Maverick Viñales elárulta, hogy nem volt ugyanolyan az A és a B motorja, de ezt csak a Spanyol Nagydíj után vették észre. Az Aprilia pilótája a jerezi főfutamon a B-t használta, és szerinte részben ennek volt köszönhető, hogy azon nem tudott annyira jó eredményt elérni.
Felejthetetlenre sikerült Maverick Viñalesnek az Amerikai Nagydíj. Austinban ugyanis az időmérőt, a sprintet és a főfutamot is megnyerte, utóbbival ráadásul egy történelmi tettet vitt véghez. Két héttel később – az előző hétvégén – viszont már sokkal felejthetőbb volt az Aprilia motorosának produkciója, a vasárnapi kilencedik helye volt a legjobb eredménye a jerezi fordulóban.
Hétfőn került sor az első idei kollektív szezon közbeni MotoGP-tesztre, amelyet szintén Jerezben tartottak. A gyakorlás leintése után Viñalest arról faggatták az újságírók, hogy az Aprilia milyen újdonságokkal készült arra. A spanyol motoros válaszában viszont nem a noaleiek titkos fejlesztéseiről, hanem a hétvégi gyengélkedésének okáról rántotta le a leplet.
Di Giannantonio volt a leggyorsabb Jerezben a Honda és a Yamaha nagy napján
„Kevés [újdonságot] teszteltem – kezdte Viñales. – Az igazság az, hogy hétfőn mindenekelőtt azt akartuk elérni, hogy a két motor egyforma legyen, ugyanis Katar óta nem voltak ugyanolyanok, az A és a B kissé eltérő módon működött. Az pedig nagyon fontos, hogy a két motor egyforma legyen, mivel, ha az egyikkel buksz, és a másikra kell felülnöd, de az nem ugyanúgy működik, az nagyon megnehezítheti a dolgodat, és veszíthetsz a versenyképességedből.”
„Hétfőn rájöttünk, hogy mi volt a baj a B-vel, bizonyos alkatrészei nem voltak a csúcson. Ezt azért is sajnálom, mert azzal a motorral versenyeztem a hétvégén, és akkor az első féket hibáztattam, amiért nem sikerült elég jól megállnom vele a kanyarokban. Ez a motor egy olyan alkatrészének volt köszönhető, amely nem volt százszázalékos állapotban. A teszten nagyon jól ment a motor – viszont vasárnap kifejezetten nem ez volt a helyzet, egy nem eléggé versenyképes géppel indultam csatába. Ez felhívta a figyelmünket arra, hogy jobban kell törődni az ilyen kis dolgokkal, mivel az ilyenek megváltoztathatják a bajnokság kimenetelét. Szombaton buktam az A-val, és hogy biztosra menjünk, azután a B-vel mentem. De persze nem tudtuk, hogy a két motor különbözik egymástól.”
Viñales szavaiból arra következtettek a sajtó képviselői, hogy szerinte a túlzott használat miatti kopásról volt szó, ami ő meg is erősített. „Úgy gondolom, hogy igen, kopási probléma lépett fel, nem tudom pontosan, de ez tűnik valószínűnek” – magyarázta.
Ki akarna az Apriliához menni, ha nem javítanak a megbízhatóságon? – figyelmeztet a veterán mérnök