Joan Mir szerint amióta a Hondánál versenyez, a valenciai teszt volt az első alkalom, hogy a japán gyártó működőképes fejlesztésekkel állt elő. A spanyol pilóta úgy véli, ez volt az első lépés afelé, hogy ismét versenyképesek legyenek.
Pozitív napot zárt a valenciai teszten a Honda, főleg ami a gyári istállót illeti. Joan Mir a tizenharmadik helyen végzett, 798 ezredes lemaradással az élen záró Maverick Viñales mögött, ami viszont ennél is biztatóbb, hogy Luca Marini 95 ezreddel gyorsabb volt csapattársánál a számára teljesen új motoron, így a tizedik pozíciót szerezte meg.
Az Aprilia elsőségével búcsúzott az idei évre a MotoGP, Marc Márquez erősen kezdett a Ducatival
Persze a puszta eredményekből nem feltétlenül szabad kiindulni, hiszen sokan nem teljesítettek mért kört, a spanyol versenyző nyilatkozatából viszont már igen. A Honda jelentősen átalakította az idei versenygépét, és számos fejlesztéssel állt elő, amelyeknek a nagy része bevált. Mir mindenesetre lelkesen értékelt.
Forradalmi változásokkal állt elő a Honda a valenciai teszten
„Boldog vagyok, ez az első alkalom, hogy hoztak valamit egy tesztre, és tényleg működött – kezdte. – Egész nap jól éreztem magam. Kihívás volt: a pénteki bukásom után azt gondoltam, hogy nem fogom tudni teljesíteni a tesztnapot. Nehéz volt napról napra kicsit javulnom, és azok után, hogy a hétvégén nem versenyeztem, nehéz volt elérnem a jó érzetet. Azonban gyorsan belejöttem, és úgy tűnik, ez a motor jobban működik. Minden etap során nagyon jó volt a tempónk, minden egyes alkalommal javult, amikor kimentünk. Sok mindent kipróbáltunk, és nem volt időnk feltenni a lágy gumikat a gyorskörre, de nagyon elégedett vagyok. Más a potenciál [ebben a motorban].”
Mir arra a kérdésre is válaszolt, hogy mely területeken érzi az előrelépést. Elsőként a tapadást említette meg, ahol az idei évben nagyon sokat szenvedtek, és sokszor ez volt az elsődleges akadályozó tényező. Emellett úgy véli, a motor kezelhetősége is javult, ami szintén fontos, hiszen 2023-ban több sérülés is volt az RC213V kiszámíthatatlanságából adódóan. A vezethetőségben pedig fontos szerepet játszik, hogy a versenygép könnyebb lett.
„Hosszabb, és a súlya is kisebb, ez a valóság – fogalmazott az egyszeres MotoGP-futamgyőztes. – Ez az első lépés abba az irányba, hogy versenyképes motorunk legyen. Még hosszú út áll előttünk, de ez egy jó lépés. A pálya [állapota] nem volt túl jó. Délután volt egy időszak, amikor nem fújt a szél, de pont akkor voltunk a bokszban. Ez az, ami hiányzott, hogy a jó pályán tudjunk köröket futni. A végén tizenöt perc volt hátra, de nem kellett kockáztatnunk. Boldog vagyok. A motorblokk, amelyet hoztak, nem a legjobb, ez az egyik dolog, amelyen javítanunk kell a sepangi tesztre, de összességében elégedett vagyok.”
Two hours left and @JoanMirOfficial is still putting in the laps.
Ready for take off 🛫 pic.twitter.com/Ak2URCJO3B
— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) November 28, 2023
Erőforrás ide vagy oda, mindez jelentős előrelépés ahhoz képest, amit a pilóták Misanóban tapasztaltak. Mir már akkor is látott némi változást, de az azóta távozó Marc Márquez kijelentette, hogy nem igazán érzékeli az előrelépést. A királykategória 2020-as világbajnoka szerint most elindultak a sikerhez vezető úton.
„Egyértelmű, hogy ezek az emberek tudják, hogyan kell motorokat gyártani – vélekedett. – Szerintem csak idő kérdése, hogy mikor hoznak valami olyat, ami igazán működik, és onnan tudunk majd javulni. A motor, amellyel mentem, egy jó kiindulópont volt ahhoz, hogy jövőre szép dolgokat érjünk el, de még egy lépést tennünk kell előre.”