Álex Márquez elárulta, jövőre rendszeresen a legjobb ötben akar végezni a futamokon. A Gresini pilótája arról is beszélt, hogy a Ducatinál mennyivel másképp bánnak vele, mint ahogyan azt a Hondánál tették.
Álex Márquez túl van az első olyan szezonján a MotoGP-ben, amelyet nem a Hondával teljesített. Azok után, hogy egy idényt a gyári istállónál, kettőt pedig az LCR-nél húzott le, a spanyol motoros átigazolt a Gresinihez, így idén már Ducatit hajtott. Bár voltak hullámvölgyek, összességében kijelenthető, hogy sokkal eredményesebbnek bizonyult, mint az előző három esztendőben bármikor.
Márquez már a második hétvégén, az Argentin Nagydíjon megszerezte pályafutása első királykategóriás pole pozícióját, majd harmadik helyének köszönhetően dobogóra állhatott. Aztán többször is bukott, majd Indiában meg is sérült, de előtte megnyerte a silverstone-i sprintet. Visszatérése után meglehetősen erősnek bizonyult, és Sepangban ismét sprintgyőzelemmel, valamint a főfutamon elért második pozícióval jelentkezett.
„Remekül érzem magam, és már a következő idényre gondolok – válaszolta az Autosport kérdésére. – A sérülésem utáni utolsó négy-öt futamon a jövő évre készültem, és kipróbáltunk néhány dolgot a beállítások terén, amelyek működnek. Rendszeresen az első ötben voltunk, és ez a cél a következő szezonra. Szóval ez egy igazán pozitív idény volt, [de] sok mindenen lehet javítani.”
Amellett, hogy a Ducati motorja jelenleg sokkal jobb, mint a Hondáé, Márquez más szempontból is egyértelmű előrelépést tapasztalt az átigazolása után. Miután elhagyta a japán gyártót, felrótta nekik, hogy nem volt megfelelő a kommunikáció, és az LCR-t lényegében magára hagyták. A bolognaiaknál azonban teljesen más világot tapasztalt meg.
„A szezon első részében nem igazán voltunk szerencsések – folytatta. – Ami viszont az eredményeket és a sebességet illeti, valamint azt, hogy hogy éreztem magam a bokszban, illetve a Ducatival, ez egy igazán pozitív idény. Persze ha az embernek versenyképes motorja van, sokkal könnyebb jó hangulatot [teremteni]. Ugyanakkor, ahogyan tavaly is mondtam, az LCR bokszában kicsit egyedül éreztem magam a srácaimmal a Honda támogatása nélkül. Emiatt a tavalyi szezon végén a határon voltam. Azonban ami az idei [évet] illeti, az ember fontosnak érzi magát, mivel a Ducatinál mindent elmagyaráznak, minden elemzést elkészítenek. Ezt pedig minden versenyző szereti.”
Őszintén vallott Álex Márquez arról az időszakról, amikor a Honda háttérbe szorította őt
Márquez 2024-ben is a Gresininél fog versenyezni, csapattársa pedig Fabio Di Giannantonio helyett bátyja, Marc Márquez lesz. A közvélemény többféleképpen értelmezi, hogy a két testvér 2020 után ismét összeáll: egyrészt ez lehetőség a 27 éves pilóta számára, hogy tanuljon a nála jóval eredményesebb testvérétől, másrészt viszont többen attól féltik, hogy nagyon ki fog kapni tőle.