Paolo Ciabatti elárulta, Marc Márquez is ott van a jelöltek között a gyári Ducati 2025-ös ülésére, de nem tudnak magas fizetést garantálni neki. A bolognaiak sportigazgatója hozzátette, tisztában vannak vele, hogy amennyiben a nyolcszoros világbajnokot felültetik a piros motorra, más versenyzőket elveszíthetnek.
Alig ért véget a 2023-as szezon, már most beindultak a találgatások a 2025-ös felállást illetően. Ami szinte biztos, hogy a gyári Ducati lesz az a motor, amellyel a legnagyobb esély van a küzdeni a világbajnoki címért. Ami pedig meglehetősen valószínű, hogy az egyiken Francesco Bagnaia fog ülni, aki tavaly és idén is megszerezte a világbajnoki címet a bolognai gyártónak.
Ezzel kapcsolatban Paolo Ciabatti a GPOne-nak nyilatkozva kijelentette, hogy mindkét fél szeretné a közös folytatást, így előbb-utóbb vélhetően bejelentik, hogy meghosszabbították a jelen állás szerint 2024-ben lejáró szerződést. Az viszont már jóval nehezebb kérdés, hogy ki lesz a csapattársa, pláne úgy, hogy jövőre már Marc Márquez is a bolognai gyártó pilótájának mondhatja majd magát.
„Egyértelmű, hogy Marc egy győztes, és ezt a világbajnoki címei is bizonyítják, így ha a Ducatit választotta, annak az az oka, hogy újra nyerni akar – jelentette ki az olasz gyártó sportigazgatója a nyolcszoros világbajnokkal kapcsolatban. – Ez valami újdonság lesz mindannyiunk számára, ugyanakkor egy olyan helyzet, amelyet kezelni kell.”
Marc Márquez kihívást jelent a Ducati többi versenyzőjének, véli a sportigazgató
Márquezt nem közvetlenül a Ducati, hanem a Gresini szerződtette, hiszen a bolognaiak vezetőségéből többször is utaltak arra, hogy nekik nincs szükségük a jelenleg 30 éves motorosra, a bejelentés után pedig kifejezték azon aggályukat, hogy az érkezése akár fel is boríthatja a harmóniát. Ha viszont jól teljesít, akkor alighanem kénytelenek lesznek megadni neki a gyári ülést, hogy ne igazoljon el egy másik gyártóhoz, és legyen újra ellenfél. Ciabatti mindenesetre nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy Márquez piros motoron fog ülni.
„Mivel még nem határoztunk a 2025-ös versenyzőinkről, gond nélkül kijelenthetem, hogy Marc lesz az egyik jelölt a gyári csapatba – fogalmazott. – Nyilvánvalóan van egy fontos szempont, amelyet alá kell húzni, mégpedig az, hogy gazdasági tekintetben már nem abban a COVID előtti időszakban vagyunk, amikor egy olyan pilóta, mint ő, sokmilliós fizetést kaphat.”
Bagnaia csapattársa jövőre is Enea Bastianini lesz, rajta kívül a bajnokságban második helyen végző Jorge Martín is pályázik arra az ülésre, és akkor még nem beszéltünk a harmadik pozícióban záró Marco Bezzecchiről. Ciabatti tisztában van vele, hogy ha Márquezt választják, akkor könnyen elveszíthetnek más, nála fiatalabb pilótákat.
„Persze, hogy igen – válaszolta a 66 éves szakember arra a kérdésre, hogy tudatában vannak-e ennek a rizikónak. – Ez a kockázat fennáll, és mi tisztában vagyunk vele. Gondolok itt például Martínra. Egy ilyen tehetség, mint ő, ha nem megy a gyári csapathoz, felkeltheti más gyártók érdeklődését. Azonban nem ő az egyetlen [ilyen versenyző].”