Jonathan Rea elárulta, az elrontott rajtja után némileg vissza tudott zárkózni, de a kerékcserénél ismét probléma adódott. A 37 éves versenyző kijelentette, jelenleg nincs meg a kellő magabiztossága, de bízik a fejlődésben.
Beigazolódott, amit a tesztek és a szabadedzések alapján már lehetett sejteni: Jonathan Rea egyelőre egyáltalán nem versenyképes a Yamahával. A brit pilóta mindössze a tizenegyedik helyet szerezte meg a Superpole-on, a Phillip Island-i forduló első futama pedig ennél is rosszabbul alakult számára, így a pontszerzésről is lemaradt.
Bulega győzelemmel, Iannone dobogóval debütált, Bautista és Rea is betlizett a Superbike-vb-n
A hatszoros Superbike-világbajnok rosszul rajtolt, majd utána hiába javított, a kötelező kerékcseréje sem sikerült jól. Olyannyira, hogy a korábban eleső Álvaro Bautista utolérte őt, és a tizenhetedik, illetve tizennyolcadik pozícióban hagyták el a bokszutcát. A címvédő aztán megelőzte riválisát, és végül tizenhetedikként zárt.
Bautista őrületnek tartja a vesztét okozó tülekedést, esése után is talált pozitívumot
„Már onnantól kezdve nagyon nehéz volt, hogy kialudtak a lámpák, mert rosszul kaptam el a rajtot – nyilatkozta. – Az egyes és a kettes kanyaron jól mentem át, visszaszereztem néhány pozíciót, majd egy ponton Domival [Dominique Aegerter – a szerk.] és [Michael] van der Markkal csatáztam. Úgy döntöttem, hogy a lehető legkorábban megyek ki a bokszba, aztán volt egy kis problémánk, amely megakadályozta, hogy [időben] visszatérjek a pályára. Bautistával együtt mentem, és néhány körön át tudtam vele, az ő ritmusában motorozni, de négy-öt körrel a vége előtt elkezdtem hibázni. [Tito] Rabat megelőzése is szenvedős volt. Amint lehagytam, és a saját íveimen tudtam menni, megtaláltam a ritmust. Ez ugyanakkor frusztráló.”
Rea kiemelte, hogy a január végi portimãói teszttől kezdve lényegében nem volt megállás, hiszen valamilyen problémát mindig meg kellett oldani. „Azonban még mindig itt vagyunk, holnap pedig ki kell próbálnunk egy változtatást a beállítások terén, mert nem igazán vagyok elégedett a motorral és annak kezelésével – fogalmazott. – Ez elvette az önbizalmam egy részét. Tudjuk, hogy a Superbike-világbajnokságon nagy a versengés, így az embernek szüksége van arra, hogy a motor működjön, de arra is, hogy komfortosan érezze magát rajta, hogy lehessen húzni. Én csak vezetek és menedzselek, de ez nem elég ahhoz, hogy az első tízben legyek.”
Rea a Kawasakinál eltöltött kilenc éve alatt jó néhányszor megmutatta, hogy akkor is képes a felzárkózásra, ha nem az élmezőnyből indul, ám ennek a tempónak most nyoma sem volt. A Yamaha motorosa úgy véli, jelenleg nem találják a helyes irányt, de meggyőződése, hogy előbb-utóbb rá fognak lépni a megfelelő útra.
🇦🇺 Back at the Paddock Show to meet the fans ✍🏻
No matter the result, we're always happy to see you all! 👋🏻#YamahaRacing #WeR1 pic.twitter.com/0vPYeYdABR
— Pata Prometeon Yamaha (@PataYamahaWSBK) February 24, 2024
„Őszintén szólva el vagyunk veszve – jelentette ki. – Tényleg elvesztünk. Meg kell próbálnunk orvosolni a problémáinkat. Nehéz azt mondani, hogy jelenleg magabiztos vagyok. Tudom, hogy amikor jól érzem magam a motoron, mint Jerezben és időnként Portimãóban, akkor szárnyalok. Inkább türelemre van szükségünk, és tudjuk, hogy rengeteg potenciált aknázhatunk ki. Kicsit olyan ez, mint a szörfözés, várjuk a tökéletes hullámot, de nem jön. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy jönni fog. A legnagyobb probléma a hátsó vibráció a bukkanóknál. Sokat próbálkoztunk, igyekeztünk sok tapadást kivenni a motorból. Majdnem minden lehetőséget kihasználtunk, de amíg ez megmarad, nincs meg a magabiztosságom, hogy megnyomjam.”