back to top
2024. május 02. 15:29
KezdőlapMotoGPZarco másra számított a Hondától, elárulta, hogy felül-e a gyári motorra

Zarco másra számított a Hondától, elárulta, hogy felül-e a gyári motorra

Johann Zarco lényegében megerősítette, hogy nem ő lesz Marc Márquez utódja a Honda gyári csapatánál. A francia pilóta azt gondolta, hogy a japánok magától értetődő módon őt akarják felültetni a motorra, ám azt nem akarja, hogy jövőre ismét új csapatot kelljen keresnie.

Továbbra is kérdéses, hogy ki lesz Marc Márquez utódja a Repsol Hondánál. Az utóbbi időszakban jó néhány név felmerült, de jelenleg úgy tűnik, hogy a japán gyártó elsősorban Miguel Oliveirát szeretné leigazolni az Apriliától, rajta kívül leginkább Maverick Viñales neve merült fel. Az viszont biztosnak tűnik, hogy nem „házon belülről” oldják meg a pótlást.

Az Apriliától kerülhet ki Marc Márquez utódja, az első számú jelölt ellentmondott főnökének

Az idézőjelre azért van szükség, mert Johann Zarcóról van szó, aki jelenleg szintén másik gyártónál versenyez, ám nyáron bejelentették, hogy jövőre az LCR-nél folytatja. Ennek tudatában valamilyen szinten adta volna magát, hogy máris előléptessék, de ez úgy tűnik, hogy nem fog megtörténni, hiszen a 33 éves pilóta lényegében megerősítette, hogy tényleg a monacói istállónál folytatja.

„Lucio [Cecchinello csapattulajdonosnál] fogom kitölteni a két évemet, mert ez két évre egy jó projekt, és szeretném, hogy a Honda még több energiát tudjon belefektetni Lucio csapatába – nyilatkozta az Ausztrál Nagydíj előtti sajtótájékoztatón. – Szerettem volna élni a lehetőséggel, hogy a gyári csapatra váltsak, de ha csak egy évre vállalhatom, és 2024 végén újra csapatot kell váltanom, annak nincs értelme. Inkább két éven át keményen dolgozom, fejlesztem a motort, és ráveszem a Hondát, hogy tegyen energiát az LCR-be, ahogyan a Ducati a Pramacba. Ez lesz az irány.”

Zarco a kevesek egyike a mezőnyben, aki nem 2024-ig rendelkezik szerződéssel, hiszen két évre írt alá új csapatához. A Hondánál viszont minden bizonnyal azt szeretnék, hogy amikor jó néhány versenyző szabaddá válhat, akkorra ők is maximális mozgásteret biztosítsanak maguknak. A francia motoros így csupán egy évig versenyezhetne a Repsolnál.

„A Honda kissé bajba került, amikor Marc úgy döntött, hogy elmegy – fogalmazott. – Én azonban egyszerűen nem lehetek az, aki betölti az űrt csak azért, mert most van egy üresedés. Én nem ilyen vagyok. Jobb, ha Lucióval és a Hondával vállalom ezt a projektet, mint ha megpróbálnék egy évre a gyári csapathoz menni. Lehet, hogy a fizetés kicsit érdekesebb lenne, de egy kétéves projekt során végső soron jobb pénzt kapok.”

Bár Zarco neve felmerült a sajtóban mint utódjelölt, inkább csak azért, mert nyilvánvalóan egyszerűbb választás lenne, mint kivásárolni valaki mást a szerződéséből. A jelek szerint azonban a Honda nem a 19-szeres MotoGP-dobogóst szeretné elsődlegesen felültetni a gyári motorra, ami kisebb csalódást keltett az érintettben.

„Tényleg arra gondoltam, hogy én leszek a magától értetődő jelölt – árulta el. – Azonban sok oka van annak, hogy ez nem így történt, ezért inkább jó munkát végzek Luciónál. Persze mindig nagyszerű lehetőség egy gyári csapathoz kerülni, de nem annyira jó, ha az ember csak azért kerül oda, mert mert van egy üres hely. Nem, én azért szeretnék ott lenni, mert ők engem akarnak. Ugyanakkor rengeteg szempont játszik szerepet, hogy ez nem magától értetődik. De igen, amikor Marc nemet mondott, nagyobb lelkesedést vártam a Hondától és a gyári istállótól, hogy ebbe az irányba menjenek.”

Cecchinello biztos benne, hogy nem Zarco kerül Marc Márquez helyére

Persze van egy másik szempontja is a történetnek, hogy Cecchinello nem igazán akarta „átadni” a gyári istállónak Zarcót. Az olasz exmotoros nemrég kijelentette, biztos benne, hogy a Pramac pilótája nála fogja megkezdeni az új szezont, amivel könnyen lehet, hogy nyomást akart gyakorolni a Hondára. A francia versenyző megérti az ő szempontjait.

„Ez normális, mert az első ötbe kerülésért küzdök a világbajnokságon, így motiválhatja a szponzorait – magyarázta. – Logikus volt, hogy engem akart. Azonban soha nem próbált meg igazán keresztbe tenni a karrieremnek. Nyitott volt a tárgyalásokra, a Hondával is voltak tárgyalások, de jelenleg úgy tűnik, jobb, ha az energiát olyasmibe fektetjük, amiről tudjuk [hogy létrejön].”

Ahogyan arra Zarco már korábban utalt, az lesz a célja, hogy a Honda a jelenleginél jobban együttműködjön az LCR-rel. A 33 esztendős versenyző szerint ez a megfelelő irány, és ezt már más, a japánoknál mostanában jóval sikeresebb gyártók is megmutatták. Először a Ducati, de az utóbbi időszakban a KTM is erre az útra lépett.

„Szerintem ez egy jó lehetőség Lucio számára, hogy még szorosabban együttműködjön a Hondával, ahogyan azt az európaiak teszik [saját ügyfeleikkel] – vélekedett. – Ezért tett egy nagy lépést a KTM, jól megy nekik a gyári csapattal és a Tech3-mal, mert követték a Ducati példáját. A japánoknak is ugyanezt kell tenniük.”