back to top
2024. december 07. 02:28
KezdőlapMotoGPBezzecchi elárulta, miért nem hagyta el Rossi csapatát a Pramacért és a...

Bezzecchi elárulta, miért nem hagyta el Rossi csapatát a Pramacért és a gyári motorért

A VR46-nál maradt, pedig hívta a Pramac – Marco Bezzecchi most felfedte, mi állt meglepő döntése hátterében. A 25 éves versenyző azt is elmondta, miért kifejezetten a Ducatinál szeretne gyári ülést kapni.

Marco Bezzecchi az idei szezonban is az új nevet kapó VR46-nál fog versenyezni, annak ellenére, hogy a MotoGP csapat-világbajnoki címét begyűjtő Pramac megpróbálta elcsábítani. Sokan nem értették, miért döntött így az olasz versenyző, aki legutóbbi interjújában válaszolt az ezzel kapcsolatban felmerülő kérdésekre.

„Nehéz döntés volt, mivel a Ducati egy gyári csomagot ajánlott fel nekem, bár azt nem tudom, hogy ez egy teljesen gyári vagy egy köztes csomag lett volna. Azért döntöttem így, mert manapság a MotoGP-ben nagyon rövid idő alatt kell jó teljesítményt nyújtanod, például ott van [Remy] Gardner, aki [a Moto2-ben] világbajnok lett, azután meg…”

A távozó bajnok keményen beleállt a jelenlegi MotoGP-be

„Tudtam, hogy nekem nagyon fontos az emberi oldal, és gyorsan jó kapcsolatokat kell kiépítenem a csapatomnál. Viszont amikor váltasz, akkor nem tudhatod, hogy az új helyen ugyanolyanok lesznek-e a kapcsolataid, ugyanúgy fogod-e érezni magad, mint korábban. Az én esetemben az is nagyon fontos kérdés volt, hogy ugyanúgy tudnék-e együttműködni az ottaniakkal, ahogyan a mostani csapatommal, mivel valószínűleg nem vihetném magammal Matteo [Flamigni versenymérnököt]. Pedig, ha ennyire gyorsan kell kiemelkedően teljesítened, akkor szükséged van arra a bizonyos érzésre, amelyet nehéz körülírni, de biztos tudjátok, mire gondolok” – nyilatkozta Bezzecchi a SPEEDWEEK.com-nak.

„Végül azt mondtam magamnak: »Miért mennék el egy ügyfélcsapattól egy másikhoz?« A célom – mint minden MotoGP-versenyzőnek –, hogy egy gyári istállóhoz kerüljek. A VR46  a Moto3-as debütálásom óta azon dolgozik, hogy felépítsenek egy gyári csapatba való bekerüléshez. Nagyon sokat tettek értem, miért kellene elhagynom őket egy másik szatellitcsapatért? Persze egy gyári motor, egy gyári csomag nagyon érdekes lett volna, de igazából tudom, hogy az egyéves csomaggal is képes vagyok elég szép eredményeket hozni, mivel a Ducati ennyire versenyképes, szóval a maradás mellett döntöttem.”

Bezzecchi tavalyi csapattársa, Luca Marini az idei szezonban egy gyári istállónál, a Repsol Hondánál folytatja a pályafutását. Rimini szülötte viszont nem szeretné Marini példáját követni és inkább a Ducati kötelékén belül lépne feljebb egy szintet.

„Én a Ducatinál szeretnék gyári pilóta lenni, ez az álmom, mivel nagyon tetszik, ahogyan dolgoznak, tetszik a projekt és minden más is. Azt kell mondanom, hogy a többi gyártó folyamatosan zárkózik, ma már nincs szó kiemelkedő sebességről vagy bármi ilyesmiről a Ducati esetében. Igazából az jelenti a különbséget, hogy mi nyolc nagyon erős pilótával megyünk. Természetesen az összes motoros nagyon jó, ne értsetek félre, de nyolc ennyire gyors versenyző ugyanazon a motoron nagy előnyben van például a Yamaha két szintén nagyon erős pilótájával szemben. Szóval szeretnék a Ducatinál maradni, de hát majd meglátjuk.”

Hiába a remek tavalyi szereplés, Bezzecchinek nincsenek magas elvárásai