Johann Zarco elárulta, bár voltak konkrét tárgyalások a gyári Honda képviselőivel, végül úgy döntött, hogy az eredeti tervnek megfelelően az LCR-nél fog jövőre versenyezni. A francia pilóta szerint leendő főnöke nagyszerű lehetőség előtt áll, hogy vele dolgozhat.
Johann Zarcóról nyáron derült ki, hogy év végén távozik a Pramactól, és jövőre az LCR Hondánál folytatja pályafutását, ahova kétéves szerződést írt alá. Ez utóbbi azonban akár borulhatott is volna, miután hivatalossá vált, hogy Marc Márquez távozik a japánok gyári istállójától, hiszen tapasztalata akár jól is jöhetne az istállónak.
A 33 éves motoros azonban még az Ausztrál Nagydíj hétvégéje előtt leszögezte, hogy nem változtatnak az eredeti elképzelésen, és a monacói alakulatnál fog szerepelni. Már akkor is utalt rá, hogy valóban felmerült, hogy a gyári csapatnál kössön ki, ám nem tetszett neki az istálló képviselői által tanúsított hozzáállás. Később el is mondta, hogy mi volt pontosan a gondja.
Zarco másra számított a Hondától, elárulta, hogy felül-e a gyári motorra
„Nem tudtam [azonnal] elutasítani a gyári csapat lehetőségét – nyilatkozta az olasz Sky-nak. – Át kellett gondolnom, és [Lucio] Cecchinello [az LCR csapattulajdonosa] ezt tiszteletben tartotta. A menedzserem Indonéziában és Ausztráliában is beszélt a gyári istálló [képviselőivel]. Láttuk, hogy tétováznak, és ez nem tetszett nekem. Szóval inkább tartottam magam a Lucio iránti elköteleződésemhez, mintsem hogy egy gyári motoron versenyezzek egy olyan csapatnál, melynek projektjével kapcsolatban nem vagyok száz százalékig meggyőződve.”
Más kérdés, hogy Cecchinello sem igazán akarta elveszíteni Zarcót, hiszen személyében egy rutinos és eredményes versenyzőről van szó. Szombat óta ráadásul MotoGP-futamgyőztesnek mondhatja magát, hiszen Phillip Islanden megszerezte pályafutása első királykategóriás győzelmét. Ezzel pedig még inkább alátámasztotta, hogy érdemes lehet vele dolgozni.
Győzelme után több lista éléről is lekerült a „rettegő” Zarco, de ezt egyáltalán nem bánja
„Lucio kedves ember, nagyon komolyan dolgozik, és korrekt – méltatta leendő főnökét. – Évek óta egy szatellitcsapatot irányít, nagyszerű lehetőség lesz a közös munka. Ahogyan neki is, tekintve, hogy egy nagyon versenyképes pilóta vagyok, az ötödik helyért harcolok a bajnokságban, és fontos lehetek a Honda fejlődésének szempontjából.”
Zarco tehát biztosan nem lesz Marc Márquez közvetlen utódja. A legutóbbi pletykák szerint erre Miguel Oliveirának van a legjobb esélye, akit viszont 2024-ig szerződés köt az Apriliához. Korábban márkatársa, Maverick Viñales is szóba került, de az előző hétvégén megjelent híresztelések alapján a spanyol pilóta leigazolására kicsi az esély.