back to top
2024. május 06. 03:30
KezdőlapMotoGPBezzecchi: A valenciai teszt eredménye sz*rt sem jelent

Bezzecchi: A valenciai teszt eredménye sz*rt sem jelent

Harmadik lett a valenciai teszten az új motorra felülő Marco Bezzecchi. Az olasz pilóta ennek ellenére felemás hangulatban értékelt a leintést követően, mivel egyelőre még nem sikerült megtalálnia a tökéletes összhangot a GP23-mal, és még azt sem sikerült megszoknia, hogy már nem Luca Marininek hívják a csapattársát.

A Ducati ügyfélcsapatai (a Pramacot kivéve) a valenciai tesztre kapták meg először a GP23 nevű konstrukciót, amelyen ebben az évben Francesco Bagnaia és Jorge Martín is ült. Marco Bezzecchinek, aki a GP22-vel tudott a tabella harmadik helyén végezni, tehát egy új motorral kellett megismerkednie. Ez elég jól sikerült az olasz pilótának, aki 62 kört tett meg, és a harmadik legjobb idővel zárta a keddi napot, kevesebb mint egy tizedmásodperccel lemaradva az első pozíciót megszerző Maverick Viñalestől.

Az Aprilia elsőségével búcsúzott az idei évre a MotoGP, Marc Márquez erősen kezdett a Ducatival

„Az elején a beállítások nem voltak ideálisak ehhez a motorhoz, de szerencsére sikerült jól változtatnunk rajtuk. Matteo [Flamigni, Bezzecchi főmérnöke – a szerk.] és a csapat ezzel lehetővé tette, hogy jobban menjen a motorozás. Végül egy egész kellemes nap kerekedett ki ebből. A motorblokk egész más, mint amilyen a GP22-ben volt, kifejezetten gyors, de a gázkar reakciója is más, főleg amikor húzni kezdem, illetve az is eltérő, ahogyan a fékkart kell húzni és tartani. Abban nem vagyok biztos, hogy [a GP23] jobb, mivel egyelőre az ilyen kijelentésekhez még túl kevés időt töltöttem el rajta. Az biztos, hogy másmilyen” – mondta Bezzecchi a teszt után.

„A legnagyobb probléma nem a motorblokk volt, hanem inkább az, hogy hozzá kellett szoknom a motor karakterisztikájához, különösen ami a kanyarokban fékezés közben való váltást illeti. Volt még egy kis bajom a régi motoron érzett önbizalmam megtalálásával, a kanyarodás tekintetében. Lépésről lépésre igazodtam hozzá, és sok dolgot megértettem, de ennek ellenére még nem vagyok elégedett. Viszont ez csak egy félnapos teszt volt a GP23-mal, ennél többre nem volt lehetőségünk a csökkenő hőmérséklet miatt. Ráadásul végig egyedül motoroztam a teszt alatt, de nem azért, mert így akartam, hanem mert nem találtam egy versenyzőt sem. A sok aerodinamikai fejlesztést is csak a képernyőn keresztül láttam.”

Az önbizalomhiány ellenére a háromszoros MotoGP-futamgyőztes végzett a legelőkelőbb helyen a Ducati pilótái közül, ám őt ez nem igazán hatotta meg. „Igen, ez [a harmadik hely] jó, de valójában nem mutat meg semmit! Tulajdonképpen a valenciai teszt eredménye sz*rt sem jelent.”

Az újságírók megkérdezték Rimini szülöttjét, hogy ezt a konstrukciót, a GP23-at valóban Bagnaiára szabta-e a Ducati. „Nem tudom, hogy ezt a motort Peccónak építették-e, hiszen alapvetően ő is ilyen problémákkal küzdött. Én nem hiszem, hogy kifejezetten neki tervezték volna, szerintem csak egy gyors motort akartak készíteni. Még mindannyiunknak meg kell értenie az új dolgokat. A változás mindig azt jelenti, hogy ki kell igazítanod [a vezetési stílusod], főleg, ha egy egész éven át épültek fel az eddigi automatizmusaid. Pecco elég gyors volt már a vége felé, és nagyon szépen vezette ezt a motort, ahogyan Jorge [Martín] is. Annak ellenére, hogy különböző módon vezetnek, mindketten tudtak ehhez igazodni. Azt remélem, hogy ez idővel nekem is menni fog.”

A főmérnök elárulta, milyen közös tulajdonságai vannak Rossinak és tanítványának

Bezzecchi most fejezte be a második évét a MotoGP-ben, ahol eddig kizárólag Luca Marini volt a csapattársa. Marini azonban most elhagyta a VR46-ot, és átigazolt a Hondához, a helyére pedig Fabio Di Giannantonio érkezett, ehhez az új helyzethez pedig még alkalmazkodnia kell a 25 éves pilótának. „Megszoktam, hogy [Marini] mindig a közelemben van. Morbidellit is furcsa volt egy Ducatin látni. A tesztek nagyon jók az ilyen dolgokra, de nekem önmagamra kell fókuszálnom.”