back to top
2024. május 27. 00:11
KezdőlapMotoGPMartín körrekorddal lett ismét első, Marc Márquez az esése után nem jutott...

Martín körrekorddal lett ismét első, Marc Márquez az esése után nem jutott a Q2-be, Quartararo igen

Jorge Martín zárta az élen a Francia Nagydíj edzését a MotoGP-ben, megelőzve Francesco Bagnaiát és Pedro Acostát. Marc Márquez nem jutott be a Q2-be, ahogyan a hajrában eleső Enea Bastianini és Brad Binder sem, Fabio Quartararo viszont ott van a legjobb tízben.

A délelőtti első gyakorláshoz hasonlóan a Francia Nagydíj délutáni edzésén is napsütés fogadta a MotoGP mezőnyének tagjait. A levegő hőmérséklete 25, míg az aszfalté 38 fokos volt a tréning kezdetén. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, ekkor dőlt el, hogy melyik tíz versenyző kezdheti meg a szombati időmérőt a Q2-ben.

Martín kezdett az élen Le Mans-ban, Acosta óriásit mentett az első szabadedzés hajrájában

A legtöbben elöl közepes, hátul lágy gumin kezdtek, de az összes szárazpályás keverék előkerült. Ahogyan délelőtt, úgy most is Marc Márquez teljesítette az első mért kört, a spanyol pilóta ezúttal 1:32.784 másodperccel kezdett. Az első próbálkozások után Jorge Martín állt az élre, 1:31.226-os ideje 335 ezreddel volt jobb Fabio Di Giannantonióénál.

Persze rögtön jöttek a javítások, és Marc Márquez 1:31.665-tel átvette a vezetést, 37 ezreddel felülmúlva Martínt, és további 129-cel Pedro Acostát. A nyolcsoros világbajnok a következő körében nem javított, így visszaesett a nyolcadik helyre. A vezetést az újonc vette át 1:31.475-tel, 87 ezreddel megelőzve Martínt.

A Gresini pilótája aztán szűk 8 perc elteltével elesett a 12-es kanyarban. Nem sokkal később a kemény első gumin lévő Maverick Viñales 1:31.359-cel állt az élre, miközben Acosta nem tudott javítani, ás Martín is csak minimálisan. Ellentétben Francesco Bagnaiával, aki először ugrott fel az élmezőnybe, egészen pontosan a második pozícióba, 66 ezreddel lemaradva a gyári Aprilia pilótájától. Közvetlenül a címvédő után Brad Binder is áthaladt a célvonalon, és 124 ezredes hátránnyal a negyedik helyre jött fel.

A dél-afrikai versenyző azonban nem sokáig örülhetett, ugyanis 15 perc elteltével ő is elesett, a 13-as kanyarban. Ezután jó ideig nem változott az élmezőny sorrendje, majd nem sokkal félidő után Enea Bastianini feljött a harmadik pozícióba, 109 ezredes hátránnyal Viñalesszel szemben.

Sokáig azonban nem maradt ott, ugyanis Martín szintén javított, és 54 ezreddel gyorsabb volt honfitársánál, így átvette a vezetést. Binder szintén gyorsult, de 59 ezreddel így is lassabbnak bizonyult a Pramac motorosánál, így a harmadik helyig sikerült felkapaszkodnia az eredményjelzőn.

Szűk 20 perccel a leintés előtt Bastianini is bekerült az egyébként is sűrű élmezőnybe, hiszen 26 ezreddel maradt el márkatársától. Nem sokkal később csapattársa is gyorsult, és Bagnaiának már sikerült átvennie a vezetést 1:31.235-ös körének köszönhetően. Azonban csak rövid ideig, hiszen Aleix Espargaró 122 ezreddel az ő idejét is felülmúlta, míg Di Giannantonio a harmadik helyre ugrott fel.

A VR46 pilótája aztán szintet lépett, és új kemény első, illetve lágy hátsó gumin 1:30.683-at motorozott, 424 ezreddel megelőzve a közvetlenül utána javító Acostát, míg Raúl Fernández az ötödik helyre jött fel 553 ezredes hátránnyal. Marc Márquez a hatodik pozícióban kötött ki, miután 45 ezreddel volt lassabb a Trackhouse versenyzőjénél.

Acosta aztán tovább gyorsult, de pozíciót nem javított, hiszen 48 ezreddel még mindig elmaradt Di Giannantoniótól. Mögéjük Bezzecchi jött fel, akit azonban hamarosan kiszorított Martín, de a Pramac pilótája sem volt sokáig harmadik, hiszen Jack Miller szinte rögtön elvette tőle ezt a pozíciót, hogy aztán Bastianini tegye meg ugyanezt a gyári KTM motorosával. Az ötszörös MotoGP-futamgyőztes 115 ezreddel maradt el honfitársától.

Szűk 10 perccel a vége előtt Bagnaia feljött közvetlenül csapattársa mögé, míg Fabio Quartararo a hetedik helyre katapultálta magát. Persze nem sokáig volt ennyire előkelő pozícióban, hiszen Martín hamarosan visszavette a vezetést, 152 ezreddel megelőzte Di Giannantoniót. A címvédő szintén javított, de ez csak Bastianini megelőzésére volt elég.

A véghajrát Espargaró nyitotta meg, aki 183 ezredes hátránnyal egészen a harmadik helyig jutott. Mindeközben Marc Márquez csak a tizenötödik pozíciót foglalta el, vagyis javítania kellett ahhoz, hogy már most továbbjusson a Q2-be. Elsőre azonban ez nem sikerült neki, ugyanis a 7-es kanyarban beszitált alatta a motor.

A nyolcszoros világbajnok aztán a második körében is csak a tizenharmadik helyre jött fel, harmadszorra pedig esélye sem volt javítani, ugyanis Bastianini elesett, és a sárga zászló miatt el kellett vennie. A Gresini versenyzője azonban 1 másodperccel a vége előtt szelte át a célvonalat, és jól is kezdte a kört, ám a második szektorban belehibázott, így nem jutott be a Q2-be.

Az élen Martín végzett, aki 1:30.388-cal megdöntötte Bagnaia 2022-es körrekordját. A címvédő 145 ezredes lemaradással második lett, míg Acostának további 42 ezred volt a hátránya. Mögöttük Viñales, Di Giannantonio, Miller, Espargaró, Franco Morbidelli, Bezzecchi és Quartararo lett az első tíz sorrendje, így a hazai pályán szereplő pilóta bejutott a Q2-be. A francia pilóta mindössze 1 századdal előzte meg Bastianinit, míg a végén ismét eső Binder csak tizenhetedik lett.

A MotoGP Le Mans-i edzésének végeredménye