Két tripla fordulóval zárul a 2023-as MotoGP-szezon, elsőként Indonéziába látogat a mezőny. Jorge Martínnak most már saját kezében van a sorsa abban a tekintetben, hogy átvegye a vezetést a tabellán, míg a Ducati alighanem már a sprintfutamon megszerezheti a vb-címet a Michelin jubileumi hétvégéjén.
A MotoGP mezőnye ráfordul a 2023-as szezon hajrájára, amelynek menetrendje meglehetősen kemény lesz mind a pilóták, mind a szurkolók számára. A következő hét hétvégéből hatszor is megmérkőznek egymással a mezőny tagjai, hogy aztán legkésőbb Valenciában eldőljenek a legfontosabb kérdések, különös tekintettel az egyéni világbajnoki címre.
Azonban ne szaladjunk ennyire előre, maradjunk a most következő fordulónál, amelyet Indonéziában rendeznek. A helyszín Indonézia, azon belül is az ország tizenhetedik legnagyobb szigetén, Lombokon található Mandalika. A MotoGP mindössze másodszor látogat el ide, vagyis a gyártók, illetve a csapatok meglehetősen kevés tapasztalattal rendelkeznek.
Maga az aszfaltcsík 4,313 kilométer hosszú és 15 méter széles. Összesen tizenegy jobb-, illetve hat balkanyart tartalmaz, ezek közül az 1-es és a 10-es előtti féktáv számít keménynek. A célegyenes mindössze 507 méter hosszú, így a talán a Ducati ereje nem lesz olyan fontos tényező, mint más pályákon. A sprintfutam 13, míg a főverseny 27 körös lesz.
Our second racing visit to the #IndonesiaGP 🇮🇩 So there are still plenty of things to discover around these 17 corners!
But what we do already know, is the Indonesia fans are the best 🫶 Satu Hati pic.twitter.com/04Mfz4gRvm
— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) October 11, 2023
Az abszolút pályacsúcsot Fabio Quartararo tartja, aki tavaly 1:31.067 másodperccel szerezte meg a pole pozíciót, míg a sebességrekord Marco Bezzecchié 315,7 km/h-val. A versenyben futott leggyorsabb kört szintén a Yamaha motorosa tartja, de az 1:38.749 másodperc nem releváns, hiszen a 2022-es viadalt vizes pályán rendezték.
Többek között ez az, ami megnehezíti az érintettek helyzetét, hiszen emiatt még kevesebb használható adatot tudtak gyűjteni. Igaz, az előrejelzés alapján nem kizárt, hogy helyi idő szerint délutánonként elered az eső. Emellett ráadásul a pályát teljes mértékben újraaszfaltozták, de az ötszázadik királykategóriás győzelmére készülő Michelin így is igyekezett levonni a tanulságokat.
„A tavalyi tapasztalatok megtanítottak minket arra, hogy ezen a pályán mekkora hőt lehet generálni – nyilatkozta Piero Taramasso, a francia gyártó kétkerekű versenyrészlegének menedzsere. – Azzal együtt is, hogy márciusról októberre helyezték át a futamot, az új aszfalt, a gyors vonalvezetés és a magas hőmérséklet miatt a gumikban még mindig sok hő termelődik. Idén az első abroncsok továbbra is szimmetrikusak maradnak, és a lágy, a közepes, valamint a kemény is elérhető lesz, utóbbinak megerősítettük a felületét. A hátsó gumik esetében úgy döntöttünk, hogy mindhárom opció esetében megerősített konstrukciót és aszimmetrikus keverékeket használunk. A hátsó abroncsok mindhárom specifikációját elvisszük Indonéziába, a szabályok által előírt, általában alkalmazott kettővel szemben.”
Hat fordulóval a vége előtt kifejezetten izgalmasnak ígérkezik a szezon hajrája, hiszen Jorge Martín minimálisra, egészen pontosan 3 pontra csökkentette hátrányát a listavezető Francesco Bagnaiával szemben. Bár a sprintfutamra nézve ez nem igaz, de a teljes hétvégét illetően kijelenthető, hogy a Pramac versenyzőjének saját kezében van a sorsa abból a szempontból, hogy átvegye a vezetést a címvédővel szemben. Igaz, a körülmények nem feltétlenül neki kedveznek, hiszen meglehetősen meleg lesz az időjárás, Indiában pedig közel volt a kiszáradáshoz a futam végére.
Bagnaia: Motivált vagyok, hogy ismét a győzelemért harcoljak
Rajtuk kívül még Bezzecchinek lehet minimális esélye beleszólni a két éllovas küzdelmébe, de a VR46 pilótájának hátránya már 54 egység honfitársa mögött. Ráadásul az előző hétvégén balesetet szenvedett edzés közben, így eltörte a jobb kulcscsontját. Végül úgy döntött, hogy elutazik a helyszínre, de ha teljesíti is a hétvégét, aligha fog tudni beleszólni a győzelem kérdésébe.. Ami a többi sérültet illeti, Enea Bastianini, Álex Márquez, Luca Marini és Álex Rins is zöld utat kapott a MotoGP orvosi csapatától.
Idén először lehet teljes a MotoGP mezőnye, de egy kérdőjel még maradt a sérülteket illetően
Amennyire szoros az egyéni bajnokság, annyira nagy a különbség a gyártók között. A Ducati Japánban még nem biztosította be a bajnoki címét, de borítékolható, hogy Mandalikán ez meg fog történni. Sőt, nagy valószínűséggel már a szombati sprintfutamon megtörténik a bajnokavatás, amennyiben az alábbi eredmények valamelyike születik:
- A Ducati legjobb versenyzője az első hatban végez.
- A Ducati legjobb versenyzője a hetedik, nyolcadik vagy kilencedik helyen végez, és nem a KTM egyik pilótája nyer.
- A KTM legjobb versenyzője a harmadik vagy annál rosszabb helyen ér célba.
A két japán gyártó ennek ellenkezőjéért, a konstruktőri tabella utolsó helyének elkerüléséért küzd egymással. Indiában magához képest a Honda és a Yamaha is kifejezetten jól szerepelt, és könnyen lehet, hogy a viszonylag új pálya, amelyet ráadásul újraaszfaltoztak, ismét esélyt ad Marc Márqueznek, Fabio Quartararónak és a többieknek.
Az Indonéz Nagydíj hétvégéjének menetrendje
PÉNTEK | ||
3:00 – 3:35 | Moto3 | 1. edzés |
3:50 – 4:30 | Moto2 | 1. edzés |
4:45 – 5:30 | MotoGP | 1. szabadedzés |
7:15 – 7:50 | Moto3 | 2. edzés |
8:05 – 8:45 | Moto2 | 2. edzés |
9:00 – 10:00 | MotoGP | Edzés |
SZOMBAT | ||
2:40 – 3:10 | Moto3 | 3. edzés |
3:25 – 3:55 | Moto2 | 3. edzés |
4:10 – 4:40 | MotoGP | 2. szabadedzés |
4:50 – 5:05 | MotoGP | 1. időmérő |
5:15 – 5:30 | MotoGP | 2. időmérő |
6:50 – 7:05 | Moto3 | 1. időmérő |
7:15 – 7:30 | Moto3 | 2. időmérő |
7:45 – 8:00 | Moto2 | 1. időmérő |
8:10 – 8:25 | Moto2 | 2. időmérő |
9:00 | MotoGP | Sprintverseny |
VASÁRNAP | ||
4:40 – 4:50 | MotoGP | Warm up |
6:00 | Moto3 | Verseny |
7:15 | Moto2 | Verseny |
9:00 | MotoGP | Verseny |