back to top
2024. július 20. 14:55
KezdőlapMotoGPHalálfélelme volt Aleix Espargarónak a Thai Nagydíj végén a brutális körülmények miatt

Halálfélelme volt Aleix Espargarónak a Thai Nagydíj végén a brutális körülmények miatt

Aleix Espargaró elárulta, a Thai Nagydíj hajrájában nem kapott levegőt, és pánikba esett. Az Apriliára jellemző probléma Maverick Viñalest és Raúl Fernándezt is sújtotta a brutális körülmények miatt.

Aleix Espargaró az ötödik helyen ért célba a Thai Nagydíjon, igaz, utólag megbüntették, ezért csak a nyolcadik pozícióban rangsorolták. Ettől függetlenül mindenképpen bravúros ez a teljesítmény, figyelembe véve a körülményeket. A spanyol versenyző ugyanis elárulta, a hajrában elképesztő módon szenvedett, de nem csak őt sújtotta ez a probléma.

Megvan az első büntetés az új szabály megszegéséért, változott a Thai Nagydíj eredménye

A mezőny tagjai Indiában már megtapasztalhatták a brutális hőséget, illetve páratartalmat. Akkor ez leginkább Jorge Martínnak és a súlyos sérülése miatt a csúcsformáját még el nem érő Pol Espargarónak okozott igazán nehézséget. Most viszont utóbbi bátyja vallott arról, hogy a verseny hajrájára mennyire borzalmas állapotban volt.

Hatalmas csata után Martín visszaverte a támadásokat, Bagnaia a futam végi drámának örülhetett

„Nem kaptam levegőt – összegezte a helyzetet. – Ez volt életem legnehezebb versenye. Az utolsó három körben még pánikba is estem, mert próbáltam lélegezni, de nem kaptam levegőt. Amikor bementem a bokszba, azt hittem, meg fogok halni, egyszerűen nem kaptam levegőt. Nagyon kemény futam volt, és rendkívül nehéz volt koncentráltnak maradni.”

Ami a pályán elért eredményt illeti, Espargaró lényegében hozta a papírformát, hiszen csak azoktól kapott ki, akik a tabellán is előtte vannak (más kérdés, hogy Álex Márquez is előtte haladt, amikor bukott). A 34 éves pilóta jól kezdett, és feljött a második helyre, aztán viszont jelentősen visszaesett, de a végén Luca Marinit meg tudta előzni.

„A mostani verseny szerintem a világbajnoki pozíciómat szimbolizálja – fogalmazott. – Az ötödik helyen állunk, az előttem célba érő négy pilóta idén gyorsabb és jobb motorral rendelkezik, mint én. A futam első felében elég jól mentem, de néhány ponton nem volt elég erőm, máshol pedig hiányzott a tapadás. Túlságosan a határon voltam ahhoz, hogy követni tudjam őket. Összességében nem volt rossz a verseny, de az utolsó nyolc körben a féktávok referenciapontját sem láttam. Hihetetlen volt, pályafutásom legrosszabb versenye. A motorblokkból az összes hő középen, a tank környékéről egyenesen a tüdőbe áramlik, ami azt jelenti, hogy már nem kapunk levegőt. Maverick [Viñales] ezért adta fel a versenyt, és hajtott be a bokszba. Raúl [Fernández] pedig elmondta, hogy a futam felénél elfogyott a levegője, ezért lassítania kellett, és tíz másodpercet vesztett.”

A jelenségben talán az a legérdekesebb, hogy ezt nem minden pilóta élte át, sőt, leginkább csak az Aprilia motorosai szenvedtek. Ahogyan arra Espargaró is utalt, márkatársait szintén hasonló probléma sújtotta, és ez már egyáltalán nem új keletű. Elmondása szerint a noalei gyár hosszú ideje próbál megoldást találni, egyelőre sikertelenül.

„Ez évről évre megtörtént az elmúlt négy idényben ugyanazokon a pályákon – jelentette ki. – Most viszont tényleg a határon volt. Különböző dolgokkal próbálkoznak, de semmi sem működik. Raúl és én például valamilyen csővel kísérleteztünk a délelőtti bemelegítésnél, de nem segített. Nem tudom, miért ad le a motor ennyi hőt. Ez őrület. Gyakorlatilag ezzel a motorral születtem, nem is emlékszem, mikor ültem utoljára másikon, mert már hét éve volt. Azonban Maverick, aki a Yamahától érkezett, vagy Raúl, aki korábban a KTM-nél vezetett… Beszéltem vele, és azt mondta, hogy tavaly egyáltalán nem volt melege. Ez nagyon furcsa.”

Viñales nem is tudta befejezni a futamot, és három körrel a vége előtt egyszerűen behajtott a bokszba. „A hőség miatt nem volt már tiszta a fejem – idézte fel. – Nyomasztó volt a hőség, különösen az egyenesekben, amikor az ember ráfekszik a motorra. Eljött a pillanat, amikor a kiállás volt a legjobb. Felesleges volt tovább kockáztatni.”

Fernández ugyan befejezte a viadalt, és tizenötödik helyének köszönhetően egy ponttal gazdagodott, de ő is közel volt ahhoz, hogy márkatársáéhoz hasonló döntést hozzon. „Tíz vagy tizenegy kör után nagyon nagy volt a hőség, az utolsó öt kör pedig egyáltalán nem volt jó – mondta. – Közel voltam ahhoz, hogy kiálljak a versenyből, de a csapat és az Aprilia iránti tiszteletem miatt folytattam, hogy legalább egy pontot szerezzek.”