2024. április 27. 09:53
KezdőlapMotoGPMir pozitívan csalódott a Hondában, a „német” Marini szerint ennyi nem elég

Mir pozitívan csalódott a Hondában, a „német” Marini szerint ennyi nem elég

Joan Mir szerint pozitívan alakult a Honda első napja a MotoGP katari tesztjén, míg Luca Marini szintén optimistán nyilatkozott, de hozzátette, ez nem elég. Alberto Puig, a gyári istálló csapatfőnöke dicsérte az olasz versenyző hozzáállását.

A hétfői napon lezajlott a MotoGP utolsó, katari előszezoni tesztjének első napja. A Honda számára látszólag nem alakult annyira jól a nap, hiszen a leggyorsabb pilótájuk is csupán kilencedikként zárt Johann Zarco személyében. A francia versenyző 592 ezredmásodperccel maradt el az élen záró Francesco Bagnaia idejétől.

Bagnaia volt a leggyorsabb a katari MotoGP-teszt első napján, továbbra is nagy a japánok hátránya

Ami a gyári istállót illeti, a két versenyző közül Joan Mir volt gyorsabb, legalábbis ami a legjobb körüket illeti. A 26 éves motoros a tizenharmadik pozícióban végzett, 783 ezredes hátrányban a címvédőhöz képest. A spanyol pilóta neve tehát az eredményjelző alsó felén volt megtalálható, ennek ellenére elégedetten értékelt.

„Őszintén szólva elég jól éreztem magam – nyilatkozta. – Örülök, hogy így alakult a nap. Rögtön az elején elég gyorsak tudtunk lenni. Főleg versenytempóban, használt gumikon. Komfortosan éreztem magam. Alacsony elvárásokkal érkeztem. Tavaly nagyon nehéz volt motoron maradni. Meglepődtem, megfelelő lépéseket tettünk előre. Hosszú folyamatban vagyunk benne, de megtesszük a megfelelő lépéseket, hogy a csúcsra érjünk.”

Valóban, Mir a 2023-as idényben valósággal esett-kelt, nála csak akkori csapattársa, Marc Márquez bukott többször. Ami viszont az idei motort illeti, többször is hangsúlyozta, hogy látja a fejlődést. A spanyol pilóta kiemelte, ebben a közegben már az is örömteli, ha egy kisebb lépést tesznek előre, és arról is beszélt, hogy a második napon mi a feladatuk.

„Hasonló a potenciál itt és Sepangban – fogalmazott. – Ez ugyanaz a motor. Minden alkalommal egyre jobban megismerem, közelebb vagyok a határhoz. Annak különösen örülök, hogy kicsit javítottunk az aerodinamikán. Ha az ember a MotoGP-ben kicsit javít valamin, akkor örülnie kell. Aztán a nap [további része] arról szólt, hogy a helyére tegyük az elektronikát az új aero miatt. Fontos lesz, hogy dolgozzunk a részleteken. Ez része a folyamatnak.”

Mir új csapattársa, a VR46-tól megszerzett Luca Marini a tizennyolcadik helyen zárta a hétfői napot, 61 századdal elmaradva az egyszeres MotoGP-futamgyőztestől. Valentino Rossi féltestvére kiemelte, hogy a mérnökök nagyon is figyelembe veszik a motorral kapcsolatos véleményét, ugyanakkor úgy véli, tovább kell emelniük a munka szintjét.

„Sokat dolgoztunk, nem csak az aerocsomagon – kezdte. – Érdekes az érzet. Semmi extra, nincs semmilyen nagy fejlesztés. Azonban vannak apró részletek, amelyek segíteni fognak a szezonban. Értjük, hogy milyen irányban zajlik a munka. Nagyon figyelnek a visszajelzéseimre. Minden alkalommal érkezik valamilyen pozitívum. Katarban több elemet kell kipróbálnunk, mint Sepangban. Ez nagyszerű, mert minden alkalommal, amikor kipróbálunk valami újat, az működik. Javul a motor, de a többi gyártó is sokat fejlődik. Szóval még keményebben kell dolgoznunk, mert ez nem elég.”

Marini hozzátette, érzi, hogy folyamatosan fejlődik, és egyre inkább kiismeri a motort, ezért egyre jobb köridőkre képes. Bár a hétfői táblázaton ez nem annyira látszott, egyrészt szerinte még így is jobban kezdett, mint Malajziában, másrészt pedig a második napon sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek az egykörös tempóra.

„Ez jobban alakult, mint a sepangi első nap – jelentette ki. – Fejlődöm. Nagyon sokszor jobban sikerült a kör, mert jobban értem a motort. Itt jobban vezetek, mint Sepangban. Jobban hasonlítok arra, akire a Hondának szüksége van, hogy gyorsak legyenek. [Kedden] igyekszem még erősebb és gyorsabb lenni. A legtöbb elemet kipróbáltuk, [a második nap] arról szól, hogy a teljesítményre koncentráljunk. Igyekszünk jobban megérteni, hogy mely területen kell dolgoznunk. Az egyik legfontosabb dolog a hátsó tapadás. Megpróbálunk bekerülni a legjobb tízbe, mert néhány hét múlva itt fogunk versenyezni.”

Amikor a Honda leigazolta Marinit, sokan úgy vélekedtek, hogy az olasz versenyző nem is feltétlenül a tempója miatt jelenthet hasznos a japánoknak, hanem inkább azért, mert jó érzéke van a sportág műszaki oldalához. Ezt most Alberto Puig, a gyári istálló csapatfőnöke is megemlítette, és méltatta új pilótáját.

„Lucának nagyon érdekes a munkamódszere – mondta az Autosportnak. – Nagyon fegyelmezett fickó. Olyan, mint egy német. Nagyon sok módszerrel dolgozik, és nyilvánvalóan gyors. Egy teljesen más motorról érkezik, de meglepett minket, hogy mennyire tisztán fogalmaz, mit kedvel és mit nem. Nagyon egyszerűen fogalmazza meg a prioritásait, ráadásul mindig megoldásokat kínál, nem csak a problémát emeli ki.”

Marini papíron a 2025-ös idényt is a Hondánál tölti, hiszen kétéves szerződést írt alá. Mirnek viszont a mezőny nagy részéhez hasonlóan idén jár le a megállapodása, és egy, a tavalyihoz hasonló szezon után aligha lesz maradása. Nem véletlen, hogy Puig nyilvánosan sem félt kimondani, hogy fejlődést vár honfitársától.

„Reméljük, hogy Joan idén előrelép – fogalmazott. – Az új motort jobban szereti, tudja, hogy ez nagyon fontos év lesz számára, és minden támogatást megkap, amire szüksége van. Továbbra is úgy gondoljuk, hogy Mir egy nagyon gyors versenyző. Mindannak a segítségével, amit megpróbálunk tenni a motorral, Mirnek meg kell tennie ezt a lépést. Ezt várjuk tőle.”