A gyári KTM mindkét pilótája, Brad Binder és Jack Miller is elégedett volt a csapat sepangi teszten elért eredményeivel.
A KTM gyári csapatának sepangi tesztje egy külső szemlélő számára nem tűnhetett annyira átütőnek. Az utolsó, a leggyorsabb napot – amelyen sokakhoz hasonlóan ők is megfutották a személyes legjobb idejüket – Brad Binder a hetedik (1:57.307), Jack Miller pedig a tizennegyedik helyen (1:57.851) zárta. Ennek ellenére mindketten nagyon pozitívan értékeltek a gyakorlás után.
Csatlakozik a BMW? Teljesül a KTM kívánsága? – a MotoGP első embere válaszolt
„Nagyon jó volt a zárónap, illetve összességében az egész teszt is – idézi Bindert a Crash.net. – Sok dolgot kipróbáltunk. Sokkal jobban alakultak a dolgaink, mint amilyennek a tabella mutatja őket. Úgy gondolom, hogy nagy potenciállal rendelkezünk. Persze, ha őszinte akarok lenni, akkor jó lett volna még két nap a tesztelésre, hogy ennél is jobban ki tudjuk szűrni, hogy pontosan mire van szükségünk.”
„Nem tudom, hogy megtaláltuk-e már az egyensúlyt az új alkatrészekkel, mivel nagyon sok különböző dolgot kipróbáltunk. Viszont az alapján, ahogyan a csütörtök délutánt befejeztük, nem vagyunk túl messze a legjobbaktól. Általánosságban örülhetünk annak, hogy miként szerepeltünk. A tavalyi teszten valahol a 14. vagy 15. hely környékén zártam, és körülbelül 1:58.9-et futottam, szóval egy elég nagyot sikerült előrelépni egy év alatt. Ha továbbra is így tudunk fejlődni, akkor nagyon jó teljesítményre lehetünk majd képesek.”
A KTM-mel a második szezonjára készülő Miller másra helyezte a hangsúlyt a teszt értékelésekor. Az ausztrál pilóta szerint a csapatnál már most tisztában vannak vele, hogy milyen beállításokat fognak használni az idény során. Emellett azt is fontosnak tartotta megemlíteni, hogy mennyire sokat fejlődött a motorjuk elektronikája.
Már nagyon korán megpecsételődhet Miller sorsa a KTM-nél, ha nem javul a teljesítménye?
„Nagyjából tudjuk, hogy mit akarunk kezdeni a beállításokkal, mivel a héten számtalan verziót kipróbáltunk – mondta Miller a Crash.net szerint. – Elég tisztán látunk ebben a kérdésben, tudjuk, hogy merre tartunk. Ami az elektronikát illeti, bármit is próbáltunk ki, az nagy előrelépést jelentett. Persze van még mit csiszolgatni rajta, hiszen egy teljesen új rendszerről van szó, de összeségében nagyon jól működik. A motorblokk viszont elég hasonló az előzőhöz. Nekünk nincs szükségünk radikális lépésekre a motorblokkot illetően, mivel az eddigi erőforrásunk is elég erős volt. Csak egy kis »polírozásra« kellett neki, és a mérnökök még ezt is meg tudták csinálni.”
„Mi volt a legnagyobb gyengeségem csütörtökön? Az, hogy megfelelő állapotba hozzam a hátsó gumikat egy gyorskörhöz – válaszolta Miller a vonatkozó kérdésre. – Elég sok highside közeli pillanatom volt. Legyen elég csak annyi, hogy elég sok változó van, ami ezt befolyásolja, például a dőlésszög és a pozíció. Úgy érzed, hogy nagyon jól mész, aztán egyszer csak hirtelen felkapod a motort, és elveszíted a tapadást. Mindez egyébként az elektronikával kapcsolatos.”
A csalódást keltő eredmények ellenére a KTM-nél hálásak Miller érkezésének