Fabio Quartararót nem lepte meg, hogy a tizenkettedik helyen futott be a sprintfutamon. Az viszont annál inkább, hogy a gumik nagyon elfogytak, és ez a főversenyre nézve aggasztja a francia pilótát.
Borzalmasan alakult a japán gyártók pilótái számára a Katari Nagydíj szombati napja, és ez alól Fabio Quartararo sem volt kivétel. A Yamaha versenyzője az edzésen és a Q1-ben sem tudott bejutni a 2-be, ami a korábbi nyilatkozatai alapján nem is volt meglepő. Végül a tizenhatodik pozíciót szerezte meg a rajtrácson, ami nem sok jót ígért.
A körelvétel ellenére Martíné a pole Katarban, Bagnaia és Marc Márquez a második sorban
A sprintfutamon aztán Miguel Oliveirát, Raúl Fernándezt és Johann Zarcót is megelőzte az előle indulók közül, és mivel Fabio Di Giannantonio kiesett előle, végül a tizenkettedik helyen ért célba, így ő lett a legjobb a japán márkák motorosai közül. Ez aligha vigasztalja, viszont maga az eredmény nem lepte meg, ám egy bizonyos körülmény igencsak aggasztja.
Martín rajt-cél győzelemmel kezdte az idényt, Bagnaia a hajrában bukta el a sprintdobogót
„Ami a helyezést illeti, nem számítottam többre – nyilatkozta. – A teszteken és eddig a pontig [a hétvégén] is ilyen volt a tempónk. Az viszont, ahogyan eljutottunk a célba, rendkívül aggasztó volt. Az, hogy a sprinten ennyire komoly mértékben tapadást veszítettünk, tényleg nagyon furcsa volt. Nem tudom, hogy a versenyen ezt hogyan fogjuk megoldani. Már az is nagyon kritikus volt, hogy így fejeztük be a sprintet, a futamon pedig ugyanolyan gumink lesz.”
Quartararo összesen hét napon át tesztelte motorját az idény előtt, hiszen a kollektív tesztek mellett a shakedown két napján is részt vett. Ráadásul az utolsó két napot a jelenlegi helyszínen, Katarban teljesítették, ám úgy tűnik, ez sem volt alkalmas arra, hogy mindenre felkészítse őket. Akkor ugyanis sokkal jobb volt a gumikezelésük, mint most.
„A teszten volt egy kis romlás, de hosszabb ideig mentem jó időket – fogalmazott. – A szimuláción körülbelül öt-hét másodperccel gyorsabbak voltunk, mint most. Ilyen mértékű visszaesés azonban még biztosan nem volt. Ha a lágy gumin mentünk volna, akkor érthető lenne. Rendben, tudjuk, hogy a tapadás is jobb volt a tesztek során, mert a pálya jobban felgumizódott, ami a kezünkre játszik. Ugyanakkor ilyen még soha nem volt, mint most, főleg egy sprinten, tizenegy körön keresztül. Ez volt a futamra szánt keverék, és már most nagy problémáink voltak vele.”
P12 on the sprint. We are still very far but let’s try to stay positive and take informations to improve our bike 🇶🇦 pic.twitter.com/f60eO3wM6X
— Fabio Quartararo (@FabioQ20) March 10, 2024
A főfutamon kétszer akkora távot kell megtenni a sprinthez képest, tehát az abroncsok életben tartása vasárnaponként még inkább létfontosságú. Quartararónak tehát ebből a szempontból nehéz dolga lesz, ráadásul az alaptempója is csak önmagához képest javult, a többiekéhez képest nem. „Nem számítottam arra, hogy 1:51.9-et tudunk majd futni, de a lényeg, hogy a szint megint ugyanaz volt, mert a többiek is gyorsabbak lettek” – magyarázta.