Cal Crutchlow elárulta, a Yamaha új szerződést ajánlott neki, de ő szeretné, ha változtatnának bizonyos munkafolyamatokon. A japán gyártó tesztpilótája nem ért egyet Fabio Quartararo követelésével.
Cal Crutchlow 2011 és 2020 között volt állandó tagja a MotoGP mezőnyének a Yamahánál, a Ducatinál, majd a Hondánál. Ez idő alatt három futamot nyert az LCR színeiben, legutóbbi győzelme pedig arról is emlékezetes maradt, hogy az idei austini futamig ő volt az utolsó, aki Marc Márquezen kívül diadalmaskodott a Hondával.
A brit pilóta 2021-ben a Yamahához igazolt, ahol tesztpilótaként foglalkoztatták. Az előző két évben összesen kilenc alkalommal állt rajthoz, idén pedig a Japán Nagydíjon indult el először. Emellett persze rengeteget tesztelt, és a japán gyártó a jelek szerint elégedett vele, mivel meghosszabbítanák a jelenlegi megállapodását. Crutchlow azonban változásokat szeretne látni bizonyos munkafolyamatokat illetően.
„Azt akarják, hogy új hároméves szerződést írjak alá – nyilatkozta, majd elárulta, meglehetősen hektikus volt a beosztása. – A sepangi tesztet követően kilenc hét szabadságom volt. Aztán két hét alatt három tesztet teljesítettem, majd tizennégy hét szabadságot kaptam. Utána megint háromszor teszteltem két hét alatt. Meg kell oldanunk, hogy rendszeresebben legyünk motoron, a mérnökök miatt is. Továbbá így lehet fejlődni. Szóval remélhetőleg jobb tervvel állnak elő, én pedig meghozom a döntést.”
Esőkáosz, piros zászló és sikertelen újraindítás után Martín nyert Japánban, Marc Márquez dobogós
A 37 éves versenyző a tizenharmadik helyen ért célba a motegi futamon, miután mind szombaton, mind vasárnap kapott egy-egy hosszú körös büntetést. Mivel szabadkártyás szereplésének elsődleges célja az információszerzés volt, számára nem ideális alkatrészekkel versenyzett, például az általa jónak célt burkolatnál nagyobbal ment. „Az eredmény nem számított, adatokat kellett gyűjtenünk – fogalmazott. – Ekkora leszorítóerővel azonban bonyolult vezetni a motort, amely nagyon nehéz. Valószínűleg most jobban gyorsultam, de mindenhol máshol időt veszítettem.”
A Yamaha legfőbb gondja most már hosszú ideje a kigyorsítás, illetve a végsebesség, hiszen ezen a fronton jelentősen elmaradnak a riválisoktól. Fabio Quartararo, a Yamaha világbajnoka szerint a erősebb motorblokkra van szükség, ám a Crutchlow ebben nem ért egyet vele. A veterán pilóta ugyanis úgy véli, hogy a könnyebb kezelhetőséget kellene megcélozniuk.
„Nem nagyobb erőre van szükségünk, hanem egy könnyebben kezelhető motorblokkra – jelentette ki. – Mondjuk azt, hogy minden motor háromszáz lóerős. Bármelyik kanyarról kijelenthető, hogy a kijáratnál nem háromszáz, hanem kétszáz lóerőt használunk. Ha nagyobb teljesítményt akarunk, feljebb tudjuk tekerni, de akkor nem olyan a kanyarkijárat. Nincs szükségünk nagyobb teljesítményre, higgyenek nekem! Tudom, hogy mit csinál a többi gyártó, hogy hány newtonméter [nyomatékot] használnak a kanyar kijáratánál. Mi sokkal többet használunk, és a motorblokk nem könnyen kezelhető. Szóval ebbe az irányba kell elmennünk. Ha ez megtörténik, olyan lesz, mint a ’19-es motor, látni fogjuk a gyorsulás [növekedését]. Az egyenes végén gyorsabb lesz, mivel sokkal gyorsabban jön ki a kanyarból. Most csak kipörög. Már tavaly is teszteltem ezt a motort, és azt mondtam, hogy a motorblokk gondot fog okozni, most pedig itt a gond. Rendben, az elektronikával meg lehet oldani, de ez esetben, ha kipörög a kerék, akkor használjuk a kipörgésgátlót, így lassabbak leszünk. Úgy gondolom, hogy jelenleg elegendő a csúcsteljesítményünk. Biztosan lehetne kicsit több is, de szerintem van elég. Az a baj, hogy nem jól jövünk ki a kanyarból.”