2024. április 27. 08:56
KezdőlapMotoGPVajon sikerül utolérniük a Ducatit? – leleplezte idei külsejét a gyári KTM

Vajon sikerül utolérniük a Ducatit? – leleplezte idei külsejét a gyári KTM

Összességében a hetedik csapatként, illetve a harmadik gyári istállóként a KTM bemutatta a 2024-es motorfestését. Az osztrák istálló változatlan felállással vág neki az idei szezonnak, kérdés, hogy sikerül-e érdemben megszorongatniuk a Ducatit.

A MotoGP első kollektív tesztje előtt hat csapat mutatta már be idei motorjának festését. Ezen a héten újabb négy istálló következik, melyeknek sorát a gyári KTM nyitotta meg. Az osztrák márka a Ducati és a Yamaha után harmadik gyári alakulatként leplezte le idei külsejét magyar idő szerint hétfő délelőtt, egy online esemény keretében.

A KTM gyártóként tavaly egyértelműen előrelépett a 2022-es szezonhoz képest, még úgy is, hogy a főfutamokon ezúttal elmaradt a győzelem. A gyártók között felléptek a második helyre a tabellán, megelőzve az Apriliát és a Yamahát. Igaz, a gyári alakulat a másodikról a negyedik pozícióba esett vissza a csapatok között, de csak olyan istállók előzték meg, amelyek Ducatit használnak.

Ami a versenyzői felállást illeti, az változatlan marad tavalyhoz képest. Brad Binder 2023-ban negyedikként zárt az egyéni összetettben, és ő lett a legjobb, aki nem Ducatit vezetett. A dél-afrikai pilóta talán Francesco Bagnaia mellett a mezőny egyetlen tagja, akiről viszonylag nagy biztonsággal ki lehet jelenteni, hogy jövőre sem vált csapatot, hiszen 2026-ig szól a szerződése.

Csapattársáról, Jack Millerről ez már korántsem mondható el, és nem csak azért, mert a mezőny nagy részéhez hasonlóan neki is idén jár le a megállapodása. A Ducatitól igazolt pilóta messze nem hozta Binder teljesítményét, és bár a KTM-nél rendre hangsúlyozzák, hogy a pályán kívül rengeteget hozzátesz a teljesítményükhöz, az eredményeket tekintve gyengén szerepelt. Az ausztrál versenyző számára aligha fér bele még egy ilyen szezon, főleg akkor, ha a GasGasnál bemutatkozó Pedro Acosta már első évében berobban a MotoGP-be.

Nem mindig volt hajlandó elfogadni a motor korlátait, ami sok hibához vezetett Bindernél

A KTM a többi gyártóhoz hasonlóan tavaly összességében messze elmaradt a Ducatitól. Az osztrák márka célja az lehet, hogy csökkentsék a különbséget, és minél nagyobb kihívást támasszanak riválisuk elé. Emellett persze az is fontos, hogy ismét legyőzzék az Apriliát és a két japán gyártót, bár a Yamaha és a Honda esetében nagy ugrásra lenne szükség, hogy egyáltalán harcban legyenek velük.

Már nagyon korán megpecsételődhet Miller sorsa a KTM-nél, ha nem javul a teljesítménye?

Ami a teszteket illeti, Binder a hetedik helyen zárt, 625 ezredmásodperces lemaradással Bagnaia mögött, míg Miller tizennegyedik lett. A két versenyző összességében elégedetten zárta a Sepangban töltött három napot. A dél-afrikai motoros szerint a motor sokkal jobb, mint amit az eredményjelző mutat, és két napra lett volna még szükségük az időkülönbségek csökkentéséhez, míg csapattársa magabiztosabb, mint tavaly, bár hozzátette, többször is közel volt a highside-hoz.

A KTM már nincs messze a legjobbaktól – a csapat pilótái értékeltek a sepangi teszt után