back to top
2024. május 02. 18:02
KezdőlapMotoGPHatalmas a kontraszt Rossi versenyzői között, és nem annak a javára, akire...

Hatalmas a kontraszt Rossi versenyzői között, és nem annak a javára, akire sokan számítottak

Marco Bezzecchi egyelőre nem elégedett az idei motorjával, és elárulta, sokat szenvedett a sepangi teszten a változások miatt. Fabio Di Giannantonio ellenben úgy véli, ha most lenne a szezonnyitó, nem szerepelne rosszul.

Csütörtökön lezárult a MotoGP első idei kollektív tesztje Sepangban, a harmadik nap eredménye pedig lényegében az összesített sorrendet is jelenti. Ami a VR46 pilótáit illeti, Fabio Di Giannantonio a nyolcadik, Marco Bezzecchi a tizenhetedik helyen zárt, miután előbbi leggyorsabb köre 661 ezreddel, utóbbié 1,313 másodperccel maradt el az élen végző Francesco Bagnaiáétól.

Még Martín sem tudta megfogni a történelmi időt futó Bagnaiát a sepangi MotoGP-teszt zárónapján

Nem véletlen, hogy kettőjük közül az ifjabbik olasz versenyző volt az elégedetlenebb. Bezzecchi tavaly a szezon egyik pozitív meglepetése volt, hiszen három főfutamot is megnyert, és a bajnokság harmadik helyén végzett az előző évi Ducatival. A bolognaiak tavalyi motorja viszont eddig nem igazán nyerte el a tetszését.

„Nem, egyelőre nem – válaszolta arra a kérdésre, hogy elégedett-e. – Szerdán kicsit jobban éreztem magam. Most jobban küszködtünk, és sok mindent kipróbálva elvesztettük az irányt. Úgy döntöttünk, hogy visszatérünk, és [mindent] újrakezdünk, de továbbra sem érzem magam túl jól a motoron. Más a motorblokk, és másképpen kell megállítani. A régi motoromhoz képest sokat küszködtem a megállással, és nem bízom ugyanannyira az elejében. Azzal is szenvedek, hogy erőt vigyek át. A motor eltérő módon működik, így összességében a be- és kijáratnál is küszködöm. Meg fogjuk találni a módját, hogy javítsunk, ez még csak az első teszt.”

Bezzecchi szenvedése abból a szempontból meglepő, hogy a valenciai teszten még a harmadik helyen zárt, mindössze 93 ezreddel lemaradva Maverick Viñalestől, és ő érte el a legjobb időt a Ducati pilótái közül. Az olasz motoros azonban most elárulta, hogy már akkor is érzékelte, hogy nincs minden rendben, csak az egykörös tempója némileg elfedte mindezt.

„Igen, már Valenciában feltűnt a probléma – fogalmazott. – Egy körön elég versenyképes voltam, mivel az új gumikon az embernek nagyobb tapadása és önbizalma van, de láttam, hogy kicsit küszködöm. Itt sokkal jobban szenvedtem. A pálya óriási tapadást adott, hihetetlen volt az állapota. Ekkora tapadással az ember egyre inkább és inkább igyekszik gyorsabban menni, de normális, hogy eljut egy olyan pontra, amikor még többet akar, de nem képes rá.”

Bezzecchihez képest Di Giannantonio sokkal elégedettebb volt, ami némileg meglepő, hiszen a legtöbben alighanem arra számítottak, hogy a háromszoros MotoGP-futamgyőztes lesz az erősebb Valentino Rossi csapatán belül. Persze erre még mindig van esély, mindenesetre most a másik olasz pilótának sikerült jobban a teszt. Olyannyira, hogy a sprintszimuláció során ő produkálta a legjobb körátlagot, bár hozzá kell tenni, hogy hűvösebb körülmények között motorozott, mint az ezen a téren második Jorge Martín.

„Számunkra jól alakult a teszt – kezdte. – Azt hiszem, többé-kevésbé minden területen elég gyorsak voltunk. Rendkívül büszke és boldog vagyok, mert a csapattal együtt nagyszerű érzetet értünk el a motorral. Elég sokat javultunk ahhoz képest, amikor legutóbb itt voltunk versenyezni. Örülök a gyorskörnek, mert élveztem, hogy kicsit tudtam húzni, és ezt egy olyan motorbeállítással tettem, amely nem annyira tetszett. A köridő nem volt olyan rossz, szerintem a hivatalos pályacsúcs alatt volt. Emellett a sprintszimuláción is elég gyors és erős voltam. Szóval úgy gondolom, hogy sok a pozitívuma ennek a három napnak. Csak boldog lehetek, és széles mosollyal mehetek haza.”

Bár a szezonnyitó előtt még lesz egy kétnapos teszt Katarban, Di Giannantonio nem bánná, ha már most éles körülmények között csapnának össze. „Ha holnap lenne a futam, nem lennék olyan rossz – vélekedett. – Kicsit dolgozunk azon, hogy hátul javítsunk az oldalsó tapadáson, és különösen a kiegyensúlyozottságon a verseny során. Azt hiszem, ez a fő munka mindenki számára, de, ahogyan mondtam, jó helyzetben vagyunk.”

Di Giannantonio a 2022-es és a 2023-as Desmosedici összehasonlítására is kitért. Bár Bezzecchihez hasonlóan a motorblokkot ő is megemlítette, szavaiból az jön át, hogy ő sokkal kevésbé látja drámainak a két motor közötti különbséget, mint újdonsült csapattársa. A Katari Nagydíj tavalyi győztese úgy véli, a vezetési stílusa illeszkedik a motorhoz.

„Mostanában nem változnak olyan sokat a motorok, szóval a karakterük tényleg hasonló – magyarázta. – Az biztos, hogy a motorblokk kicsit más. Ahogyan az erő jön az ember kezéből, az kicsit eltérő. Szóval ez az, ahol a legtöbbet dolgozunk, az elektronikán és az erőátvitelen. Összességében ugyanakkor a motor, nem mondom, hogy ugyanolyan, de az érzet eléggé hasonlít a ’22-eséhez. A vezetési stílusom pedig rendben volt a tavalyi idény utolsó részében, és most is rendben van.”