back to top
2024. október 08. 14:59
KezdőlapMotoGPCsak kétszer győzték le, de Aleix Espargaró szerint az Aprilia nem rosszabb...

Csak kétszer győzték le, de Aleix Espargaró szerint az Aprilia nem rosszabb a Ducatinál.

Aleix Espargaró szerint a Ducati a pálya jellege miatt dominált Misanóban, de összességében az Aprilia is hasonló szintű csomaggal rendelkezik. A spanyol versenyző az erőforráson javítana.

A Ducati mind a sprint-, mind a főfutamon kisajátította az első három helyet a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjén. Mindez nagy kontrasztban áll az egy héttel korábbi montmelói fordulóhoz képest, ahol az Aprilia kettős győzelmet aratott. Kétségtelen, hogy Francesco Bagnaia kiválása megkönnyítette a dolgukat, de Aleix Espargaró és Maverick Viñales így is meggyőző teljesítményt nyújtottak.

Összességében viszont még mindig a Ducati áll jobban: a gyártók közötti tabellán 416 ponttal rendelkeznek, míg az Aprilia csak 218-cal. Az egyéni pontversenyben Espargaró 123 egységgel marad el a listavezető Bagnaiától a noalei gyártó legjobbjaként az ötödik pozícióban. Az Aprilia eddig csak két alkalommal tudta legyőzni a Ducatit, a 34 éves versenyző mégis úgy gondolja, hogy a motorok egy szinten vannak, és csak a pálya jellege határozza meg az aktuális erősorrendet.

Itt igen, általánosságban nem – válaszolta arra a kérdésre, hogy a Ducati erősebb-e náluk. – Amikor elöl nincs nagy tapadás, és korán el tudjuk engedni az első féket,… A [misanói] tizenhármas kanyarban például sokkal gyorsabb voltam, mint az előttem lévő srácok, de sajnos ez csak egy kanyar ezen a pályán, ahol el tudom engedni az első féket. Szóval ilyen típusú pályán a Ducati és a KTM jobbak az Apriliánál. Egy olyan pályán, ahol el lehet engedni az első féket, [nagy] kanyarsebességet lehet átvinni, és lassan kigyorsítani, az Aprilia a jobb.”

Aleix Espargaró dühében egy gokartpályához hasonlította a misanói helyszínt

Espargarónak nem volt jó hétvégéje Misanóban, ahogyan általánosságban az Apriliának sem. A spanyol pilóta a sprinten a nyolcadik, a főversenyen a tizenkettedik pozícióban látta meg a kockás zászlót. Vasárnap az okozta a legnagyobb problémát számára, hogy nem tudott előzni, és ennek kapcsán kijelentette, hogy fejlődniük kell.

„Javítanunk kell az erőforrásunkon, mert az olyan pályákon, mint ez, ahol nagy a tapadás, nagyobb nyomatékra van szükségünk – fogalmazott. – Az egész verseny alatt senkit nem előztem meg, és ez szégyen. Az ötödiktől a tizenharmadik-tizennegyedik helyezettig olyanok voltunk, mint egy vonat. Négy másodpercen belül voltunk, és senkit nem tudtam megelőzni.”

Az Aprilia jelenleg a KTM-mel vív nagy csatát a gyártók közötti bajnokság második helyéért. Az osztrákok 234 ponttal rendelkeznek, ami 16-tal több, mint amennyi ellenfelük neve mellett áll. A mezőny legközelebb Indiába látogat, és ha lesz futam, akkor kiderül, hogy az a pálya melyik gyártónak kedvez igazán.