Francesco Guidotti elárulta, bár ez senkinek sem ideális, de kénytelenek a szezon első részében meghozni a fontos döntéseket, ami a 2025-ös pilótafelállást illeti. A gyári KTM csapatfőnöke bízik benne, hogy Jack Millerre jó hatással lesz a nyomás.
Kifejezetten érdekesnek ígérkezik a MotoGP idei pilótapiaca, hiszen a 22 állandó versenyzőből csak Brad Binder, Luca Marini és Johann Zarco mondhatja el magáról, hogy nem az idei év végén jár le a szerződése. Ennek tudatában pedig egyáltalán nem kizárt, hogy hatalmas felfordulás és jövés-menés lesz a versenyzők, illetve a csapatok és a gyártók között.
Erre pedig a konstruktőröknek, illetve az istállóknak is fel kell készülniük, hiszen nyilvánvalóan nem akarnak lemaradni adott esetben egy jó lehetőségről. Ennek viszont az lehet a következménye, hogy már az idény első szakaszában meg kell hozniuk bizonyos döntéseket. Erről beszélt Francesco Guidotti, a gyári KTM csapatfőnöke.
A csalódást keltő eredmények ellenére a KTM-nél hálásak Miller érkezésének
„Ez egyfajta nyomás, amely mindenki számára kicsit túl korán jön – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – A szezon első felében döntéseket kell hoznunk, és ez néha a pilótáknak és nekünk sem a legjobb, hogy néhány futam után kell döntenünk. Ezen mindenki változtatna, de nem tudunk, mert rengeteg tényezőt kell figyelembe vennünk a választás során. Hamarosan készen kell állnunk.”
Persze egy versenyzőnek aligha tesz jót, hogy már az idény legelejétől teher alatt versenyez. Ezen a ponton pedig rengeteget számíthat, hogy egyrészt ki milyen helyzetben vág neki az idénynek, másrészt pedig ki hogyan kezeli a nyomást. Guidotti úgy véli, hogy aki itt van, annak ezt is muszáj elviselnie, még akkor is, ha ez mindenkinek kellemetlen.
„Ez nem úgy megy, mint évekkel ezelőtt, amikor volt egy rendes téli szünet, mindent el tudtunk intézni, és februárban készen álltunk arra, hogy új motorokkal és új versenyzőkkel vágjunk neki – fogalmazott. – A szezon végén minden nagyon gyorsan történik, így a mostani idényben hamar meg kell hozni a döntéseket. Ez egyfajta nyomás, amelyet, mint mondtam, senki nem szeret. Azonban mindenkinek, aki ebben a környezetben, ebben a világban dolgozik, meg kell szoknia ezt a napi terhet. Ez a munkánk része.”
Jack Miller vélhetően egyike lesz azoknak, akiken már a szezon elejétől nagy a nyomás. Az ausztrál motoros tavalyi teljesítménye hagyott némi kívánnivalót maga után, ráadásul a GasGasnál idén debütál a generációja legnagyobb tehetségének tartott Pedro Acosta, akit alighanem szívesen felültetnének a gyári motorra, ha bizonyít. Guidotti bízik benne, hogy a 29 éves versenyző jl fogja kezelni a szituációt.
„Mintha a csúnya testvére lett volna” – lesújtó értékelés született Miller szezonjáról
„Jack, ahogyan szinte az egész mezőny, ott van a piacon – jelentette ki. – Számára ez egy lehetőség is lehet. Attól függ, hogy a versenyző milyen módon érzi a nyomást. Nem hiszem, hogy körül akar nézni, teljes mértékben elkötelezett, hogy velünk maradjon, nagyon szeret itt lenni. Szóval szeretném azt hinni, hogy érzi a nyomást, hogy mindenkinek és magának is megmutassa a potenciálját.”