Sajtóértesülések szerint a Pramacon múlik, hogy folytatja-e az együttműködést a Ducatival. Az olasz istálló állítólag a KTM-mel és a Yamahával is folytatott tárgyalásokat, de egy csapattag úgy véli, majdnem biztos, hogy nem lesz változás.
Az már biztos, hogy Fermín Aldeguer jövőre egy Ducatin fog bemutatkozni a MotoGP-ben, ám az nem hivatalos, hogy melyik alakulat színeiben debütál. Még úgy sem, hogy Mauro Grassilli, a bolognai gyártó sportigazgatója múlt héten elárulta, hogy szándékuk szerint az egyik Pramacra ültetik fel. Ez adná is magát, hiszen Jorge Martín távozása szinte biztosra vehető, ez esetben pedig lesz üresedés a csapatnál.
Kiderült, melyik csapat motorjára ültetné fel a jövőre debütáló Aldeguert a Ducati
Adódik tehát a kérdés, hogy erről miért nincs még hivatalos bejelentés, pláne úgy, hogy Gino Borsoi, a Pramac csapatmenedzsere nemrég kijelentette, szíve szerint „nyilvánvalóan” számolna a jelenleg 18 éves pilótával. A válasz az, hogy egyelőre nem biztos, hogy a Ducati első számú szatellitcsapata jövőre is a bolognai gyártó motorjait fogja használni.
Mindez kissé meglepőnek tűnhet, de tény, hogy a két fél közötti szerződésben van egy opció, melynek lehívása esetén az együttműködés további két évvel, 2026-ig meghosszabbodik. Ezt az opciót az Autosport értesülései szerint a Pramacnak kellene lehívnia, de egyelőre még nem tették meg, így nyilvánvaló, hogy egyelőre a Ducati sem jelentheti be, hogy Aldeguer a Pramacnál fog versenyezni. Ami biztos, hogy ez a kérdés néhány hónapon belül eldől, hiszen az olasz márka a nyári szünetet szabta meg határidőként.
„Igaz, hogy van egy kilépési záradék, és az is igaz, hogy még nem aktiváltuk – nyilatkozta a brit portálnak egy meg nem nevezett csapattag. – Ugyanakkor már sok éve a Ducatival vagyunk, nagyon komfortosan érezzük magunkat, és elégedettek vagyunk ezzel az együttműködéssel. Beszéltünk, megegyeztünk, és szinte száz százalék, hogy együtt folytatjuk. Már csak a bejelentés hiányzik.”
Ez alapján tehát inkább a folytatás valószínűsíthető, de a Pramac állítólag a KTM-mel és a Yamahával is tárgyalt. Bár kétségtelen, hogy a váltás nehezen lenne magyarázható, tekintve, hogy a Pramac gyári motorokat kap a Ducatitól. A Yamaha–VR46-házasság például sokkal kézenfekvőbbnek tűnik, ismerve egyrészt a csapattulajdonos, Valentino Rossi nagyköveti státuszát, másrészt azt a tényt, hogy a hangvillásoknak még mindig nincs szatellitcsapatuk.
A Yamaha Martín megszerzésére készülhet, egy értesülés szerint már készítik elő a leigazolását
A Pramac istállója 2002 óta tagja a MotoGP-nek. Az első három évükben Hondával versenyeztek, azóta viszont rendre a Ducati versenygépeit használják. Utoljára 2016-ban fordult elő, hogy egyik versenyző sem kapta meg az az évi motort: 2017 és 2019 között Danilo Petrucci, majd Jack Miller ülhetett fel a gyári motorra, majd 2020-tól még szorosabbá vált az együttműködés, és azóta mindkét pilóta a gyári versenyzőkével azonos technikát kap.