Mick Doohan szerint, ahogyan benne, úgy Marc Márquezben is megvolt a legyőzhetetlenség érzése, de a spanyol pilóta az elmúlt időszakban veszített a magabiztosságából. Az ötszörös világbajnok Valentino Rossiról is beszélt: szerinte az olasz versenyző okosan döntött, amikor nem kezdett Forma–1-es karrierbe.
Mick Doohan a Forma–1 hivatalos podcastjának, a Beyond The Gridnek a vendége volt nemrég. Az 58 éves exmotoros több szempontból is kötődik az autóversenyzéshez, hiszen fia, Jack, a Forma–2-ben versenyez, ő maga pedig jó barátságot ápolt a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel. Azonban természetesen a kétkerekű versenyzéshez kapcsolód témák is szóba kerültek.
Doohan zsinórban ötször lett világbajnok a Hondával 1994 és 1998 között, és ezalatt számos rekordot felállított. Az ausztrál legenda akkor átérezte, hogy milyen legyőzhetetlennek lenni, ahogyan az F1-ben jelenleg Max Verstappen érezhet hasonlót. Pár évvel ezelőtt azonban a MotoGP-ben is akadt egy pilóta, aki hasonlót élhetett át, ő azonban minden bizonnyal elveszítette már az effajta önbizalmát.
„Minél többször nyerünk, annál magabiztosabbak leszünk – fogalmazott Doohan. – Sokkal több dolgot megúszunk, mert úgy kezeljük a motort, hogy legyőzhetetlennek érezzük magunkat. Egy komoly balesetnek vagy incidensnek kell történnie a motoron, hogy ezt igazán elengedjük. A végsőkig harcolunk, és az elmúlt években ezt láthattuk Marc Márqueznél, mert szerintem elvesztette a magabiztosságát, és már nem úszhat meg annyi mindent a motoron. Az önbizalom viszont azzal épül, hogy az ember minél többször, minél nagyobb különbséggel nyer. Még ha a rajtrács végéről is indul, akkor is úgy érzi, hogy van esélye a győzelemre.”
A spanyol versenyző 2013-ban debütált a királykategóriában, és egészen 2019-ig hat világbajnoki címet zsebelt be, ráadásul ezzel közül négyet nagyon simán. A 2020-as szezonnyitón azonban súlyos sérülést szenvedett, és egészen tavalyig azzal küzdött, hogy fizikailag teljesen visszanyerje a formáját. Ez elmondása szerint sikerült, de a jelenlegi Honda nem teszi lehetővé, hogy a győzelemért harcoljon, és az utóbbi néhány hétvégén bevallottan más hozzáállással versenyez, mint korábban.
Marc Márqueznek nincsenek illúziói, így úgy döntött, kevesebbet kockáztat
F1-es podcastról lévén szó, felmerült a Forma–1 és a MotoGP közötti átjárás lehetősége. Régen ezt többen is megvalósították, sőt, John Surtees mind a két-, mind a négykerekű királykategóriában nyert világbajnoki címet. Doohan kijelentette, hogy manapság lehetetlen, hogy valaki mindkét sportágban versenyképes legyen, és szerinte Valentino Rossi is jól döntött, amikor az F1-es tesztek után végül maradt a motorozásnál.
„Valentino elképesztően tehetséges srác – szögezte le. – Intellektuálisan nagyon okos. Legyen az fél másodperc, legyen az két tized, legyen az bármilyen időkülönbség, Valentino okos. Tudja, hogy ha másfél óra elteltével az ember két tizeddel marad el a legjobb körével, akkor elég nagy lesz a hátránya. Évek kellenek a gokartozásban, a versenyzésben, hogy megtaláljuk azokat az extra másodperceket. Az utolsó néhány tized időbe telik. Szerintem Valentino elég okos volt ahhoz, hogy a saját kaptafájánál, két keréken maradjon.”
Az is felmerült, hogy a két kategória valójában mennyire áll közel egymáshoz. Azt aligha kell magyarázni, hogy a versenygépeket meglehetősen eltérő módon kell irányítani, éppen ezért más képességek szükségesek az F1-ben, illetve a MotoGP-ben. Bizonyos szempontból ugyanakkor megegyeznek, véli Doohan.
„Szerintem ez hasonlít a futballhoz és a rögbihez – vont párhuzamot az ausztrál legenda. – Sok a hasonlóság, de ez egy másik sportág. Mások az ívek, a motoron másképpen kell fékezni, mint az autóban, de abban a tekintetben ugyanolyan a gondolkodásmód, hogy mit akar az ember elérni, hogyan akarja elérni, mire gondol a pályán. [Az autóversenyzésben] nyilvánvalóan egy szélesebb gépet kell megelőzni, de így is pontosan ki kell számítani, hogy mi történik.”