back to top
2024. május 03. 01:10
KezdőlapMotoGPBagnaia helyett Martínra hasonlítana Marc Márquez, aki az ágyában is „gyorskörön volt”

Bagnaia helyett Martínra hasonlítana Marc Márquez, aki az ágyában is „gyorskörön volt”

Marc Márquez szerint összességében jól sikerült a sepangi tesztje, és néhány területen előre tudtak lépni. A nyolcszoros világbajnok elárulta, hol van különbség a Honda és a Ducati között, és azt is elmondta, hogy szeretné lemásolni Jorge Martínt és Enea Bastianinit, de egyelőre még nem sikerült neki.

Csütörtökön véget ért a MotoGP első idei kollektív tesztje Malajziában. Az első hat helyből ötöt a Ducati szerzett meg a harmadik napon, amelynek eredménye az összesített táblázatnak is megfelel. Az olasz gyártó első versenyzője, akit egy másik gyártó pilótája (Aleix Espargaró) is megelőzött, Marc Márquez volt, aki hatodikként zárta második tesztjét a Gresininél.

Még Martín sem tudta megfogni a történelmi időt futó Bagnaiát a sepangi MotoGP-teszt zárónapján

A nyolcszoros világbajnok legjobb ideje 1:57.270 volt, amellyel a hatodik helyen zárt, 588 ezreddel lemaradva a nem hivatalos körrekordot felállító Francesco Bagnaiától. Ami a csapaton belüli összevetést illeti, a spanyol motoros hátránya 332 ezred volt öccsével, Álex Márquezzel szemben, aki szerint bátyja segítség nélkül is elég közel van hozzá. Az idősebbik testvér ráadásul rengeteg kört megtett.

Marc Márqueznek nincs szüksége a testvére segítségére, anélkül is „túl közel” került hozzá a teszten

„Most igazán a határon voltam – nyilatkozta a csütörtöki nap végén. – Ezért tartottam hosszabb ebédszünetet. Egy újabb tízkörös sprint például tulajdonképpen nem volt betervezve, de ismét mindent bele kellett adnom. Nem tudom, hogy képes vagyok-e elérni ezeknek a fiúknak a szintjét. Azonban semmiképpen sem akarok kétségeket azt illetően, hogy mindent beleadtam-e, ehhez ragaszkodom.”

Márquezt az első napon technikai hibák hátráltatták, majd szerdán igyekezett behozni az elveszített pályaidőt, de ekkor még nem tett meg gyorskört. „Összességében elég jól sikerült a teszt – vélekedett. – Rendben, az első nap nehéz volt, a másodikon dolgoztunk, sok kört megtettem. A tempó terén rendben volt, de az időmérős gyorskörnél még mindig hiányzott.”

Bastianini a leggyorsabb, Marc Márquez a legszorgalmasabb volt a sepangi teszt történelmi napján

Ezt csütörtökön pótolta, ebből lett az a kör is, amellyel végül a hatodik pozícióban végzett. Márquez elárulta, hogy mentálisan már az előző napon rákészült arra, hogy csütörtökön mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy minél gyorsabban körbeérjen. Ugyanakkor úgy érzi, hogy ezen a területen többet kell még dolgozniuk, mint ami a versenytempót illeti.

„Szerdán egy órán keresztül »gyorskörön voltam« az ágyban – jelentette ki. – Reggel hétkor felkeltem, és újabb egy órán keresztül végigcsináltam. A köridő üldözése jobban sikerült. A vezetési stílusom teljesen más, mint a Hondán. Csak néhány dolgon igazítottunk, a vezetési stílusomon is változtattam, a csapat is jobban megértett engem. Akkor már jobb volt. Persze fél másodperc még hiányzik az élmenőkhöz képest, de ezek a srácok tényleg rendkívül gyorsak. A versenytempót illetően közelebb vagyunk.”

Márquez hozzátette, a sprintszimuláción néhány kanyarban gyorsabb volt, mint amikor a minél jobb köridőre törekedett, ami szerinte pozitívum. Az 59-szeres MotoGP-futamgyőztes ezután elmondta, hogy most már egyre jobban sikerül az ő igényeinek megfelelően beállítani a Ducati Desmosedici GP23-ast, amely nyilvánvalóan más az előző motorjához képest.

„A Hondával az ember nagyon gyorsan hajt be a kanyarba, itt viszont gondolnia kell néhány dologra – magyarázta. – A Ducatival néhány dolgot nagyon jól kell érteni ahhoz, hogy hajszolni lehessen az időket. Az elektronikai mérnökök most már értik, hogyan kell hozzám igazítani az olyan eszközöket, mint a motorfék és a nyomatékszabályozó. Ez is egy nagy lépés volt. Minden versenyzőnek megvan a saját stílusa.”

Persze nyilvánvaló, hogy Márquez és a Gresini előtt még rengeteg munka áll, hiszen még van tér a fejlődésre. A spanyol pilótának szerinte személyesen is javulnia kell, és ennek kapcsán megjegyezte, hogy a szintén hatékony Bagnaia helyett más márkatársak mozgását próbálja lekövetni. Továbbá még egy, a Honda és a Ducati közötti különbséget megfogalmazott.

„A motor iránti szeretet soha nem lehet elég nagy – mondta. – Lépésről lépésre jobban érzem magam. Még mindig túl merev vagyok a motoron, nem játszom eléggé a testemmel, ahogyan [Enea] Bastianini és [Jorge] Martín teszi. Pecco nem játszik olyan sokat, de mégis gyors. A kanyarkijáratokat még jobban meg kell értenem. Ez az a pont, ahol időt lehet nyerni. A Hondánál inkább a fékeken múlott a kvalifikációs idő.”