back to top
2024. május 02. 08:47
KezdőlapMotoGPMegvan az Aprilia új célpontja, miután Quartararót nem tudták megszerezni?

Megvan az Aprilia új célpontja, miután Quartararót nem tudták megszerezni?

Sajtóértesülések szerint az Aprilia Enea Bastianinit nézte ki magának, miután Fabio Quartararo szerződést hosszabbított a Yamahával. A felek már állítólag el is kezdtek tárgyalni egymással, de az olasz versenyző oldaláról egy feltételnek alighanem teljesülnie kell ahhoz, hogy egyáltalán felmerülhessen az átigazolás.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Fabio Quartararo némileg meglepő módon már most szerződést hosszabbított a Yamahával, és újabb két évre, 2026-ig kötelezte el magát a hangvillásoknál. Mindez alapjaiban befolyásolja a pilótapiacot, hiszen a francia versenyző vélhetően az első számú opciók között lett volna néhány másik gyártónál.

Meglepő fordulat: a problémák ellenére Quartararo hosszabbított a Yamahával

Az Apriliánál konkrétan a legelső, hiszen intenzív tárgyalásokat folytattak Quartararóval. A hírek szerint azonban csupán évi 4 millió eurót tudtak ajánlani neki, míg a Yamaha állítólag ennek a háromszorosát kínálta. Hogy ez mennyiben befolyásolta a döntést, azt persze nem tudni, mindenesetre tény, hogy a noalei márkánál újratervezés szükséges ezen a téren.

Quartararo ezért maradhatott a Yamahánál: kiderült, hogy mennyi lehet a fizetése a következő években

A GPOne.com szerint pedig már meg is van, hogy ki lehet az új első számú célpont: Enea Bastianini. Mindez nem is annyira meglepő annak tudatában, hogy Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója nemrég többször is méltatta a 26 éves motorost, és elmondta, szívesen látná őt a gyártó kötelékében. Az olasz portál szerint a tárgyalások már megkezdődtek közöttük.

Bastianini az Apriliánál? – a gyártó vezére szerint egy „hasznos” kombináció lenne

Ami Bastianinit illeti, egy feltételnek alighanem teljesülnie kell ahhoz, hogy egyáltalán felmerülhessen az átigazolása: ki kell hogy szoruljon a Ducati gyári csapatából, hiszen számára a maradás lenne az első számú opció. Ha viszont a bolognaiak mást választanak az idén lejáró szerződéssel rendelkező pilóta helyett – jó eséllyel Jorge Martínt vagy Marc Márquezt ültethetik a helyére –, akkor elképzelhető, hogy inkább egy másik gyári lehetőség után néz, mintsem hogy ismét a Ducati valamelyik szatellitcsapatánál versenyezzen.

Az olasz motoros tavaly ült fel a piros motorra, ám a 2023-as idénye katasztrofálisan alakult, elsősorban a portimãói és a barcelonai sérülései miatt. Az idei évre mindenképpen feljavult, hiszen eddig az összes futamon az első hatban végzett, kérdés, hogy megmarad-e ez a kiegyensúlyozottság, és ha igen, az elég lesz-e a Ducati vezetésének. Mindenesetre a következő helyszín kedvezhet neki, hiszen a mezőny ezen a hétvégén Austinba látogat, ahol 2022-ben megnyerte a versenyt.

Ami az Aprilia szempontjait illeti, könnyen lehet, hogy tőlük függetlenül is lesz üresedés év végére, hiszen a 35. életévét nyáron betöltő Aleix Espargaró akár a visszavonulás mellett is dönthet. Maverick Viñales ugyan a Portugál Nagydíj hétvégéjén remekül teljesített, de összességében eddig nem volt annyira meggyőző az Apriliánál, így adott esetben akár az ő lecserélése is cél lehet. Rajtuk kívül még ott vannak a Trackhouse versenyzői, de jelen állás szerint Miguel Oliveirának és Raúl Fernándeznek sincsen reális esélye a gyári ülésre.