Álex Márquez elismerte, neki az átlagnál mindig is hosszabb időt vett igénybe az alkalmazkodás, legyen szó akár új kategóriáról, akár új motorról. A spanyol versenyző szerint összességében gondot jelentett számára, hogy a 2023-as idény első hétvégéin felülmúlta a várakozásokat.
Szombaton kora este megtartotta bemutatóját a Gresini istállója, bár a mindenki által várt motorfestés valójában lényegében megegyezett a tavalyival. A két pilóta közül az újonnan szerződtetett Marc Márquez volt a középpontban, de természetesen csapattársa és egyben öccse, Álex Márquez is jelen volt és mondott néhány gondolatot.
Itt a MotoGP-szezon első motorja, ilyen színekben fog versenyezni Marc Márquez
A 27 éves versenyző a második szezonját kezdi meg a az olasz alakulatnál. Tavaly megszerezte pályafutása első pole pozícióját a MotoGP-ben, nyert két sprintfutamot, és ugyanennyiszer állhatott dobogón a főversenyen. Emellett viszont huszonegy alkalommal esett el, ami összességében holtversenyben az ötödik legtöbb, a Ducati motorosai közül pedig mindenkit felülmúlt ebben a kategóriában.
„Az ilyen hullámhegyek és -völgyek normálisak, amikor az ember az első évben felül a motorra – nyilatkozta a Riccionéban tartott eseményen. – Semmilyen információm vagy tapasztalatom nem volt, így először rá kellett jönnöm, hogyan működik a motor. Mindig is kicsit több időre volt szükségem ahhoz, hogy alkalmazkodjak egy új kategóriához vagy egy új motorhoz. Más pilótáknak ilyenkor könnyebb felépíteniük a jó érzetet.”
Ráadásul a bukások közül öt a lehető legrosszabbkor, azaz a főfutamon történt. Bár az Amerikai és a Katalán Nagydíjon történt balesetről nem tehetett, és Le Mans-ban is inkább balszerencsés volt, de Mugellóban és Buriramban magától esett el. Ráadásul utóbbin a harmadik helyen haladt, amikor a kavicságyban kötött ki, és minden bizonnyal a legrosszabb esetben is negyedikként ért volna célba.
Marc Márqueztől Bagnaiáékig – ennyit estek a MotoGP versenyzői az idei szezonban
„Az volt a probléma, hogy a szezon elején, különösen az első három futamon gyorsabb voltam, mint amire az elején számítottunk – magyarázta. – Ennek következtében túl gyorsan nőttek az elvárások. Ezek a túl magas elvárások aztán olyan kiesésekhez vezettek, mint a jerezi [ekkor a sprintfutamon bukott – a szerk.] vagy a Le Mans-i. Az idény során folyamatosan fejlődtünk, és a végén igazán erősek és kiegyensúlyozottak voltunk.”
Valóban, Márquez számára az utolsó három hétvége kifejezetten jól sikerült. Malajziából ő távozott a legtöbb ponttal, miután a sprintet megnyerte, a főversenyen pedig második lett, míg Katarban az első sorból rajtolhatott. Összességében pedig ez volt az egyetlen, három fordulóból álló periódus, ahol mind a hat futamon pontot szerzett, vasárnap pedig rendre az első hatban zárt.