Jorge Martín elárulta, felszereléssel is készült arra az eshetőségre, hogy a valenciai tesztet már a gyári Ducatinál teljesíti. A Pramac versenyzője szerint semmi értelme nem volt a bajnokság eredményétől függővé tenni a váltást, és belengette, hogy ha 2025-re sem kapja meg az ülést, akkor távozik a bolognaiaktól.
Jorge Martín zsinórban másodszor maradt le a gyári Ducati üléséről. Az bolognai gyártó az idei évre a tavaly négy győzelemig jutó és sokáig a bajnoki címre is eséllyel pályázó Enea Bastianinit választotta helyette. Az olasz pilóta azonban idén alulteljesített, így felmerült, hogy a két motorost egyszerűen kicserélik a 2024-es idényre.
Ez azonban nem következett be, pedig Martín minden szempontból felkészült arra forgatókönyvre, hogy a szezon végi teszten már a piros istálló garázsában lesz. „Valenciában két fekete [bőrruhát] tartottam készenlétben arra az esetre, ha egy másik bokszban kellene teljesítenem a tesztet” – nyilatkozta az AS-nak adott interjújában.
Hiába nyert szinte minden hétvégén, Martín nem élvezte, hogy közel került a bajnoki címhez
Az év végéhez közeledve valóban felmerült, hogy a Ducati felviszi Martínt a gyári istállóhoz, míg Bastianini az ő helyére, Pramachoz kerül. Az idényzáró előtt azonban egyértelművé vált, hogy ez csak akkor fog bekövetkezni, ha Martín legyőzi Francesco Bagnaiát a világbajnoki címért folytatott küzdelemben. Ez azonban nem történt meg, a spanyol pilóta ugyanakkor nem látja értelmét ennek a feltételnek.
„Szerettem volna csatlakozni a gyári csapathoz, és nyomást gyakoroltam a menedzseremre, hogy legyen meg ennek a lehetősége – árulta el az ötszörös MotoGP-futamgyőztes. – Azonban úgy vélem, semmin nem változtat, hogy megnyertem-e a bajnokságot vagy sem. [Mi van] ha Pecco bukik Valenciában, én pedig győzök a futamon? Ennek mi értelme?”
Bastianini pont akkor támadt fel, amikor felröppentek a leváltásáról szóló pletykák. Malajziában teljesen váratlanul a második helyen végzett a sprinten, a főfutamot pedig megnyerte. Igaz, mindezt tényszerűen szabálytalanul tette, ugyanis a leintés után kiderült, hogy nem tartotta be a minimális guminyomásra vonatkozó előírásokat, de mivel ez volt az első kihágása, csupán figyelmeztetést kapott. Martín – aki korábban elkövette az első vétségét, így a büntetés határán volt – ezt is felhánytorgatta.
„Zavar az a tény, hogy soha nem elég az [amit teszek] – kesergett. – Nem tudom, mit kell még csinálnom. Megértem, hogy Eneának rossz éve volt [a sérülések miatt], de tizennégy vagy tizenöt versenyen indult, és az egyiket meg is nyerte, mert az első gumi nyomása 1,2 barra volt állítva. Így én is nyernék. A különbség a gyári csapat esetében a szatellitistállóhoz képest, hogy nagyobb a személyzet [létszáma]. Jobban szeretem az én csapatomban uralkodó légkört, mert az családiasabb. Annyiban van eltérés, hogy nekik több emberük van, de [a motorspecifikáció] szintjén szerintem nincs differencia.”
Ha most sem, akkor soha? – Martín már nem reménykedik, hogy gyári ülést kap a Ducatitól
Martín tehát a következő idényt is a Pramacnál fogja kezdeni és vélhetően befejezni is. Nyilvánvaló, hogy mivel a Ducati a mezőny legjobb motorja, továbbra is az olaszok gyári alakulata az első számú cél, de korántsem garantált, hogy ez összejön neki. Ha viszont nem jön össze neki, akkor alighanem más gyártónál is lehet helye, hiszen 2024 végén a mezőny szinte minden tagjának lejár a szerződése.
„2025-re a gyári csapat a százszázalékos prioritásom – szögezte le. – A célom a gyári Ducati istállója, mert ennél a gyártónál vagyok, ismerem a motort, és nagyon sok szempontból ismerem a gyártót. Ha azonban nem akarnak engem, vagy arra a felismerésre jutnak, hogy nem én vagyok a legjobb, akkor valami más után fogok nézni.”