Pedro Acosta boldogan szállt le a motorról a valenciai MotoGP-teszt után, és hangsúlyozta, nem lett volna értelme túl gyorsan menni, és kockáztatni a sérülést. Egyszer azonban így is bukott, de pontosan tudja, mit csinált rosszul.
Pedro Acosta túl van élete első hivatalos MotoGP-tesztjén, amelyet kedden Valenciában rendeztek. A spanyol pilóta a GasGas által üzemeltetett KTM-re ülhetett fel, hiszen jövőre ennél az istállónál fog bemutatkozni a királykategóriában. 1:30.476 másodperces idejével végül a tizennyolcadik helyet szerezte meg, 1,223 másodperccel lemaradva az élen záró Maverick Viñalestől.
Az Aprilia elsőségével búcsúzott az idei évre a MotoGP, Marc Márquez erősen kezdett a Ducatival
Mindez azonban nem jelenti azt, hogy rosszul szerepelt volna, hiszen ilyenkor általában nem mennek el a határig, pláne egy újonc esetében. Sőt, egy ponton követte Viñalest, és alig kapott tőle az egymás utáni körökben, ami szintén biztató. Nem véletlen, hogy Acosta kifejezetten elégedetten értékelt, miután leszállt új versenygépéről.
„Nagyon boldog vagyok – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – A reggel kilenc órakor készült első fotótól kezdve egészen az öt óra [előtt] történt balesetig. Láthattam, hogyan működik egy MotoGP-motor, hogyan működnek a motoron a karbonféktárcsák, a gumik, illetve az üzemanyag. Elég nehéz menedzselni. Azonban nagyon örülök. Láttam, hogy a gyári [csapatból] hányan jönnek a bokszomba minden egyes etapom végén, ami nagyon jólesik. Sokszor elmondom, hogy nem szeretek huszadik lenni, de most a pozitívumokat viszem magammal ebből. Szinte egész nap kevesebb mint 1 másodperccel vagy 1 másodperccel maradtunk el. [Végül] 1,2 másodpercen belül zártunk, közel voltunk az első tizenöthöz, szóval nagyon boldog vagyok.”
Acosta azt is elmondta, hogy egy ideig semmilyen gombot nem nyomhatott meg a motoron, hogy először úgy üljön a motoron, hogy az az alapbeállításokkal működik. A 19 éves motoros azt is elárulta, hogy amikor ezt először megtette, rögtön hibázott. Ami a magasságállítót illeti, a kétszeres világbajnok szerint óriási változást idéz elő az eszköz.
„Gyors volt a motor, nagyon gyors – fogalmazott. – A magasságállító rendszer nélkül kezdtünk, mert meg akartunk érteni, milyen egy MotoGP-motor, és milyen az átállás. Az eszközzel aztán teljesen más lett a motor. Az utolsó kanyar kijáratánál teljes erővel elkezdett menni, az egyenesekben pedig rázkódtam. Nagyon jó nap volt, és a csapat sokat segített abban, hogy megértsem, hogyan kell vezetni ezt a motort.”
Acosta hozzátette, fontos volt a jó alap megteremtése, ezért nem is hajtott túlságosan gyorsan, hogy ne kockáztasson sérülést. A teszt utolsó órájában azonban így is bukott, miután a 2-es kanyar előtt elvesztette a motor elejét, és a kavicságyban kötött ki. A GasGas újonca szerint butaságot csinált, de mindenképpen igyekszik okulni belőle.
Limit found? 👀@37_pedroacosta has gone down 💥#ValenciaTest ⏱️ pic.twitter.com/BUKHA1uRb9
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 28, 2023
„Azért történt a baleset, mert makacs voltam – jelentette ki. – Itt az egyenes sokszor már nem számít egyenesnek. Az egyes és a kettes, a hatos és a hetes, valamint a tizenegyes és tizenkettes kanyar közötti részek már nem egyenesek. Túlságosan balra húzódtam, nem volt időm jobbra húzódni, és megnyomtam egy gombot, hogy kikapcsoljak egy eszközt. Nem volt időm annyi mindenre. Tudtam, hogy nehéz lesz, de a fejemben az volt, hogy »menjünk be«. Ostoba dolog volt, de most már tudom, mit ne csináljak.”