back to top
2024. május 02. 03:26
KezdőlapMotoGPMeglepő helyen tér vissza a MotoGP-be a Yamahát és a Suzukit is...

Meglepő helyen tér vissza a MotoGP-be a Yamahát és a Suzukit is sikerre vezető szakember

A Trackhouse csapata bejelentette, hogy Davide Brivio lesz az istálló csapatfőnöke. Az olasz szakember korábban a Yamaha és a Suzuki gyári alakulatát is sikerre vezette, a Forma–1-ben viszont nem igazán volt eredményes.

Az elmúlt hónapokban a sajtó csak találgatta, hogy Davide Brivio valóban visszatér-e a MotoGP-be, és ha igen, akkor melyik gyártónál, illetve csapatnál. Az olasz szakember 2020-ban hagyta el a Suzukit, és csatlakozott a Forma–1-ben szereplő Alpine-hoz, ahol azonban nem igazán jött ki számára a lépés. Kezdetben sportigazgatóként dolgozott, ám 2022-től a versenyzést kibővítő projektek igazgatói pozícióját töltötte be. A tavalyi év végén a felek közös bejelentették, hogy közös megegyezéssel elválnak útjaik.

A Suzuki sikerkovácsa távozik a Forma—1-es csapattól — újra a MotoGP-ben vállal munkát?

Ebben az időszakban Briviót először a gyári Hondához pletykálták, mondván, átveszi Alberto Puig helyét a csapatfőnöki székben, de később olyan híresztelések is megjelentek, hogy jövőre a Yamahához igazol a jelenleg az ügyvezető igazgató pozícióját betöltő Lin Jarvis helyére. Ehhez képest jött a meglepetés, hiszen nem a két japán gyártó egyike szerződtette, sőt, még csak nem is gyári csapat, hanem a MotoGP-be újonnan beszálló Trackhouse.

A NASCAR-ból is ismert amerikai istálló a 2023-as szezonzáró után botrányos körülmények között távozó RNF helyét veszi át, és így az Aprilia motorjaival fog versenyezni, az infrastruktúra nagy része pedig már adott. Sőt, Miguel Oliveira rögtön gyári versenygépet kap, és csapattársa, Raúl Fernández esetében is ez a szándék hosszú távon.

Brivio nagy sikereket ért már el a motorsportban. A 90-es években a Superbike-világbajnokságon dolgozott, majd 2001-ben a gyorsaságimotoros-vb királykategóriájába igazolt, ahol a gyári Yamahát irányította az egy évvel később induló MotoGP-korszakban. Egészen Valentino Rossi 2010-es távozásáig maradt, és ez idő alatt öt egyéni és négy konstruktőri bajnoki címet szerzett. Utolsó évében egyébként együtt dolgozott Wilco Zeelenberggel, a Trackhouse jelenlegi csapatmenedzserével. Ezután a VR46 tanácsadója lett, majd a visszatérő Suzuki vezetését vette át, amellyel Joan Mir révén egyéni bajnoki címig jutott 2020-ban.

„Hihetetlen, hogy egy Davide kaliberű és tapasztalatú ember vezeti a Trackhouse Racing MotoGP-csapatát – nyilatkozta Justin Marks, a Trackhouse alapítója és társtulajdonosa. – A vállalatnál mindannyian alázattal viszonyulunk az elkötelezettsége iránt. Amikor találkoztam Davidével, abban a pillanatban nyilvánvalóvá vált, hogy tökéletesen illeszkedik a Trackhouse kultúrájába. Tudom, hogy nagyszerű dolgokhoz fog vezetni minket a versenypályán és azon kívül is.”

„Az elmúlt napokban minden nagyon gyorsan történt, amikor Justin arra kért, hogy segítsek a Trackhouse-nak a MotoGP jelentette kihívásban – ezek már Brivio szavai. – Nagyon izgalmas, hogy a kezdetektől részese lehetek ennek az új projektnek, és már nagyon várom, hogy jobban megismerjem a Trackhouse-t, és lássam, mit tudunk kihozni a MotoGP-ben abból a sikeres vízióból és tapasztalatból, amellyel a vállalat más sportágakban rendelkezik. Ez a két világ nagyszerű találkozása lehet. Most már csak egy teszt van hátra, szinte itt az idő a versenyzésre, mi pedig megpróbáljuk minél jobban támogatni a két tehetséges pilótánkat, Miguelt és Raúlt, és igyekszünk jól érezni magunkat. Az elmúlt napokban minden nagyon gyorsan történt. Korábban nem tudtam megmondani, hogy hova megyek, de ez nagyszerű hír, és gyorsan munkához látunk.”