2024. április 27. 09:48
KezdőlapMotoGPA szurkolók dolgát megkönnyítő Miller csak a drámai esésére gondolt az elmúlt...

A szurkolók dolgát megkönnyítő Miller csak a drámai esésére gondolt az elmúlt időszakban

Jack Miller elárulta, bár motorjának színösszeállítása nem sokat változott, ő azért némileg módosított saját versenyruházatán. Az ausztrál pilóta kitért a tavalyi szezonzárón elszenvedett bukására, valamint az év végén szerzett sérülésére is.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, hétfőn délelőtt a gyári KTM-mel folytatódott a bemutatók sora. Ahogyan arra számítani lehetett, az RC16-os színvilágát illetően nem sok minden változott. Jack Miller, az osztrák alakulat egyik pilótájáról azonban ez nem mondható el, hiszen némileg módosított a versenyzői ruházatán.

Vajon sikerül utolérniük a Ducatit? – leleplezte idei külsejét a gyári KTM

„Mint láthatták, a motor ugyanúgy néz ki, mint tavaly, minden nagyszerű benyomást kelt – nyilatkozta. – A cipőm más, és a sisakom kialakítása is változott egy kicsit. Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogyan ez az egész kinéz.” Miller azt is elmondta, hogy a jobb cipője a nemzeti színeinek megfelelően kék, míg a balján látható piros és narancssárga színek a KTM-et hivatottak reprezentálni. Mindez egyébként később a szurkolók (és az újságírók) dolgát is megkönnyíti.

„Csak egy kis változatosságot akartam, hogy legalább az év kivehető legyen a képekből – utalt arra, hogy meg lehessen különböztetni a korábbi szezonoktól a mostanit. – Pályafutásom során gyakran volt ugyanaz a motorom az évek alatt, a Marc VDS, A Pramac és a [gyári] Ducati színeiben. Végrehajtottunk egy kis változtatást, hogy kicsit könnyebb legyen felismerni az évet.”

Miller a tizedik idényét fogja megkezdeni a MotoGP-ben. Debütálása óta sok minden változott technikai fronton, hiszen megjelent az aerodinamika, és a különböző elektronikai segédeszközök is teret nyertek. Sokak szerint ez nem a jó irány, ugyanakkor a 29 éves versenyző továbbra is rendkívüli módon szereti és élvezi, amit csinál.

„A MotoGP-motort vezetni a legjobb munka a világon, függetlenül az aerodinamikától és a magasságállító eszközöktől – vélekedett. – Az a kiváltság, hogy közel tíz éve a világ huszonkét legtehetségesebb motorosa között lehetek, nagyszerű utazás számomra. Minden alkalommal, amikor felpattanok erre a gépre, kihajtok a bokszutcából és kikapcsolom a sebességkorlátozót… Ez a legnagyszerűbb érzés, a világon semmi máshoz nem hasonlítható. Mindig öröm felülni egy ilyen szörnyetegre, függetlenül a formájától, és attól, hogy szépnek találjuk-e, vagy sem, ez jó móka.”

Miller egy győzelemmel az első olyan versenyző lenne a MotoGP-korszakban, aki három különböző gyártóval nyer, amennyiben ezt Álex Rins előtt éri el. Erre a legutóbbi futamon is megvolt az esélye, ám a szezonzárón az élen haladva bukott. „Valenciában készen álltam volna arra, hogy nyerjek, de sajnos mindannyian tudjuk, hogyan alakult – fogalmazott. – Az elmúlt két és fél hónapban csak erre gondoltam.”

Miller nemrég azt is felfedte, hogy a tavalyi év végén kéztörést szenvedett egy motokrosszbaleset következtében. Már akkor is hangsúlyozta, hogy ez nincs komoly hatással a felkészülésére, és leszögezte, hogy a sepangi teszten nem hátráltatta. A négyszeres MotoGP-futamgyőztes felidézte, hogy hogyan szedte össze ezt a sérülést.

Eltörte a kezét, de tíz perc múlva már újra motoron ült Miller

„Elég hamar eltörött a sajkacsontom, miután hazamentem – mondta. – Esett az eső, így nem akartam a versenymotorral edzeni, ehelyett motokrosszoztam. Volt egy kisebb esésem, és eltört a sajkacsontom, de ezt akkor még nem tudtam. Felállítottam a motoromat, még körülbelül húsz percen át motoroztam, majd otthon lemostam. Ezután vigyáztam Pipre [a tavaly született lánya – a szerk.] és az unokaöcsémre, és akkor elég csúnyán bedagadt.”