Marc Márquez úgy véli, nem a japán és az olasz kultúra jelenti a legfontosabb különbséget régi és új csapata között, hanem az, hogy az egyik gyári istálló, a másik nem. A spanyol versenyző egy példát is említett, hogy mi az, ami másképpen zajlik a Gresininél.
Egyre közeledik a pillanat, amikor Marc Márquez éles körülmények között is bemutatkozik a Gresini színeiben a Ducatin ülve. A nyolcszoros világbajnok 11 év után hagyta el a szenvedő Hondát, és bár sokak szerint rögtön győzelmekért fog küzdeni, nem lesz egyszerű dolga, hiszen egy számára teljesen új motorhoz kell alkalmazkodnia.
Ráadásul ez csak a jéghegy csúcsa, hiszen nyilvánvalóan nem csak a versenygép lesz más ahhoz képest, amit megszokott, hanem bizonyos munkamódszerek is. Ezen a ponton sokak fejében megfordulhat, hogy japán, illetve olasz csapatról lévén szó, bizonyára nagy az eltérés, de Márquez szerint nem ez a legfontosabb tényező.
„Ez többről szól, mint hogy olasz vagy japán – nyilatkozta. – [Arról van szó, hogy] gyári vagy nem gyári. Egy gyári [csapatnál] sok mindent ki lehet próbálni. Az embernek meg kell értenie, hogyan kell motorozni, koncentráltnak kell lennie. Pontosnak kell lennie a megjegyzések terén, mert ez a motor fejlődését segíti. Most más helyzetben vagyok. Motorozom, és inkább arra koncentrálok, hogy megtanuljam, hogyan kell vezetni a motort. Nem ugyanúgy áramlik az információ a technikusok, szerelők között, mivel tizenkét évig dolgoztam másik csapatnál. A Honda az Honda. Ez a HRC, hatalmas tisztelet jár nekik.”
Bagnaia helyett Martínra hasonlítana Marc Márquez, aki az ágyában is „gyorskörön volt”
A 31. születésnapját szombaton ünneplő versenyző bő egy évtizeden keresztül egy hatalmas személyzettel rendelkező gyári csapatnál versenyzett. Ehhez képest a Gresini teljesen más, sokkal családiasabb a légkör. Ugyanakkor Márquez hangsúlyozta, hogy bizonyos területeken nem lehetnek különbségek, ha a legjobb pozíciókért akarnak harcolni.
„A japán kultúra, és egy gyári csapat – utalt a Hondára az 59-szeres MotoGP-futamgyőztes, majd rátért a Gresini jellemzőire. – Ez egy privát istálló, egy családias alakulat olasz kultúrával. Teljesen más. A munkamódszer, a pontosság, a teszt megtervezése? Ha az ember a csúcson akar küzdeni, akkor ez egyféleképpen [működik].”
Márquez számára nem indult jól a múlt heti sepangi teszt, hiszen az első napon technikai problémákkal küszködött. Végül aztán sikerült felküzdenie magát az eredményjelzőn, és az élen végző Francesco Bagnaiához képest 588 ezreddel lemaradva hatodikként zárt. Ez a három nap bizonyította, hogy aligha lesz teljesen sima az átállás, de Jorge Martín még mindig úgy véli, hogy honfitársa már az idénynyitón harcban lesz a futamgyőzelemért.
Még Martín sem tudta megfogni a történelmi időt futó Bagnaiát a sepangi MotoGP-teszt zárónapján