2024. április 14. 01:18
KezdőlapMotoGPA Trackhouse újdonsült csapatfőnöke szerint idén az Aprilia komoly kihívója lehet a...

A Trackhouse újdonsült csapatfőnöke szerint idén az Aprilia komoly kihívója lehet a Ducatinak

Davide Brivio idén a Trackhouse csapatfőnökeként tért vissza a MotoGP-be. A rutinos szakember úgy gondolja, hogy 2024-ben az Apriliának komoly esélye lesz felvenni a versenyt a Ducatival. Brivio emellett azt is elárulta, hogy szerinte miben változott a sorozat, amióta ő elhagyta azt.

Egy hónapja jelentették be, hogy a királykategória legújabb alakulatának, a Trackhouse-nak sikerült leigazolnia Davide Briviót. Az olasz szakember az Aprilia szatellitistállója előtt a Forma–1-ben szereplő Alpine-nál, még korábban pedig a Suzuki és a Yamaha MotoGP-csapatainál dolgozott. Brivio ennek megfelelően magasra teszi a lécet.

A Forma–1-es tapasztalatait felhasználva egyesítené a kultúrákat a MotoGP-be visszatérő Brivio

„Örülök annak, hogy az Aprilia partnere lehetek – nyilatkozta Brivio. – Természetesen a jelenlegi MotoGP-ben a Ducati a legerősebb. Ők dominálták az előző évi bajnokságot, mindenki az ő motorjukat akarja legyőzni. Viszont én úgy gondolom, hogy az Aprilia remek helyzetben van ahhoz, hogy komoly kihívó legyen a Ducati számára, a KTM-mel együtt.”

„A 2024-es motort illetően az Aprilia nagyon sokat dolgozott az aerodinamikán. Valójában én most úgy látom, hogy a többi gyártó másolja az Aprilia megoldásait. Ez pedig nagyszerű, ha úgy tetszik, ezzel már most elértek egy jó eredményt. Szóval én úgy gondolom, hogy az Aprilia olyan helyzetben van, hogy komoly kihívást tud majd jelenteni.”

Soha nem látott magasságokban van az Aprilia, de ez sem elég

Brivio 2020-ban hagyta el a Suzukit, így lényegében négy évnyi kihagyás után tért vissza a MotoGP világába, amely szerinte bizonyos szempontból azóta is sokat változott. „Én úgy látom, hogy az elmúlt pár évben behozott aerodinamikai fejlesztések miatt jelenleg a pilótáknak eltérő készségeket kell elsajátítaniuk, különböző módokon kell vezetniük a motorjaikat – mondta az 59 éves szakember. – Amikor ugyanannál a gyártónál van két pilóta, akkor van úgy, hogy mindketten elégedettek, de olyat is lehet látni, hogy csak az egyik elégedett, a másik pedig nem képes alkalmazkodni a motorhoz.”

„Mostanában minden versenyzőnek folyamatosan hozzá kell igazítania a vezetési stílusát az új aerodinamikai elemekhez és a [magasságállító] eszközökhöz, meg minden ilyen dologhoz. Szóval eddig az a benyomásom, hogy bár azt nem mondanám, hogy ez most egy másik sport, de biztosan másfajta megközelítésre van szükség a benne való érvényesüléshez, mint pár évvel ezelőtt, amikor a motorok a folyamatos fejlődésük ellenére nagyjából ugyanolyanok voltak minden szezonban.”

Hiába könnyebb a vezetés, a versenyzőknek többet kell kockáztatniuk a mostani MotoGP-ben?