back to top
2024. május 03. 02:36
KezdőlapMotoGPKi akarna az Apriliához menni, ha nem javítanak a megbízhatóságon? – figyelmeztet...

Ki akarna az Apriliához menni, ha nem javítanak a megbízhatóságon? – figyelmeztet a veterán mérnök

Ramón Forcada úgy látja, hogy az Apriliának mindenképpen javítania kell a megbízhatóságon. A veterán versenymérnök szerint Maverick Viñales szerencsés volt, hogy nem esett olyan nagyot a portimãói főfutamon.

Emlékezetes módon veszítette el a biztosnak látszó második helyét Maverick Viñales a Portugál Nagydíj főfutamán. A 29 éves pilótát az egész verseny alatt egy technikai probléma hátráltatta, amely az utolsó körben azt eredményezte, hogy előbb lelassult, majd elesett az első kanyar bukóterében. Viñales később elárulta, hogy a váltó hibásodott meg az Apriliájában.

Viñales elmagyarázta, hogy mi okozta a bukását, és egyben a kiesését a portimãói főfutamon

Ramón Forcada úgy látja, hogy a noaleiek motorjainál sorozatban jelentkező technikai problémák a pontok elvesztésén túl is komoly gondot jelenthetnek a gyártónak, a veterán versenymérnök szerint ez elriaszthatja a legjobb pilótákat az Apriliától. „Nem ez volt az első alkalom, hogy ilyesmi megtörtént – vetette fel Jorge Lorenzo DURALAVITA című podcastjában Forcada. – Bármikor lehet technikai problémád, viszont az a jó, ha ezek a problémák jelentik a kivételeket. Ha azonban már ez a norma, akkor valami más is van a háttérben. Végső soron mi fog így történni? Ha a bajnokságról beszélünk, amelyben nagyon fontosak a pontok és az, hogy az összes futamot befejezed-e… szóval milyen pilóta akarna az Apriliához menni, ha nem javítanak a megbízhatóságon?”

„Az egy rossz dolog, ha az a norma, hogy elromlik a motor. Általában két fajta problémájuk van, és ez különösen így volt a tavalyi évben, amikor elbizakodottak lettek attól, hogy szereztek egy szatellitcsapatot – utalt az RNF elcsábítására. – Azt hitték, hogy így véglegesen megérkeztek, de valójában még nem érkeztek meg. Amikor a gyári motor egyik alkatrésze romlik el így, akkor a tervezéssel volt a gond. Az elhasználódás problémáját könnyű megoldani úgy, hogy több darabot kezdesz el készíteni a gyárban. Viszont, ha a tervezéssel volt a probléma, különösen, ha a váltóról van szó… Az összes pilóta fél a váltó megállásától.”

„Amúgy Maverick nem is tudja, hogy mennyire szerencsés volt. A váltó zárolása az egyik legrosszabb dolog, amely egy pilótával történhet – tette hozzá. – Simán megeshet, hogy eltörik egy alkatrész, és az egész teljesen leblokkol. Ha pedig ez van, akkor általában egy sokkal csúnyább esés szokott a vége lenni annál, amilyet ő szenvedett el. Ha pedig a második fokozat ragad be… ahogy nála is történt, az egy sötét dolog. Összességében elég szerencsés volt.”

Viñales elégedetlen az Apriliával: Nem én irányítom a motort, hanem a motor irányít engem