Alex Espargaró rendkívül elégedett az Aprilia versenytempójával a MotoGP katari tesztje után, viszont úgy véli, egy körön továbbra is hátrányban vannak a Ducatival szemben. A gyári Aprilia versenyzője a második nap végén hatalmasat esett, és kijelentette, sokkal rosszabbul is járhatott volna.
Kedden véget ért a MotoGP katari tesztje, így a versenyzők, a csapatok, illetve a gyártók már legfeljebb az ugyanott esedékes szezonnyitó edzésein tudnak felkészülni az idényre. Ahogyan Sepangban, úgy Loszaílban is Aleix Espargaró volt a leggyorsabb azok közül, akik nem Ducatit vezetnek: a 34 éves pilóta 1:51.260 másodperces idejével a harmadik helyen végzett, 188 ezreddel elmaradva az élen záró Francesco Bagnaia mögött.
Bagnaia történelmi magasságokba került a katari MotoGP-teszt második napján
A gyári Aprilia motorosa azonban sokkal inkább a motor versenytempóját dicsérte. „Nagyon elégedett vagyok a tempóval – nyilatkozta a DAZN-nak. – Amikor a szimuláció során balesetet szenvedtem, azt hiszem, hét vagy nyolc kört tettem meg. Néhányszor 51-es kört [futottam], a többi pedig 52-es idő volt. Rendkívül elégedett vagyok a tempómmal a közepes gumikon.”
Az állandó mezőny korelnöke hozzátette, egy körön már nem ennyire jó a helyzet. „Nem tudunk versenyképesebbek lenni, mivel a guminak nagy a tapadása, és szinte az összes erőt kihasználjuk, de nem tudunk gyorsabban menni – magyarázta. – Hiányzik egy kis erő ahhoz, hogy szombatonként jobban kvalifikáljunk. [Azonban] úgy gondolom, hogy a versenytempó nagyszerű volt.”
Az Apriliának az alapvető célja az lehet, hogy visszaelőzzék a KTM-et az erősorrendben, és megszerezzék a második helyet a konstruktőri tabellán. Emellett viszont nyilvánvalóan a Ducatihoz is szeretnének közeledni, és nem csupán alkalmanként akarják felvenni velük a versenyt. Egy körön viszont ez még nem sikerül.
„Nem tudom – válaszolta Espargaró az erre vonatkozó kérdésre. – Szerintem a tempót tekintve nem vagyunk messze, jó előszezonunk volt, Malajziában és itt is közel voltunk. Ugyanakkor tudjuk, mennyire fontos az időmérő, hogy jó versenyeket tudjunk teljesíteni. Ha az ember nem kerül be az élmezőnybe, akkor nagyon nehéz. A kvalifikáción, illetve a lágy abroncsokon nincs elég erőnk ahhoz, hogy a Ducatival harcoljunk.”
Aleix Espargaró, a jelenlegi legidősebb MotoGP-pilóta elárulta, mikor fog visszavonulni
A háromszoros MotoGP-futamgyőztes nem zárta jól a tesztet, hiszen óriásit esett, de elmondása szerint olcsón megúszta. „Ez volt az egyik legkeményebb bukásom valaha – fogalmazott. – Egy elképesztő highside volt az ötös kanyarban. Még mindig nem tudjuk, mi történt, talán belülről rámentem a fehér vonalra, de nagyot repültem. Egy kis törés van az ujjamban, de semmi komoly ahhoz képest, ami lehetett volna.”
A szezon két hét múlva, március második hétvégéjén kezdődik, a teszten látottak alapján pedig Espargaró már nagyon várja a piros lámpák kialvását. „Már nagyon vártam, de nem számítottam arra, hogy annyira versenyképes leszek, mint Malajziában és itt – utalt a felkészülésre. – Most itt az ideje pihenni, mindenem fáj egy kicsit a bukásom miatt. Itt az ideje feltöltődnöm, alig várom már a versenyzést.”