nem keveredtem csatába. A verseny közepén ott volt [Brad] Binder, [Maverick] Viñales és [Aleix] Espargaró, akik nagy harcot vívtak, de én nem mentem bele, mert tudom, hogy nincs meg a tempóm ahhoz, hogy velük menjek. Szóval arra kellett használnom őket, hogy a többiektől ellépjek, és a végén nyugodtabb legyek.”

A Repsol és az LCR Honda pilótáin kívül Stefan Bradl is versenyez a hétvégén szabadkártyásként, a Honda Racing Corporation színeiben. Márquez elárulta, a japán vezetés nem engedi, hogy a hétvége során összehasonlítsák az adataikat a német pilótáéval, persze ez a hétfői tesztre alighanem változni fog. Ezzel együtt az eredmények és a látottak alapján megfigyelte, hogy az időmérőn nem volt rossz, de a futamon szenvedett, emellett kereste a szélárnyékot, ebből pedig azt a következtetést vonta le, hogy az a motor hasonlít az idei versenygépre.