2024. április 20. 12:42
KezdőlapMotoGPBagnaia volt a leggyorsabb a katari MotoGP-teszt első napján, továbbra is nagy...

Bagnaia volt a leggyorsabb a katari MotoGP-teszt első napján, továbbra is nagy a japánok hátránya

Francesco Bagnaia zárta az élen a MotoGP katari tesztjének első, hétfői napját. Marc Márquez és Pedro Acosta csak a mezőny hátsó felében zártak, de nekik talán nem kell aggódniuk, a Hondánál és a Yamahánál viszont mindenkinek fél másodperc feletti a lemaradása.

A hét elején Katarban rendezik a MotoGP idei második és egyben utolsó előszezoni tesztjét, amelynek első napját magyar idő szerint hétfőn délután, illetve este tartották. Összesen huszonhárom pilóta gurult pályára, miután az állandó mezőnyből Franco Morbidelli továbbra is hiányzott a portimãói balesete miatt, viszont Michele Pirro, illetve Cal Crutchlow személyében a Ducati és a Yamaha is bevetette a tesztpilótáját.

Morbidellinek nemcsak a sepangi, hanem a katari tesztet is ki kell hagynia a portimãói bukása miatt

A nap elején még nagyon forró volt az aszfalt hőmérséklete, így az első óra viszonylag eseménytelenül telt. Pirro viszonylag korán elhagyta a garázst, majd bő 30 perc után a mezőny egyetlen újonca, Pedro Acosta is így tett. A spanyol versenyző 1:58.141 másodpercig jutott az első etapjában, de innen még bőven volt hova javulnia a mezőnynek.

A második óra elején Brad Binder és Crutchlow is megkezdte a munkát, majd szépen lassan benépesült a pálya. Többen is vezettek, egy pillanat erejéig Marc Márquez is az élen volt, de ennek továbbra sem volt jelentősége, hiszen Maverick Viñales még mindig csak 1:54.883-mal zárta az élen a második órát, ami még a versenyben futott körrekordtól is jelentősen elmaradt.

A következő három órában folyamatosan Viñales vezetett, akinek az Aprilia igyekezett megoldani a sepangi problémáit a motor farokeleménél. A 29 éves versenyző 1:53.276-tal állt az élen, de a hatodik órában aztán csapattársa, Aleix Espargaró letaszította őt a vezető pozícióból. Ezután rövid időre Binder vette át a vezetést, majd jött a sepangi balesete után visszatérő Raúl Fernández, aki 1:52.814-es körével már gyorsabb volt Enea Bastianininek a tavalyi versenyen futott leggyorsabb körénél.

Három törést is szenvedett, mégis szerencsésnek érzi magát Raúl Fernández a sepangi bukása után

A hatodik órában Viñales visszavette a vezetést, de szűk másfél órával a vége előtt Francesco Bagnaia szintet lépett, és 1:52.040 másodperccel viszonylag közel került Luca Marini 1:51.762-es köréhez, amellyel 2023-ban megszerezte a pole pozíciót. A címvédő idejét Jorge Martín 22 századra, míg Espargaró 292 ezredre közelítette meg, a negyedik helyen lévő Fabio Di Giannantoniónak már 427 ezred volt a lemaradása.

Az utolsó 5 percben Binder még feljött a negyedik helyre, miután 296 ezreddel bizonyult lassabbnak Bagnaiánál. Csapattársa, Jack Miller szintén javított, de a tízen kívül maradt, mert a piros első szektorral induló körében elesett a 6-os kanyarban. Mögöttük Di Giannantonio, Viñales, Álex Márquez és Bastianini lett az első nyolc sorrendje.

Acosta tizenötödik és Marc Márquez tizenhatodik helye első látásra meglepőnek tűnhet, de a végén egyikük sem próbálkozott igazán gyors körrel. Ráadásul mindketten kifejezetten szorgalmasnak bizonyultak: a 19 éves motoros 73 megtett körével messze kiemelkedett a mezőnyből ilyen téren, míg az 58 körig jutó nyolcszoros világbajnokot az újoncon kívül csak Marco Bezzecchi és Fabio Quartararo múlta felül.

Ami a japán gyártókat illeti, a Hondánál Johann Zarco, a Yamahánál Quartararo bizonyult a (leg)gyorsabbnak a kilencedik, illetve tizedik helyet érő idővel. Előbbi esetében úgy tűnik, hogy a valenciai és a sepangi aerodinamikai csomag kombinációját használják. Emellett a Kalex lengőkarja eltűnt a motorokról, és a Honda Racing Corporation által gyártott darab került fel rájuk.

A katari MotoGP-teszt első napjának végeredménye