2024. február 25. 19:46
KezdőlapMotoGPNem mindig volt hajlandó elfogadni a motor korlátait, ami sok hibához vezetett...

Nem mindig volt hajlandó elfogadni a motor korlátait, ami sok hibához vezetett Bindernél

Brad Binder annak ellenére sem elégedett idei szezonjával, hogy eddigi királykategóriás pályafutása legjobb összetettbeli helyezését érte el. A dél-afrikai versenyző szerint sokszor túlerőltette, ami viszont a következő idényt illeti, optimistán várja a 2024-es évet.

Brad Binder MotoGP-pályafutása eddigi legjobb évét produkálta 2023-ban, legalábbis ami a pontokat (a sprintfutamokat is figyelembe véve), illetve az összetettbeli helyezést illeti. A gyári KTM pilótája 293 egységet szerzett, ami a negyedik helyre volt jó. Ez egyben azt is jelenti, hogy ő volt a legjobb azok közül, akik nem Ducatit vezettek, hiszen csak Francesco Bagnaia, Jorge Martín és Marco Bezzecchi tudta felülmúlni.

Másfelől viszont azt sem lehet elhallgatni, hogy a 28 éves motoros esetében zsinórban a második évben maradt el a futamgyőzelem. Sőt, idén eggyel kevesebb második helyet szerzett, mint tavaly, igaz, cserébe háromszor lett harmadik, ami 2022-ben egyszer sem történt meg. Mindenesetre Binder számára sok szempontból üres maradt az a bizonyos pohár.

Hiába futotta élete szezonját a MotoGP-ben, Binder csalódott a 2023-as idény miatt

„Őszintén szólva nem igazán – válaszolta arra a kérdésre, hogy elégedett-e az idényével. – Sokkal többet vártam ebben a szezonban. Úgy érzem, jóval többre lettem volna képes, de sok hibát követtem el, és sok lehetőséget szalasztottam el. De rendben, ilyen az élet, ez megtörténhet. Úgy tűnik, ebben az új formátumban mindenki rengeteget hibázott. Ugyanakkor már nagyon várom, hogy a következő idényben újra nekivágjak. Van két hónapunk, vagy legyen az bármennyi, hogy tényleg építkezzünk, megértsük [a motort], és fejlődjünk, próbáljunk apró lépéseket találni minden területen. Úgy gondolom, ha ezt meg tudjuk tenni, akkor a következő szezonban úgy térhetünk vissza, hogy mindenünk megvan ahhoz, hogy a győzelmekért harcolhassunk.”

Binder valóban több hibát is elkövetett, ami jó néhány pontjába került. Legutóbb a Valenciai Nagydíjon sodródott ki a büntetőívre vezető helyről, és csapattársa, Jack Miller bukása, valamint Fabio Di Giannantonio utólagos büntetése kellett ahhoz, hogy hivatalosan dobogós legyen. A Sachsenringen a harmadik helyről esett el, míg Assenben kétszer is pályaelhagyás miatt vették el tőle a harmadik helyet, ahogyan Thaiföldön is hasonló okokból vesztette el a második pozíciót. A kétszeres MotoGP-futamgyőztes azonban tagadta, hogy ezeknek a bakiknak közük lett volna ahhoz, hogy az élmezőnyben harcolt, azt viszont elismerte, hogy sokszor túlerőltette a motort.

„Nem igazán – felelte az erre vonatkozó felvetésre. – Őszintén szólva, ha az ember a legjobbját nyújtja, hibázhat, akár az első, akár a tizedik helyért küzd. Idén néha ahelyett, hogy elfogadtam volna bizonyos korlátokat, mindig kicsit megpróbáltam túlságosan hajtani, és a fejemen landoltam. Szóval ez nem volt ideális. Azonban, ahogyan mondtam, szerintem sokat tanulhatunk ebből az idényből. Azt kell mondanom, hogy a csapatom és a KTM hihetetlen lépést tett a tavalyi évhez képest. Az biztos, hogy még egy lépést kell tennünk, hogy versenyben maradjunk, mert minden folyamatosan növekszik, de ez izgalmas. Az élet egyik öröme, hogy mindig igyekszünk fejlődni. Tudom, hogy a magam részéről tudom fokozni [a tempót], szóval ha ők is meg tudják tenni ugyanezt, akkor jövőre jobb helyzetben lehetek.”

A KTM a Red Bull nyomdokaiba lépett a valenciai teszten

A KTM bizonyos szempontból valóban felfelé ívelő tendenciát mutat. Azok után, hogy tavaly negyedikek lettek a gyártók közötti bajnokságban, most másodikként zártak, a csapatok esetében pedig továbbra is elmondhatják magukról, hogy csak Ducatik vannak előttük. Igaz, a sprintversenyeket is figyelembe véve a gyártói szinten arányosan kevesebb pontot gyűjtöttek, mint tavaly, de pusztán az olasz gyártó még nagyobb fölényének tudható be, mert a többi riválishoz képest egyértelműen előreléptek.