Összességében a hetedik csapatként, illetve a harmadik gyári istállóként a KTM bemutatta a 2024-es motorfestését. Az osztrák istálló változatlan felállással vág neki az idei szezonnak, kérdés, hogy sikerül-e érdemben megszorongatniuk a Ducatit.
A MotoGP első kollektív tesztje előtt hat csapat mutatta már be idei motorjának festését. Ezen a héten újabb négy istálló következik, melyeknek sorát a gyári KTM nyitotta meg. Az osztrák márka a Ducati és a Yamaha után harmadik gyári alakulatként leplezte le idei külsejét magyar idő szerint hétfő délelőtt, egy online esemény keretében.
If it ain't broke, don't fix it.
The KTM RC16 in all its glory. 👌#KTM #ReadyToRace pic.twitter.com/YOEWg3bkjG
— Red Bull KTM Factory Racing (@KTM_Racing) February 12, 2024
A KTM gyártóként tavaly egyértelműen előrelépett a 2022-es szezonhoz képest, még úgy is, hogy a főfutamokon ezúttal elmaradt a győzelem. A gyártók között felléptek a második helyre a tabellán, megelőzve az Apriliát és a Yamahát. Igaz, a gyári alakulat a másodikról a negyedik pozícióba esett vissza a csapatok között, de csak olyan istállók előzték meg, amelyek Ducatit használnak.
Ami a versenyzői felállást illeti, az változatlan marad tavalyhoz képest. Brad Binder 2023-ban negyedikként zárt az egyéni összetettben, és ő lett a legjobb, aki nem Ducatit vezetett. A dél-afrikai pilóta talán Francesco Bagnaia mellett a mezőny egyetlen tagja, akiről viszonylag nagy biztonsággal ki lehet jelenteni, hogy jövőre sem vált csapatot, hiszen 2026-ig szól a szerződése.
Embrace the Orange. #KTM #ReadyToRace pic.twitter.com/qP1rGfLGmn
— Red Bull KTM Factory Racing (@KTM_Racing) February 12, 2024
Csapattársáról, Jack Millerről ez már korántsem mondható el, és nem csak azért, mert a mezőny nagy részéhez hasonlóan neki is idén jár le a megállapodása. A Ducatitól igazolt pilóta messze nem hozta Binder teljesítményét, és bár a KTM-nél rendre hangsúlyozzák, hogy a pályán kívül rengeteget hozzátesz a teljesítményükhöz, az eredményeket tekintve gyengén szerepelt. Az ausztrál versenyző számára aligha fér bele még egy ilyen szezon, főleg akkor, ha a GasGasnál bemutatkozó Pedro Acosta már első évében berobban a MotoGP-be.
Nem mindig volt hajlandó elfogadni a motor korlátait, ami sok hibához vezetett Bindernél
A KTM a többi gyártóhoz hasonlóan tavaly összességében messze elmaradt a Ducatitól. Az osztrák márka célja az lehet, hogy csökkentsék a különbséget, és minél nagyobb kihívást támasszanak riválisuk elé. Emellett persze az is fontos, hogy ismét legyőzzék az Apriliát és a két japán gyártót, bár a Yamaha és a Honda esetében nagy ugrásra lenne szükség, hogy egyáltalán harcban legyenek velük.
Már nagyon korán megpecsételődhet Miller sorsa a KTM-nél, ha nem javul a teljesítménye?
Ami a teszteket illeti, Binder a hetedik helyen zárt, 625 ezredmásodperces lemaradással Bagnaia mögött, míg Miller tizennegyedik lett. A két versenyző összességében elégedetten zárta a Sepangban töltött három napot. A dél-afrikai motoros szerint a motor sokkal jobb, mint amit az eredményjelző mutat, és két napra lett volna még szükségük az időkülönbségek csökkentéséhez, míg csapattársa magabiztosabb, mint tavaly, bár hozzátette, többször is közel volt a highside-hoz.
A KTM már nincs messze a legjobbaktól – a csapat pilótái értékeltek a sepangi teszt után