Sajtóértesülések szerint mégsem a Pramac lesz a Yamaha új szatellitcsapata, hanem a Gresini. Ennek folyományaként pedig Marc Márquez a Ducati első számú ügyfeléhez igazolhat, és így gyári motort kaphat.
Továbbra is a Yamaha esetleges szatellitcsapata az egyik központi téma a MotoGP-ben. Az elmúlt időszakban három istálló is szóba került mint potenciális célpont, ám eddig pusztán különböző híresztelésekből lehetett tájékozódni. Hivatalos bejelentés most sincs, de Lin Jarvis szavai alapján alighanem megszületett a döntés.
„A csapat nevét nem árulhatom el, de biztos lehet benne, a cél, hogy a Yamahának négy versenyzője legyen, teljesülni fog” – nyilatkozta a hangvillások év végén leköszönő ügyvezető igazgatója a Corriere dello Sportnak. Ezzel pedig egyértelműen arra utalt, hogy sikerült megállapodniuk egy olyan istállóval, amely jelenleg még más motorokat használ.
Az utóbbi hetek hírei alapján az aligha meglepő, hogy a Ducati egyik ügyfeléről van szó. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, korábbi sajtóértesülések szerint a japán gyártó a Pramackal folytatott előrehaladott tárgyalásokat, ám úgy tűnik, újabb fordulat jött az ügyben. Az mindenesetre tény, hogy Gino Borsoi csapatmenedzser kategorikusan cáfolta a pletykát.
Érik a szenzáció: egy értesülés szerint a Pramac „előrehaladott tárgyalásokat” folytat a Yamahával
„A Pramac a Yamahára váltana? – idézi az AS az olasz szakembert. – Ki terjesztett ilyen pletykákat? Beszélni és írni egy dolog, de a tények mások. Magyarázza el nekem, mi értelme lenne annak, hogy gyártót váltsunk. Gyári Ducatink van. A Ducatival kialakított kapcsolat túlmutat a puszta gazdasági érdekeken. Ez egy tiszta és konstruktív együttműködés. Ezért bizonyos pletykákat visszautasítok.”
Borsoi mellett Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója is tagadta, hogy váltanának. Maradt tehát a Gresini, és a spanyol portál azt írja, hogy a paddockban „kezdik biztosra venni”, hogy valóban a Ducati harmadik számú ügyfele lesz a befutó. Korábban mi is írtunk arról, hogy bár ők 2025-ig kötöttek szerződést a bolognaiakkal, de a megállapodás tartalmaz egy kilépési záradékot: amennyiben az új márka egy bizonyos összeget letesz az asztalra, szabadon vihetik az olasz alakulatot.
A VR46 és a Pramac után újabb istálló merült fel a Yamaha lehetséges szatellitcsapataként
Persze felmerül a kérdés, hogy mi lesz így a pilótákkal. Marc Márquezről több szempontból is elképzelhetetlen lenne, hogy Yamahára váltana, ez esetben viszont távoznia kellene jelenlegi istállójától. Hogy mi lehet a következő állomáshelye, arra talán Borsoi reakciójából lehet következtetni: az 50 éves exversenyző „huncutul mosolygott”, amikor felvetették neki, hogy a Gresini váltásával a nyolcszoros világbajnok közelebb kerülhet a Pramachoz.
Marc Márquez elhagyhatja a Gresinit? – szerinte „minden ajtó nyitva áll” előtte
A jelenleg 31 éves motoros ezzel gyári Desmosedicit kapna, csapattársa pedig vélhetően Fermín Aldeguer lenne, akit nem titkoltan szintén a Pramachoz akarnak betenni a Ducatin belül. Kérdés, mi lesz így Álex Márquezzel, hiszen lehetséges, hogy a Gresini váltása esetén neki is távoznia kell: a Yamaha 2019-ben megvétózta, hogy az az évi Moto2-es világbajnok a következő idényben felüljön az akkori szatellitcsapatuk, a Petronas SRT motorjára, mondván, Valentino Rossi és Marc Márquez 2015-ös botránya után még utóbbi öccsét sem akarták látni a versenygépükön.
Álex Márquezen csattant az ostor: a Yamaha a sepangi botrány miatt megvétózta a leigazolását