Jorge Lorenzo sokáig még a milliomossá válása után is egy Fiat 500-ast vezetett. A spanyol pilóta ezt egy podcast vendégeként árulta el, és emellett azt is kifejtette, hogy szerinte miért keresnek kevesebbet a mai MotoGP-versenyzők, mint amennyit az ő generációjához tartozók kaptak.
A tavalyi év elején elég egyértelművé vált, hogy Jorge Lorenzo egy nagyon vagyonos ember. Ugyanis ekkor került nyilvánosságra, hogy mennyi pénz miatt került összetűzésbe a spanyol adóhatósággal.
Súlyos vádak Lorenzótól: maffiamódszerekkel tették tönkre a pályafutása végét
Ezt a vagyont Lorenzo 2010-ben kezdte el megalapozni, hiszen emlékei szerint ekkor, az első MotoGP-bajnoki címének megszerzése után kezdett el igazán jól keresni. Azonban annak ellenére, hogy akkor még elég fiatal volt, nem kezdett el azonnal nagy lábon élni. „23 éves voltam, de mégsem vettem sportautót, egy Fiat 500-ast vezettem. Nem értettem, hogy a gazdag emberek miért akarnak Ferrarit vagy Mercedest. Én a 20-as éveimben már milliomos voltam, és mégis teljesen jól elvoltam a Fiat 500-assal.”
„Mondjuk később azért mégis rájöttem” – mondta nevetve Lorenzo a Tengo Un Plan podcast egyik adásában. – Már akkor kerestem pár milliót, amikor a 250 köbcentis világbajnokságon mentem. A [Yamahával kötött] szerződésem pedig lehetővé tette, hogy gond nélkül vásároljak egy sportautót.”
Végül 2017-ben Lorenzo a Ducati és évi közel nyolcmillió euró kedvéért elhagyta a Yamahát. A 36 éves versenyző úgy gondolja, hogy az övé volt „az egyik utolsó megaszerződés”. Természetesen Marc Márquezén kívül, hiszen „ő volt az egyetlen, aki négy évre írt alá, és kétszer annyit kapott”, mint honfitársa.
Lorenzo elárulta, azért igazolt a Hondához, mert a Yamahánál és a Ducatinál is lebecsülték
Lorenzo úgy véli, hogy a mai MotoGP-pilótáknak átlagosan kisebb a fizetése, mint amekkora az övék volt, de nem aggódik a kollégáiért, hiszen szerinte a sprintek bevezetése orvosolni fogja ezt a helyzetet. „Márqueztől eltekintve, a többi versenyző ma már nem kap annyit, amennyit mi kaptunk az előző 10-15 évben. [Valentino] Rossinak, [Dani] Pedrosának, Márqueznek, [Casey] Stonernek és nekem nagyon jó szerződésünk volt, milliókat kerestünk, ma már sokkal kevesebbet fizetnek a csapatok.”
„Úgy hiszem, hogy igazán a COVID óta keresnek kevesebbet a pilóták, a gyártók kihasználták arra a járványt, hogy csökkentsék a fizetéseket. Részben a Ducati is azért választ fiatal versenyzőket, akiknek még bizonyítaniuk kell, mert ők nem kérnek annyit. Én voltam az utolsó, aki rutinos versenyzőként igazolt hozzájuk, az utolsó galaktikus, ha Florentino Pérez [a Real Madrid CF labdarúgócsapat elnöke – a szerk.] szavaival akarunk élni. Aztán ott volt az a probléma, hogy a [járvány miatt] nem lehettek nézők a futamokon, így kevesebb ember nézte azokat, és emiatt kevésbé voltak érdekesek a szponzoroknak és a gyártóknak.”
Marc Márquez az élen, Martín az alsó harmadban – ennyit kerestek tavaly a MotoGP pilótái
„Tavaly viszont bejöttek a képbe a sprintversenyek, amelyeknek köszönhetően most kétszer annyi futamot teljesítenek a pilóták, mint korábban. Ez még úgy is igaz, hogy a sprintek jelentősen rövidebbek, mint a főfutamok. Azonban szerintem amiatt, hogy megduplázódott a versenyek száma, a következő szerződéshosszabbításkor mindegyikük az eddiginél több pénzt fog kérni, szóval szerintem ez meg fogja duplázni a fizetéseket és a bónuszokat.”