Augusto Fernández és Brad Binder elmondták, mi vezetett ahhoz az incidenshez, amelyben a spanyol versenyző motorja nekicsúszott a gyári KTM-nek. Jack Miller úgy véli, Enea Bastianini többet is tehetett volna azért, hogy ne legyen rossz helyen, ugyanakkor kijelentette, ő maga elkerülhette volna a bukást.
Két olyan incidenst is hozott az Indonéz Nagydíj edzése, amelyben több pilóta is érintett volt. Először Augusto Fernández motorja ütközött neki Brad Binder KTM-ének, aki így szintén a földön kötött ki. Nem sokkal később Enea Bastianini volt nagyon lassú az ideális íven, Jack Millert pedig ez annyira megzavarta, hogy ugyancsak bukott.
Bagnaia nem jutott tovább a furcsa bukást, csonka mezőnyt és a gyári Apriliák sikerét hozó edzésen
Ami az első incidenst illeti, a Tech3 GasGas pilótája közvetlenül márkatársa mögött motorozott. A dél-afrikai versenyző a 11-es kanyarban hibázott, így kisodródott a pályáról. Mindez azonban annyira megzavarta a mezőny egyetlen újoncát, hogy ő is hasonló hibát követett el, csak ő el is esett. Ennek következtében motorja nekicsúszott Binder versenygépének, így ő is bukott.
„Mögötte voltam, és először én blokkoltam az elejét, hibáztam – idézte fel a történteket Fernández, aki csak a tizenhetedik helyen végzett. – Amikor viszont megmentettem, ő is blokkolta az elejét, és lesodródott az [ideális] ívről, én pedig egyenesen nekimentem. Hogy elkerüljem a koszos íven történő fékezést, blokkoltam az elejét.”
A slightly embarrassing moment for the KTM and GASGAS teammates! 😮@Afernandez37 desperately tried to save it but couldn't avoid @BradBinder_33! 💥#IndonesianGP 🇮🇩 pic.twitter.com/upUmz0szTc
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 13, 2023
Bindernek nyilvánvalóan nem volt más választása, mint hogy a tartalékmotorral folytassa a körözést. Ez meg is történt, és végül még jobb eredményt ért el, mint a magyar idő szerint hajnali szabadedzésen. A 28 éves pilóta a negyedik helyen jutott be a Q2-be. Ami a balesetet illeti, hasonlóan látta a történteket, mint Fernández.
„Ma minden rendben volt, a délelőtt egész jól indult – értékelt. – A pálya kissé különleges, nagyon alacsony a hátsó tapadás. Nehéz megérteni, hogy mennyire lehet húzni. Ma kipróbáltunk valamit, és az elején nem igazán tetszett. Blokkoltam az elejét, és szélesre mentem, aztán Augusto [is] blokkolta, megcsúszott, majd eltalált engem. Ettől eltekintve minden rendben volt. Amikor a végén feltettük a lágy gumit, gyors voltam, és bejutottunk a Q2-be. Holnapra megpróbálok még többet javítani.”
Binder után a gyári KTM másik motorosa, Miller is elesett, és ő sem teljesen magától tette ezt. Az incidens ugyanúgy a 11-es kanyarban történt, ahol Enea Bastianini lassú tempóban haladt. Bár felemelte a kezét, mivel nem ment le az ideális ívről, megzavarta a versenyzőt, akinek a helyére érkezett a gyári Ducatihoz. Az ausztrál pilóta szerint az olasz versenyző nem tett meg mindent azért, hogy ne legyen útban, de részben magát is okolta az esésért.
That's now both KTMs in the gravel! 💥
But it looks like @Bestia23 might have been right where @jackmilleraus wanted to be! ⚠️#IndonesianGP 🇮🇩 pic.twitter.com/nJgazDWNn2
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 13, 2023
„Nem, egyértelműen nem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Vini [Maverick Viñales – a szerk.] volt előttem, és az előző kanyarban feltartotta Vinit. Aztán úgy döntött, hogy a következő kanyarban megáll a csúcsponton. Nem volt ideális. Az edzés elején valószínűleg elkerülhettem volna, de mindegy is, megfelelő kört mentem, és megvolt a ritmusom.”
Bastianini másképp látja az esetet, és úgy véli, nem hibáztatható Miller bukásáért. A 25 éves versenyző azt is elárulta, miért lassított le. „Nem tudom – jelentette ki a sérülésből visszatérő pilóta, aki csak a huszadik pozíciót szerezte meg. – Azért emeltem fel a kezem, mert gondom akadt a gázkarral. Jack nem miattam esett el, egy másik íven ment.”