back to top
2024. november 22. 01:09
KezdőlapMotoGPQuartararo lesújtó értékelése: szerinte minden eddiginél nagyobb a Yamaha lemaradása

Quartararo lesújtó értékelése: szerinte minden eddiginél nagyobb a Yamaha lemaradása

Fabio Quartararo kijelentette, hiába fejlődtek saját magukhoz képest, a Yamaha lemaradása nőtt az élmezőnnyel szemben. A 24 éves pilóta szerint a korábbi erősségük a gyengeségükké vált.

Rémálomszerű hétvégét zárt a Yamaha Katarban. Azok után, hogy a sprintfutamon nem szereztek pontot, amivel egyébként matematikailag is eldőlt, hogy a nyári szünet után a C kategóriánál nem kerülhetnek feljebb, ami a koncessziós besorolást illeti, a főversenyen sem szerepeltek sokkal jobban, és mindössze 5 pontot gyűjtöttek.

Bagnaia hamar élre állt, majd simán nyert, Acosta sokáig fantasztikusan versenyzett első főfutamán

Fabio Quartararo a tizenhatodik helyről indult, és a sprinthez hasonlóan ismét három pozíciót sikerült javítania önerőből. A francia versenyző Johann Zarcót, Marco Bezzecchit és a hosszú körös büntetését letöltő Miguel Oliveirát előzte meg a pályán, és mivel Raúl Fernándezt a rajt előtti technikai hibája miatt a mezőny végére száműzték, majd ki is esett, Jack Miller pedig bukott, így a tizenegyedik helyen intették le, 17,701 másodperces lemaradással a győztes Francesco Bagnaia mögött. Összehasonlításképpen tavaly ez a különbség 7,828 másodperc volt.

Látva, hogy most milyen szinten van, azt mondanám, hogy igen – válaszolta, hogy MotoGP-pályafutása során most van-e a legrosszabb állapotban a motor. – Fejlődtünk, szóval ezt nehéz megmondani. Azonban ami a motorunknak a többiekhez képesti szintjét illeti, az igaz, hogy messzebb vagyunk [az élmezőnytől], mint valaha. Messzebb vagyunk, mint tavaly. Kicsit javultunk, de ők még jobbak és gyorsabbak a tavalyinál. Szóval még nagyobb a különbség az európai gyártók és köztünk. Még a Hondához képest is úgy tűnt, hogy nálunk hiányzik valami, és ők is nagyon küszködnek. Azonban úgy érzem, hogy most még rosszabbak voltunk.”

Quartararo mindezt annak ellenére jelentette ki, hogy ismét ő érte el a legelőkelőbb helyezést a japán gyártók pilótái közül. Ugyanakkor az is tény, hogy a Honda motorosai több pontot szereztek, hiszen Johann Zarco a tizenkettedik, Joan Mir a tizenharmadik pozícióban futott be, míg a 2021-es MotoGP-világbajnok csapattársa, Álex Rins csak tizenhatodik lett. A futamot végül befejező Fernándezt nem számítva a hat japán motor az utolsó tíz pozíció valamelyikét foglalta el, ezért Quartararo úgy érezte, mintha egy külön bajnokságban versenyezne.

A szombati nap után Quartararo azon aggódott, hogy be fogja-e tudni fejezni a futamot, mert a gumijai már a sprinten is nagyon elfogytak. Ebből a szempontból segített neki, hogy a főversenyt egy órával később, vagyis hűvösebb körülmények között tartották, emellett pedig lágyabb motorblokk-beállítást használt. Ennek következtében azonban nem volt elég sebessége friss abroncsokon, és a hosszú kanyarokban eddig meglévő tempót is elveszítette, amely korábban az egyik fő erősségüknek számított.

Quartararót aggasztják a sprinten történtek, még soha nem tapasztalt ilyesmit

„Az első körtől a végéig alapvetően teljesen más beállítással mentem, sokkal kevesebb erővel, többet dolgozva a gázadással, hogy kíméljem a gumikat – magyarázta. – Azonban még így is nagyon nehéz volt megcsinálni. Nem tudom, hogy a végén hogyan sikerült 1:53.5 másodpercet elérnem. A probléma viszont az, hogy az első körben lassúak vagyunk. Nem vagyunk képesek olyan gyorsan menni, mint az élen lévő srácok. Remekül rajtoltam, az elején, azt hiszem, Aleix [Espargaró] és [Pedro] Acosta mögött voltam. Azonban a hosszú kanyarok, amelyek 2021-ben az erősségünket jelentették, amikor a jobb hármasban elhúztam a Ducatiktól, most a gyenge pontunk. Szóval ezért kérdőjelezzük meg magunkat, hogy miért vagyunk lassúak az ilyen típusú kanyarokban.”