Livio Suppo egyike volt azoknak, akik arra fogadtak, hogy Marc Márquez marad a Repsol Honda csapatnál. Tévedett, de mint a GPOne-nak elmondta, a fő oka annak, hogy a cerverai születésű versenyző nem marad a japán csapatnál, az engedmények.
„Hittem és őszintén reméltem, hogy Marc a Hondánál marad, a japánoknak tett engedmények miatt bíztam abban, hogy gyorsabban felzárkózhat a konkurenciához.”
Végül nem lesznek engedmények – vagy nem lesznek olyan előnyösek -, Márquez pedig nem bízhatja a sorsát az aranyszárnyas márka fejlődésére.
Az egykori olasz menedzser indoklása szerint nem lepődik meg Márquez döntésén, amit kétféleképpen lehet nézni, attól függően, hogy az ember rajongója vagy ellenzője. Suppo egyrészt megemlítette, hogy bátornak lehet őt tekinteni, mert lemondott egy gyári motorról, és egy évre felül egy szatellit motorra, hogy újra jól érezze magát, de hangot ad a bírálóinak is.
Megismételte, hogy Márquez távozását különböző szempontok szerint lehet nézni, attól függően, hogy mennyire kedveljük vagy nem kedveljük a karaktert, de hangsúlyozta, hogy a spanyol próbálkozott, mindent beleadott, sokszor bukott, és valószínűleg elérte azt a pontot, amikor újra versenyképes akart lenni.
Dall’Igna megszólalt Marc Márquez szerződtetésével kapcsolatban: Nem az én ötletem volt
Arról, hogy Márquez fizetett volna-e azért, hogy elhagyja a Hondát, Suppo nem nyilatkozott egyértelműen, de megemlítette, hogy konszenzusos megállapodásra jutottak. Ez azt jelentheti, hogy gazdasági megállapodás van a háttérben.
Úgy véli, hogy egy olyan Márquez, aki nem hisz a motorban, rosszat tesz a Honda imázsának. A japán gyárat jól ismerve bevallotta, hogy a japánok, amikor nyomás alatt vannak, rosszul kezelik a helyzetet, talán jobb is nekik, mert így kevesebb médiafeszültséggel tudnak egy másik motort készíteni, és nyugodtabban tudnak dolgozni.
Suppo is „meglepődött” azon, hogy Márquez nem viheti magával a csapatát, hiszen Santi Hernández vele tartott, amikor a királykategóriába igazolt.
Az egykori menedzser kritizálta, hogy a KTM-nek nem sikerült harmadik csapatot adni Márquez és Acosta számára: „Nem tudom, hogy Ezpeleta volt-e az, aki blokkolta az üzletet, vagy nem sikerült rávenniük Gresinit, akinek idén lejárt a szerződése a Ducatival, hogy a KTM-hez menjen. Ez hiba volt a bajnokság irányításában, mert akkor a Ducatinak és a KTM-nek is hat motorja lett volna, és Márquez egy KTM-mel még érdekesebbé tette volna az egészet.”