Jonathan Rea szerint a Superbike-vb montmelói tesztje sokkal jobban sikerült számára, mint a Phillip Island-i, és arra is utalt, hogy a valós lemaradása kisebb, mint amit az eredményjelző mutat. A hatszoros világbajnok hálás csapatának a támogatásért és a munkáért.
Jonathan Rea számára finoman szólva sem úgy indult pályafutásának új fejezete, ahogyan azt eltervezte. A 37 éves versenyző egyetlen pontot sem szerzett az első futamhétvégéjén a Yamahával, miután az első futamon és a Superpole versenyen túlságosan hátul végzett, a második viadalon pedig bukott, aminek következtében az orvosi központot is megjárta.
Szerencséjére a Superbike-világbajnokság ausztráliai és a soron következő montmelói fordulója között négy hét telik el, ráadásul utóbbi helyszínen múlt héten rendeztek egy kétnapos tesztet. Ez pedig már sokkal biztatóbban alakult mind Rea, mind a Yamaha számára. A brit pilóta az összesített eredmények alapján ötödikként zárt.
Bulega épphogy megverte Razgatlıoğlut a teszten, Rea az élmezőnyben zárt a Yamahával
„Most visszatérünk a normál munkamenethez, ez a teszt sokkal jobban alakult, mint az előző Ausztráliában – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak. – Nem voltak komolyabb nehézségeink, elvégezhettünk néhány összehasonlító tesztet, és babrálhattunk az elektronika beállításaival. Erre tudunk építeni, a csapat jó munkát végzett a teszt során. Lassan egyre jobban érzem magam az R1-esen, és volt egy referenciaidőm, amelyet irányadónak használhattam. Több gyorskört is terveztem, de a sok munka miatt ezeket háttérbe szorítottuk. Egyszer sem raktuk össze a lehető legjobb csomagot.”
Rea minden bizonnyal arra utalt, hogy a valós lemaradása kisebb, mint amennyit az eredményjelző mutatott. Ez utóbbi pontosan 6 tizedmásodperc volt az élen záró Nicolò Bulegához képest. Mindenesetre az valószínűnek tűnik, hogy a Yamahának sikerült megoldania a gondok nagy részét, amelyek a katasztrofális kezdéshez vezettek.
„Elégedettek lehetünk a barcelonai munkával, de természetesen többet akarunk – fogalmazott a hatszoros világbajnok. – Senki más nem ment tizenhat kört egyhuzamban versenytempóban a teszt során, a teljesítményem pedig magabiztosságot ad a következő futamhétvégére. Ausztrália után letört voltam, de most újra van önbizalmam. A Milánó közelében lévő csapat gondoskodott a Phillip Islanden felmerült problémák [megoldásáról]. Az előző istállóm egyik erőssége, hogy egy-egy vereség után visszajön. Az új csapatom pedig szintén csodálatos, az emberek itt is megadták azt a támogatást, amelyre szükségem volt a nulla pont után, majd még keményebben dolgoztak. Ez jó légkört teremt. A csapatfőnök, Paul Denning mindig pontosan tudni akarja, mi történik. A kutyák mindig boldoggá akarják tenni a gazdájukat. Ugyanez a helyzet a versenyzőkkel is: meg akarnak felelni a csapatfőnöknek, a versenymérnöküknek és a többieknek.”
A Phillip Island-i hétvége után a Yamaha vezetése vállalta a felelősséget, amiért nem adták meg Rea-nek azt, amit kellett volna, de a brit versenyző is elismerte, hogy még nem tudott kellően alkalmazkodni a motorhoz. Ezen a hétvégén mindenesetre kiderül, hogy valójában mennyit sikerült fejlődniük közösen.
A Yamahánál vállalják a felelősséget Rea katasztrofális bemutatkozásáért