Joan Mir elárulta, ugyan érzett némi javulást a misanói teszten, összességében nem tettek nagy előrelépést. A spanyol versenyző azt sem tartja ideálisnak, hogy nem próbáltak ki új erőforrást.
Hétfőn fontos tesztet tartottak Misanóban, ugyanis a MotoGP gyártói, illetve pilótái először próbálhatták ki a jövő évi motor kezdeti verzióját. A Honda számára különösen fontos alkalom volt ez, és a japánok abban reménykedtek, hogy kézzelfogható lesz az előrelépés. Egyelőre azonban úgy tűnik, hogy ez nem történt meg, legalábbis a gyári pilóták visszajelzései alapján.
Marc Márquez kijelentette, hogy nem tapasztalt különösebb javulást, és a jelenlegi problémák az új motoron is érzékelhetőek voltak, főleg ami a hátsó tapadást, pontosabban annak hiányát illeti. A nyolcszoros világbajnok kijelentette, hogy továbbra is nagyon messze vannak az élmezőnytől, és ezzel többé-kevésbé csapattársa, Joan Mir is egyetértett.
„Néhány területen javultunk, de nem tettünk hatalmas lépést – nyilatkozta a tesztet a tizenhatodik helyen, az élen végző Luca Marinihez képest 1,085 másodperces hátrányban záró versenyző. – Azonban éreztem, hogy valami jobb, különösen használt gumin. Kicsit kiegyensúlyozottabb tudtam lenni, de ez még csak az első teszt. Láttunk néhány pozitív dolgot. Nem tudom megmondani, hogy ez lesz-e a jövő évi út, mert mindent össze kell raknunk. Ha ott akarunk lenni, ahol szeretnénk, akkor kicsit több segítségre van szükségünk. A tapadás kicsit jobb volt számomra, de még mindig nagyon messze vagyunk. Ami a megállást illeti, ez a motor kicsit jobb, különösen használt abroncsokon. A kanyarodás szintén jobbnak tűnik valamivel.”
Marini zárta az élen a misanói tesztet, Marc Márquez és Quartararo is elégedetlen
A Yamahával ellentétben a Honda a jelenlegi erőforrását használta, így ebben a tekintetben nem próbáltak ki újat. Ezzel nyilvánvalóan elveszítettek egy lehetőséget, hogy arról is adatokat gyűjtsenek, és ez adott esetben akár a következő idényre is negatív hatással lehet. Mir ennek tudatában jobban örült volna, ha már most kipróbálják.
„Bármilyen segítséget szívesen fogadunk – hangsúlyozta még a délelőtti etap után. – Ha itt nem vetünk be új erőforrást, akkor akkor vélhetően kevesebb időnk lesz fejleszteni a következő, valenciai tesztre. Jobb lenne most új erőforrást kapni, hogy valamit megértsünk, de ez nem így működik. Ez pedig azt jelenti, hogy a végrehajtott változtatások nem lesznek nagyok.”
Mirnek 2024 végéig van szerződése a Hondával, de ez csak papíron jelent biztosítékot, hiszen az LCR-nél versenyző Álex Rins is hasonló helyzetben volt, jövőre mégis a Yamahánál folytatja. Sőt, a japánokkal szintén a jövő szezonig megállapodó Márquez maradása sem vehető biztosra, ahogyan egyébként korábban csapattársával kapcsolatban is felröppentek pletykák, de ezek elcsendesedtek.