Marco Bezzecchi úgy véli, Valentino Rossi valódi csapattulajdonosként viselkedik, és igyekszik segíteni a versenyzőinek. A 25 éves pilóta a gyári és a szatellitistálló közötti különbségről is beszélt.
Marco Bezzecchi a negyedik évét töltötte a VR46 csapatának kötelékében. Az olasz pilóta 2020-ban váltott istállót a Moto2-n belül, akkor igazolt Valentino Rossi alakulatához, ahol azóta is versenyez, de időközben fellépett a MotoGP-be. A tavalyi bemutatkozó szezonja után idén három futamot is nyert, és két verseny erejéig még a világbajnokságot is vezette.
Persze a végső győzelemre aztán nem volt reális esélye, de ezt senki nem várta el tőle, pláne egy egyéves motoron. Ennek ellenére a nyomás nyilvánvalóan megnőtt az elmúlt időszakban, és ezt tudnia kell kezelni. Bezzecchi ugyanakkor sokkal inkább hálás jelenlegi helyzetéért és azért, hogy évek óta Rossival dolgozik együtt.
„Ez ilyen. A nyomás ott van, de ez minden sportágban normális – nyilatkozta az Autosportnak. – Amikor az ember megérkezik egy magas szintre, teljesítenie kell és meg kell küzdenie a nyomással, ami előbb-utóbb jönni fog. Szóval ez normális. Ugyanakkor szerencsés vagyok, mert már a Moto2 óta Vale csapatánál vagyok. Szerintem ez inkább kiváltság, mintsem nyomás, mert Vale végső soron sok éven át velem dolgozott, és minden alkalommal segített.”
„Élősködőnek” tartották Rossi legjobb barátját, aki nem értette, miért kezelték őt másképp
A VR46 csapata lényegében Bezzecchivel együtt, a tavalyi idényben mutatkozott be a királykategóriában, bár szponzorként már egy évvel korábban is jelen voltak. Ami Rossit illeti, a kilencszeres világbajnok nem vesz részt az istálló mindennapi működésében, de jó néhány futamon ott van, és ha kell, akkor tippeket is ad a pilótáknak.
„Ő nem egy olyan csapattulajdonos, aki csak imitálja ezt – fogalmazott Bezzecchi. – Azt akarja, hogy gyorsak legyünk, de ha küszködünk, ő az a fickó, aki elsőként jön segíteni, természetesen a csapattal együtt. Azonban ez továbbra is egy szatellitalakulat, ami különbséget jelent a MotoGP-ben. Amikor az ember egy gyári istállónál van, más a munkamódszer, másképpen közelíti meg a versenyeket, a teszteket, mindent. Ez normális, része a munkának. Az ember egy márkát képvisel, én pedig csak egy csapatot képviselek. Azt mondom, hogy »csak egy csapatot«, [de] az is [egy márka].”
Bezzecchi jövőre is a VR46-ot fogja erősíteni, miután a felek 2024-ig szerződést hosszabbítottak. Az olasz pilótának lett volna lehetősége, hogy gyári motorra üljön, ám nem igazolt a Pramachoz, hanem annak ellenére is maradt Rossi istállójánál, hogy itt továbbra is egyéves versenygépen szállhat harcba a mezőny többi tagjával szemben.