A Repsol Honda csapat nulla ponttal távozott Indonéziából. Mind Marc Márquez, mind Joan Mir bukott a vasárnapi főfutamon.
Marc Márquez nem kevesebb, mint négy bukást szenvedett el Mandalikában mintegy 24 óra alatt, amivel megközelítette a Sachsenringen felállított rekordját (öt bukás). A világ legnagyobb motorgyártójának szenvedése a királykategóriában nem ér véget. Sőt, egyre rosszabb.
A Honda az ötödik, utolsó helyre esett vissza a konstruktőri világbajnokságban. A felső vezetésben csak tanácstalanság uralkodik, a cég továbbra is terv nélkül gazdálkodik, a kudarcot pedig gondosan adminisztrálják. Évente egyszer lecserélnek egy vezetőt, és amikor új alkatrészek jönnek, azok általában lassabbak, mint az előzőek.
Ezért is küldte vissza Marc Márquez a 2024-es futóművet a hétfői misanói teszt után egyenesen a műszaki múzeumba. Az LCR-nél pedig azzal a Kalex alvázzal versenyeznek, amelyet a spanyol június végén, Assenben vont ki a forgalomból.
„Ez a hétvége pénteken egész jól indult, de aztán napról napra romlott a helyzetünk. A mai versenyen elég nyugodt és laza voltam. Persze, folyamatosan veszítettem pozíciókat, de nem estem pánikba, csak próbáltam befejezni a versenyt.”
A nyolcadik kör után Marc Márquez a tizedik helyen állt Brad Binder mögött, amikor a 13-as kanyarban elment a motor eleje.
„Nehéz megérteni, hogy mi történt, de nem maradt más hátra, mint kipipálni a hétvégét, és továbblépni az Ausztrál GP-re” ─ nyilatkozta szűkszavúan Márquez.
A spanyol klasszis a második helyet szerezte meg Álex Rins mögött és Pecco Bagnaia előtt 2022-ben.